bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۹۷۲۴۱

ظریف: درباره بستن تنگه هرمز بخش نظامی تصمیم می‌گیرد

ظریف: حرکت آمریکا از دزد سر گردنه هم بدتر است، زیرا دزد‌های سر گردنه لااقل دیگران را مجبور به همراهی و دزدی نمی‌کنند، اما آمریکا نه تنها خودش دزدی می‌کند و بر سر گردنه ایستاده بلکه به بقیه هم می‌گوید شما هم اگر همراه من دزدی نکنید، مجازات خواهید شد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

ظریف: درباره بستن تنگه هرمز بخش نظامی تصمیم می‌گیرد

فرارو- وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حرکت آمریکا از دزد سر گردنه هم بدتر است، آمریکا نه تنها خودش دزدی می‌کند و بر سر گردنه ایستاده بلکه به بقیه هم می‌گوید شما اگر همراه من دزدی نکنید، مجازات خواهید شد.

محمدجواد ظریف در هنگام ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو معافیت‌های نفتی آمریکا، گفت: آمریکا پلیس دنیا نیست که معافیت بدهد یا معافیت‌ها را لغو کند.

وی افزود: ما نه به معافیت‌ها اهمیت می‌دهیم و نه به لغوشان، اما این بقیه دنیا هستند که باید ببینند آیا اجازه می‌دهند که کشوری به آن‌ها بگوید شما حق ندارید قطعنامه شورای امنیت را اجرا کنید یا خیر.

وزیر خارجه کشورمان گفت: کشوری پیدا شده است و به دیگران می‌گوید شما حق ندارید یک قطعنامه شورای امنیت را که به اتفاق آرا تصویب شده، اجرا کنید و پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته است اگر این قطعنامه را اجرا کنید، شما را مجازات می‌کنم.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان افزود: حرکت آمریکا از دزد سر گردنه هم بدتر است، زیرا دزد‌های سر گردنه لااقل دیگران را مجبور به همراهی و دزدی نمی‌کنند، اما آمریکا نه تنها خودش دزدی می‌کند و بر سر گردنه ایستاده بلکه به بقیه هم می‌گوید شما هم اگر همراه من دزدی نکنید، مجازات خواهید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به لزوم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، افزود: جمهوری اسلامی تصمیمش را خیلی وقت پیش گرفته است. این سایر کشور‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند در مقابل این وضعیت سازش داشته باشند و یا مقاومت می‌کنند؟

محمدجواد ظریف با اشاره به این که برنامه‌های سفر وی در نیویورک کاملاً رسانه‌ای است، سخنرانی در مجمع عمومی و دیدار با دبیرکل و حضور در مؤسسات مطالعاتی آمریکا و دیدار‌های با اصحاب رسانه آمریکا و برخی از متفکرین و فعالان سیاسی غیردولتی آمریکا را از جمله برنامه‌های خود در این سفر برشمرد و گفت: در این نشست‌ها درباره خطرات موجود در منطقه و لزوم برقراری روابط سازنده با جمهوری اسلامی صحبت خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود، یک گروه کوچک از صهیونیست‌ها را حاکم بر سیاست‌های دولت آمریکا خواند و افزود: هم تحریم‌ها غیرقانونی است و هم اقداماتی که در رابطه با تحریم‌ها از سوی امریکا برقرار می‌شود، غیر قانونی است. مهم این است که آیا دیگر کنشگران این آمادگی را دارند که نه برای منافع ایران بلکه برای منافع خود سیاست یک‌جانبه‌گرایی و تحمیل نظرات یک اقلیت کوچک را تحمل کنند یا خیر؟

وی تصریح کرد: ما اکنون شاهد تحمیل نظرات رژیم صهیونیستی بر آمریکا هستیم.

ظریف با اشاره به وظیفه دولت جمهوری اسلامی برای تأمین معیشت و کاستن از فشار‌ها بر مردم یادآور شد که مردم ایران هم در طول تاریخ نشان داده‌اند هرگز در مقابل فشار‌ها تسلیم نمی‌شوند و باید با آن‌ها با زبان تکریم و احترام سخن گفت. اگر آمریکا این زبان را امتحان کند و خیال‌های باطل را کنار بگذارد، شاید سیاست‌هایش به سنگ نخورد.

