صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی خودرو شبیه تبلتهای امروزی است و پائینتر از دریچههای تهویه هوا واقع شده است
کیا در سالهای گذشته فروش خوبی را به خاطر تولید "سول"های خود کسب کرده و از این طریق هواداران زیادی به جمع مشتریانش افزوده است. اما اینک در افق سومین نسلش، انتظار مشاهده تغییرات رادیکل و سفت و سختتری ازاین خودروی مکعبی کرهای وجود دارد و باید دید آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا شاهد محافظهکاری همیشگی خودروسازان آسیایی در این بخش هستیم.
به گزارش عصر ایران به نقل از "کاراسکوپ"، این خودرو رقیب اصلی هیوندایی کنا محسوب شده و در نگاه اول با ظاهر مکعبی و جعبهای خود جلب توجه میکند. البته باید گفت: در نسل جدید شاهد دو تضاد طراحی تند و تیز و نمایی نرمتر نسبت به سولهای کنونی موجود در بازار هستیم.
خط سقفی خودرو مانند مدلهای قبلی از آب درآمده و چراغهای بزرگ قبلی جای خود را به مدلهای تفکیکی کوچکتر دادهاند. به همین دلیل ما شاهد چراغهای باریک کشیده و چراغهای LED روزتاب در بالای جلوپنجره هستیم. مه شکنها نیز به شکل مرسوم در بخشی پائینتر این چراغها قرار میگیرند.
یک مدل خالص الکتریکی از این خودروها نیز ساخته میشود که در آن ظاهر نمای جلو کاملا اسپورت از آب درآمده و در نسخههایی که دارای موتور توربو هستند شاهد جلوپنجره مشبک و اگزوز مرکزی هستیم.
این کراساوور کوچک از ستون C. ظاهر مخروطی به خود گرفته و چراغهای عقب آن از نوع LED و به شکل بومرنگ هستند.
فضای درونی خودرو به واسطه استفاده از مواد با کیفیت وسیع و دوستداشتنیتر به نظر میرسد و فضای درونی مانند آخرین نمونههای لکسوس ls دارای الگوهای هندسی جواهرنشان است. در فضای درونی نیز شاهد نوارها، بخشهای آلومینیومی، پوشش پیانوی مشکی، فرمان چرمی، پشت آمپر دیجیتالی و نمایشگر هدآپ هستیم.
صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی خودرو شبیه تبلتهای امروزی است و پائینتر از دریچههای تهویه هوا واقع شده است. اهرم تغییر دنده سنتی در این خودرو حذف شده و ما با یک دنده گرد چرخان در آن روبهرو هستیم. دکمه حرکت و توقف، سیستم کمکی پارک، گرمکن صندلیها از دیگر ویژگیهای فضای درونی این خودرو هستند.
انتظار داریم سولهای جدید روی پلتفرم B-SUV هیوندای- کیا سوار شوند که باعث استحکام بیشتر، هندلینگ قدرتمند و کیفیت رانندگی بهتر در آنها میشود. سهم چشمگیر از ساختار بدنه این خودرو در قالب گیری ویژه، فولاد ضد زنگ و مستحکم نهادینه شده که باعث قدرت آن در تصادفات میشود.
کیا سولهای جدید احتمالا با موتورهای ۱.۶ و ۲ لیتری در سطح پایه ارائه خواهند شد. موتورهای ۱.۶ لیتری توربوشارژ در این خودرو بیش از ۲۰۰ اسببخار قدرت تولید کرده با سامانه انتقال قدرت ۶ سرعته دستی یا دو کلاچه خودکار ۷ سرعته هماهنگ خواهند شد.
سول جدید قرار است با خودروهایی مانند جیپ رنگید، نیسان کیکس، فورد اکو اسپورت، تویوتا CH-R، مزدا CX-۳ و هوندا HR-V رقابت کند.
احتمالا اولین نمونه واقعی و بیپوشش کیا سول در اواخر ماه جاری در نمایشگاه خودرویی لسآنجلس به عنوان مدلی برای سال آینده ارائه شود.