bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۶۶۳۶

محموله زیمنس به مقصد ایران توقیف شد

در گوشی
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۲ آذر ۱۳۸۸


کنایه تابش به کامران
محمدرضا تابش که در اعتراض به توقیف و تعطیلی اخیر روزنامه‌ها، از عملکرد حسن کامران نیز انتقاد کرد و آن را در راستای منافع دادستانی خواند. به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس، امروز در حالی که در راهروهای مجلس از کنار کامران رد می‌شد، خطاب به این عضو هیات نظارت بر مطبوعات گفت: مگر ما به شما رای نداده‌ایم که عضو این هیات شوید؟ این رسمش نیست که مشیی مطابق با دولت و وزارت ارشاد و دادستانی در پیش گرفته‌اید و به روزنامه‌ها و رسانه‌ها سخت می‌گیرید.کامران که خود را مدافع حقوق رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات معرفی می‌کرد، در پاسخ به وی گفت: شما می‌توانید به مشروح مذاکرات هیات مراجعه کنید و ببینید که من دفاع کرده‌ام یا نه؟ تابش هم به او گفت: اگر راست می‌گویی نوار جلسات را بیاور تا ما ببینیم! درست نیست پیش ما یک حرفی بزنی و بعد بروی در هیات نظارت رای دیگری بدهی!

تجمع حاميان موسوي با عكس‌هاي منتظري
روزنامه ایران نوشت: روز گذشته نزدیک به 200 نفر از حامیان میرحسین موسوی در دانشگاه تهران تجمع کردند و به سر دادن شعارهایی علیه نظام پرداختند. این افراد با در دست داشتن تصاویری از حسینعلی منتظری که امام راحل او را از مقام خود عزل کرده بودند، شعار «آزادی آزادی» سر دادند. این در حالی است که سایت نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده بود که تجمع حامیان موسوی در دانشگاه تهران در اعتراض به هتک حرمت به امام راحل(ره) انجام خواهد شد. با این حال تجمع‌کنندگان نه تنها در محکوم کردن بی‌حرمتی به ساحت رهبر کبیر انقلاب شعاری سر ندادند، بلکه حتی هیچ تصویری از امام خمینی(ره) در دست نداشتند و حاضر نشدند از امام راحل نامی بیاورند.

کمپين «مردان باحجاب»
روزنامه اعتماد نوشت: به دنبال بازداشت مجيد توکلي از فعالان دانشجويي در ايران در روز 16 آذر، جمعي از فعالان دانشجويي و سياسي با به راه انداختن کمپيني در فيس بوک و ساير شبکه هاي اجتماعي در اينترنت خواستار آزادي وي شده اند.اعضاي اين کمپين با سرکردن روسري و چادر و تهيه کليپ هاي تصويري نسبت به ادعاي رسانه هاي حامي دولت مبني بر بازداشت مجيد توکلي در لباس زنانه واکنش نشان داده اند.

محمدرضا گلزارمدیرفنی تیم ملی اسكی!
اعضای تیم ملی اسكی ایران برای حضور در مسابقات المپیك زمستانی ونكوور زیر نظر محمد رضا گلزار ، سوپراستار سینمای ایران تمرین می كنند.با توافق فدراسیون اسكی ایران و باشگاه ارتعاشات صنعتی ، این تیم 6 ملی پوش تیم ملی اسكی ایران را جذب كرد تا در لیگ ایران شركت كنند ، 6 ورزشكاری كه سهمیه حضور در المپیك زمستانی ونكوور را بدست آورده اند و باید از دو ماه دیگر در این رقابت ها شركت كنند. به گزارش آینده بر این اساس بهشتیان مالك باشگاه ارتعاشات صنعتی كه از دوستان صمیمی رضا گلزار سوپر استار جنجالی و محبوب سینمای ایران است ، از او خواسته تا در مقام مدیر فنی تیم اسكی ارتعاشات كه همان تیم ملی اسكی ایران است باشد. این ستاره سینما پیش از این هم در دوران ممنوعیت فعالیت تصویری خود با تیم ارتعاشات در لیگ والیبال ایران حاضر می شد.

پیشنهاد جالب وزیر امور خارجه بحرین به متکی
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، هنگامی که منوچهر متکی وزیر امور خارجه که به منامه سفرکرده است، بر استفاده از واژه خلیج فارسی به جای خلیج عربی تاکید کرد، شیخ خالد بن احمد وزیر امور خارجه بحرین در واکنشی منفعلانه ،پرداختن به این موضوع را "کم اهمیت" دانست.وی گفت: نام های گوناگونی برای خلیج فارس استفاده می شود که می توان به خلیج ع رب ی، خلیج فارسی یا خلیج ع رب و ... اشاره کرد ولی در نهایت این یک آبراه است.وزیر امور خاجه بحرین همچنین اضافه کرد: در منطقه موضوعات مهم دیگری وجود دارد که از موضوع نامیدن خلیج فارس اهمیت بیشتری دارند.وی همچنین خطاب به متکی اظهار داشت: من پیشنهاد می کنم شما برای مدتی از نام خلیج عربی و من هم از نام خیلج فارس استفاده کنم تا از حساسیت ایران نسبت به نام خلیج فارس کاسته شود.

محموله زیمنس به مقصد ایران توقیف شد
مجله اشپیگل آلمان در شماره روز شنبه (12 دسامبر) خود خبر از توقیف یک محموله باری متعلق به شرکت زیمنس از سوی گمرک آلمان داد.به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری " وای نت نیوز " ، این محموله به ارزش 16 میلیون یورو بوده و گمرک آلمان مدعی است که احتمالا برای استفاده در تاسیسات اتمی ایران بوده است .این گزارش به جزییات بیشتری درباره این محموله ، زمان توقیف و دیگر جزییات نکرده و صرفا اشاره کرده که محموله توقیف شده " یک دستگاه کمپرسور" برای استفاده احتمالی در تاسیسات هسته ای یا موشکی ایران بوده که از سوئد به سمت ایران بارگیری شده و در بندر هامبورگ آلمان توقیف شده است .


ایحاد مزاحمت برای زهرا رهنورد
روز گذشته افراد ناشناس در دانشکده هنرهای زیبا برای زهرا رهنورد استا دانشگاه و همسر میرحسین موسوی ایجاد مزاحمت کردند. در هفته اخیر این سومین باری است که حمله ها و مزاحمت های از پیش برنامه ریزی شده به زهرا رهنورد انجام می گیرد.به گزارش «کلمه» دکتر رهنورد هفته پیش و همزمان با روز دانشجو در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن که خود را بسیجی معرفی می کردند ، قرار گرفت. وی که استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است در محوطه دانشکده مورد این تهاجم قرار گرفت.

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین