نحوه پیگیری مشکل کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که بسته حمایتی (سبد کالا) به حساب آنها واریز نشده است را در ادامه این گزارش میخوانید.
به گزارش تسنیم، ۱۳ بهمن ماه گزارشی با عنوان سامانههای "سرِکاری" سازمان تأمین اجتماعی برای پیگیری بستههای حمایتی درباره فرایند توزیع "بستههای حمایتی" و مشکلات افراد مشمولی که این بسته به آنها پرداخت نشده، منتشر کردیم. بسته حمایتی
در این گزارش به گلایههای خانوادههایی پرداخته شد که با وجود اینکه دریافتی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است و بیمه شده تامین اجتماعی هستند، رقم ریالی بسته حمایتی خودبه آنها تعلق نگرفته است.
بر اساس اعلام مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، این دسته از مشمولان بسته حمایتی باید درخواستهای خود را در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #۸*۱۴۲* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #۸*۱۴۲۰* پیگیری میکدند! علاوه بر اینکه شماره تماس ۱۴۲۰ نیز یکی دیگر از راههای ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد.
بر همین اساس، بسیاری از خانوادههایی که نسبت به عدم دریافت بسته حمایتی خود اعتراض داشتند، اقدام به ثبت اعتراض خود در دو سامانه اشاره شده داشتند، اما با گذشت چندین روز هنوز هیچ پاسخی از سوی دو سامانه به آنها داده نشده است.
پیرو انتشار گزارش مورد اشاره، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی را در این باره ارسال کرده که در ادامه آمده است:
همانطور که به استحضار مردم شریف و فهیم ایران رسانده شده است، خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده اند از فرصت ۱۰ روزه ثبت نام برخوردار هستند که بر اساس برنامه تعیین شده، تاریخ ثبت نام در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ پایان مییابد.
بعد از این مرحله، استحقاق سنجی ثبت نام شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد پذیرفت لذا بر اساس نتایج استحقاق سنجی به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را ارسال کرده اند، پاسخ داده میشود؛ لازم به ذکر است فرآیند فوق از ابتدای شروع طرح اعلام شده و هیچگونه انحرافی در آن صورت نگرفته است.