وی با یادآوری صحبت‌های ترامپ مبنی بر این که آمریکایی‌ها ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کرده‌اند و این موضوع جز بی‌ثباتی و هزینه مالی و جانی برای مردم آمریکا و منطقه چیز دیگری به همراه نداشته، گفت: وقت آن است که تصمیم بگیرند سیاست‌هایشان تا الان نتیجه‌ای برایشان داشته یا خیر.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره اظهارات مقامات آمریکایی برای مذاکره مجدد با ایران، تصریح کرد: آمریکا نشان نداده است که یک طرف مذاکراتی معتبر است بلکه نشان داده که قوانین بین‌المللی و حتی توافق‌ها و تصمیم‌هایی را که خودشان پیش از این گرفته‌اند، بی ارزش می‌داند.

ظریف با بیان این که این ایران نیست که به میز مذاکره بازگردد، اضافه کرد: این به عهده آمریکا است. ما هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکردیم. ما به دیدار‌های خود با اعضای باقی مانده در توافق هسته‌ای ادامه می‌دهیم. این آمریکاست که تصمیم گرفت به میز مذاکره پایان دهد.

وی تصریح کرد: این به عهده آنهاست که رفتار خودشان را اصلاح و اشتباهات خود را تصحیح کنند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: به نظر می‌رسد که نگرانی و توجه ترامپ و اعضای کاخ سفید به منافع رژیم صهیونیستی نسبت به آمریکا بسیار بیشتر است و در واقع وارد بازی بسیار خطرناک اسرائیل و در حقیقت بازی نتانیاهو در منطقه ما شده‌اند؛ در حالی که این کار بسیار خطرناک است.

ظریف با بیان این که آمریکا منبع اصلی بی ثباتی در منطقه ماست، گفت: آن‌ها با بقیه منابع بی‌ثباتی در منطقه همکاری دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند که به پشتیبانی از افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه ما ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌هایی همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی همه اصول قوانین بین‌المللی انسان‌دوستانه را در یمن و بحرین و بقیه نقاط منطقه نقض کرده‌اند.

وی تأکید کرد: آن‌ها نیاز دارند که در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند و به رفتار‌های عادی بازگردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این که آیا بستن تنگه هرمز گزینه روی میز ایران است یا خیر، گفت: من درباره گزینه‌های نظامی اظهارنظر نمی‌کنم و این مساله را باید بخش نظامی درباره آن تصمیم‌گیری کند.

ظریف افزود: ما گفته، ایم که ایران از منافع خود که یکی از آن‌ها ثبات در منطقه است محافظت می‌کند. ثبات در منطقه باید برای همه باشد. کامیابی اقتصادی باید برای همه باشد. منفعت نهایی ایران در ادامه حفظ ثبات منطقه است و ثبات باید برای همه فراهم باشد.

سدرا مصاحب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
چرا داری توپ رو تو زمین ارتش و سپاه می اندازی؟!!!!!!!! ارتش و سپاه اجرا کننده ی فرامین دولتمردان هستند
احمد
Norway
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
زمانیکه ژاپن به پرت هاربور حمله کرد دولت امریکا سفیر ژاپن را احضار نمود و از ایشان توضیح خواست سفیر در مقابل وزیر امور خارجه امریکا گفتند که با تماسی که من با وزیرم گرفته ام ایشان به من گفتند این مسله مربوط به نظامیان است و بلاخره در نهایت دیدیم که چه بلایی بر سر ژاپن امد
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
رئیست حاج حسن که میگفت اگر بخوان به صفر برسونن تنگه را میبندیم خب به صفر رسوندن ببینیم چکار میکنید.
نيكو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
قطعا در مورد بستن تنگه هرمز نظاميان تصميم نميگيرند. قطعا

نظاميان تصميم اتخاذ شده را اجرا ميكند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
درباره سیاست خارجی کی تصمیم میگیره؟
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
متاسفانه و بدون تعارف کار و عکس العمل مفیدی که فشار را از کشور کم کند نمی توانیم انجام دهیم. می گذاریم مسایل اتفاق بیافتد و هیچ بازنگری و تحلیلی بر کارکردها نمی کنیم و از همان تحلیلگران و کارشناسانی که بارها در این سالها ثابت کردند که اشتباه می کنند استفاده می کنیم و از ارزشهای هیچ کدام کم نمی شود و انتظار داریم بتوانیم در این مواقع عملکرد مثبتی داشته باشند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
تعجب ميکنم از کساني که بين ايشون و دولتمردان سابق تمايزي قائل ميشن!
کسي که الفباي سياست بين الملل رو بدونه چنين حرفي نمي زنه، چون تبعاتش جدا شدن اين تنگه از کنترل ايران و سپردنش به نيروهاي ائتلافه...
آمريکا اجازه نميده حتي يک روز اين تنگه بسته بمونه، حتي به قيمت نابود کردن بنادر و نيروي دريايي ايران!
سرباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
نترس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
آقای سرباز ، شما برو یک نگاه به بودجه نظامی آمریکا (800 میلیارد دلار و بیش از 10 برابر روسیه) و امکانات ناو هواپیمابر بنداز تا شما هم بترسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
هیچ اتفاقی نمی افته. اگر تنگه هرمز بسته شود، هیچ نیروی آمریکایی و ائتلاف توان رد شدن از این تنگه را نخواهد داشت چه برسد به اینکه بخواهند برای مدتی از دست ایران خارجش کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
اقای سرباز اخه تجربه نشون داده وونایی که نمی ترسن مثل شما دلیلی برا ترسیدن ندارن چون اصلا ایران نیستن
من می ترسم خیلی هم می ترسم
چون وقتی بمبها روانه ایران بشه نه به خانه ظریف برخورد می کنه و نا بقیه به مدرسه و خانه ما برخورد می کنه و بچه های ما گشته و مجروح می شن الان بچه چهار سالم جلو چشمم داره بازی می کنه من می ترسم چون دوست ندارم اونو غلتیده تو خون ببینم دوست ندارمدلم نمی خواد بچم رو تو یه قایق به اقیانوس بسپارم
برای چی باید اینکار رو بکنم
چرا همه بچه های دنیا باید بازی کنن و خوشحال باشن ولی بچه های ما باید بمیرن
من می ترسم چون هشت سال بهترین و قشنگترین جوانان ما تو جنگ شهید شدن کودکان جونشونو از دست دادن یا بی پدر شدن زنا بیوه شدن و جانبازا امروزم دارن درد می کشن
اخرش چی شد
ناشناس
Japan
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
چقدر امثال شما گفتند که تحریم بانک مرکزی و نفت ایران ممکن نیست و به فکر استفاده ابزاری از این دو بودید، اینها را که از شما گرفتند، حالا اینقدر تنگه تنگه کنید تا تنگه هرمز رو هم ازتون بگیرن و مثلا کنترلش رو به امارات یا عمان واگذار کنن،
دانشجوی حقوق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
ایالات متحده بزرگترین ناقض قوانین و معاهدات بین المللی هست که آخرین آن نیز خروج از معاهده بین المللی توافق هسته ای موسوم به برجام هست که خلاق قانون هست و هر اقدامی که بعد از این خروج انجام می دهد نیز خلاف قانون هست.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
دانشجو جان.حقوق بین الملل فقط بدرد ما و سومالی و کشورهای جهان سوم میخوره و هیچ ضمانت اجرایی نداره.کشورهای ابرقدرت عاشق انارشی در حوزه بین الملل برای کسب منافع حداکثری هستن بخصوص واقع گرایانی که هم اکنون در کاخ سفید هستند.
اول کتاب حقوق بین الملل اگ دقت کنی نوشته.
این چیزا فقط جنبه تمدنی داره نه اینکه بتونی با شکایت به هدفت برسی! مخصوصا اگ طرف مقابلت غولی مثل ایالات متحده باشه.
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
از اوایل دهه هفتاد میلادی ، گروه کوچکی از صهیونیست ها در اتحاد با محافلی از اسرائیل وگروهی از جنگ سالاران امریکا ، صحنه گردان وقایعی شدند که امروزه در دنیا شاهد آنیم!"درست" ولی جناب ظریف انتقادشما از همسایگان و، همچنین محافل جنگ طلب از مابهتران، یک طرفه است! دلایل مداخله وسوئ استفاده آن محافل وهمسایگان در ارتباط با شما محکمه پسند تر است!آنها نه صرفا با قدرت ونفوذ خود ، بلکه با استفاده از عملکرد شما درحال فشار بر حکومت ایران وبسیار بیشتر ازآن، فشار سهمگین بر مردم ایران هستند! تصرف تنگه هرمز هم می توانددامی بزرگ برای آغاز جنگی منطقه ای باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
این دیپلمات عالی رتبه حرفاش همه تکراریه فکر نکنم که رفته اینا رو به آمریکاییها بگه چون اونا سیاست خارجیشان در مقابله با ایران مشخصه پس ظریف حرفای تازه داره فرار اونا را بنویس اینایی که نوشتید خیلی قدیمی و کلی هستند .
مرد ایرانی
United Arab Emirates
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
ما مردم ایران آماده حمله به آمریکا، ناتو و سایر متحدان آمریکا در منطقه و جهان هستیم فقط منتظر یک اشاره ایم
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
لطفاً فقط از خودت و امثالت مايه بذار نه از مردم ايران!
گرچه با شليک اولين تير، اولين نفراتي که در ميرن تو و امثالتن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
اینهم اشاره! انتحاری برو بینم چیکار میکنی!
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
انجام کاری که توان اون را نداریم چرا ادعا میکنیم؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
عرض مفید قابل عبور تنگه 10کیلومتر است وهدف قراردادن کشتیها تو این شعاع حتی از شمال کشورهم مقدوره راحت باش امریکا شاید به داخل کشور حمله کنه ولی شجاعت در گیری زمینی تو تنگه رو نداره چون اصلا ایران تو تنگه نمی آید از دور تنگه رو هدف قرار میده اونم نه با یک سایت بلکه هزاران سایت موشکی واضافه کن قایق های تندرو که با شیوه غیر متعارف میجنگند پس زیاد نترس چون امریکاییها بیشتر از ایران میترسند وبرای امریکا یک روز بستن تنگه یعنی مرگ اقتصادی پس بدانید حتما امریکا به عواقب کاراش فکر میکنه وفعلا نون ابهتش رو میخوره واما بعد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
به به عزیز ناشناس 14:53. دیگه چی داریم؟؟ از اون موشک گنده ها هم داریم!؟؟ از اون کوچیکا چی؟؟؟ نیروی دریایی ایران یاریا مقابله با اتلاف رو نداره و با سرعت در هم کوبیده میشه. اصلا مگه نگفتن فروش نفت به صفر برسه تنگه ر میبندیم. خب ببندن ببینیم دیگه. چرا انجام نمیدیم؟!!!
حاج محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
باید تنگه هرمز بسته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بیچارهها ایقدر مالتون امریکا به یغما بردند هرکجا که میره جنگ خون ریزی دم ازچی مزنید ماتوان هر کاری را داریم چون ایمان داریم
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
حاج ممد..وابستگی ما به تنگه هرمز از اعراب بیشتر است..میدونی اگر ان را ببندیم..خود زنی کردیم!
و سپس وقتی باز شد دیگر کنترلش در دست ما نخواهد بود..!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
فرمانده فرمانده، آماده ایم آماده.
امیدوارم به زودی جنگ بشه تا ایادی یاوه گوی شرق و غرب با قدرت ایرانی ها آشنا شوند. تنگه هرمز باید بسته شود. گاهی وقتی الاغ حرکت نمی کند از یک چوب که سر آن میخ است استفاده می شود. آمریکا و سنتکام نیاز به همان چوب میخ دار دارند تا حرکت کنند و گورشان را از خاورمیانه گم کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
منم موافقم! ولی مشکل اینجاست که همه دستور میدن تنگه هرمز بسته شود ولی کی قراره اینکار را بکنه معلوم نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
تازه میخواید تصمیم گیری کنید؟!؟پس چرا الکی از پارسال شروع کردید به رجز خوانی؟؟!!؟؟طرف شما یعنی ترامپ هر وعده ای داد عملی کرد حالا نوبت شماست ببینیم چقدر رو قولهاتون هستید
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
این حرف ها فقط از جنبه فشار روانیست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
ميشه بگي تو در مورد كدوم بخش تصميم ميگيري!؟
علی ازدیاراستادمطهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بخشهایی که او تصمیم گرفت برای هفت پشت مون بسه ... آیا شما دردش رو احساس نمیکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
در مورد موضوع استراتژیک نحوه تبدیل ریش پروفسوری به ریش معمولی و بالعکس، اینکه پای راستش رو بندازه روی پای چپش و اینها
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بد نگفتم فرارو منتشر کن.
اگر قرار به مذاکره هست همین حالا بروید و مذاکره را اغاز کنید...اینقدر برای ملت هزینه نتراشید...و در اخر ببینید پایان خط است بفکر مذاکره بیافتید..!
چنان چه در جنگ 8 ساله هم چنین کردید...! که منتهی به جام زهر شد و هزینه های دو چندان.
در قضیه غنی سازی و ان همه خرج و در اخر منتهی به برجام..!
و حالا هم اگر قراره اخرش کوتاه بیایید بهتره همین الان کوتاه بیایید...
توقع نداشته باشید چین یا روسیه و یا حتی اروپا مانند شما انقلابی رفتار کنند..!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
پس تو برگرد خونه بذار نظامی ها برن مذاکره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
الان ایشون چکاره هستند که نظر هم میدهند؟ همون برجام شما مارو به این خاک سیاه نشوند ... از طلا بودن پشیمان گشته ایم اخوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
فکر کنم الان با حرف های ایشان امریکا ترسید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
همه تنگه هرمز که مال ایران نیست. بخش خودمان رو میشه بست ولی بخش آبهای بین المللی هم میشه؟ مسلما نه
و اگه میشه منتظر چه هستید ببندید دیگه

از حرف تا عمل خلی فاصلست
بعد هم آمریکا که غلطی نکرده چرا ما باید تنگه رو ببندیم
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
آقای ظریف !
خدا رو شکر که شما در این مورد تصمیم گیرنده نیستی . چون اگر بودی ، با لبخند تنگه هرمز را هم تقدیم می فرمودی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بستن تنگه هرمز نیاز به اقدام نظامی هم ندارد!
کافیست چند تا کشتی ایرانی فرسوده دچار نقص فنی و ناغافل در تنگه هرمز با هم تصادمف کنند و غرق بشن!
چند ماهی طول میکشه تا مسیر تامین و باز بشه.
ناشناس
Viet Nam
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
معلومه زیاد بازی کامپیوتری می کنی :)))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
موافقم عرض مفید قابل عبور تنگه 10کیلومتر است وهدف قراردادن کشتیها تو این شعاع حتی از شمال کشورهم مقدوره راحت باش امریکا شاید به داخل کشور حمله کنه ولی شجاعت در گیری زمینی تو تنگه رو نداره چون اصلا ایران تو تنگه نمی آید از دور تنگه رو هدف قرار میده اونم نه با یک سایت بلکه هزاران سایت موشکی واضافه کن قایق های تندرو که با شیوه غیر متعارف میجنگند پس زیاد نترس چون امریکاییها بیشتر از ایران میترسند وبرای امریکا یک روز بستن تنگه یعنی مرگ اقتصادی پس بدانید حتما امریکا به عواقب کاراش فکر میکنه وفعلا نون ابهتش رو میخوره واما بعد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بخش نطامی تصمیم بگیره که دو روز دیگه همه تقصیرهارو بندازین گردن نظامی ها ؟؟؟؟؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv