یکی دیگر از روشهای تبلیغات، استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و همین مخاطبان زیاد، موجب میشود کسبوکارها تمایل زیادی به استفاده از تریبونهای شبکههای اجتماعی برای تبلیغ محصول خود داشته باشند. این تبلیغات معمولا با جملاتی مثل «بسیاری از من پرسیدهاند این لباست را از کجا خریدی؟» آغاز شده و با «لینک زیر را باز کنید تا به صفحهای که ازش خرید کردم، منتقل شوید» تمام میشوند.
برخی از لینکهایی که در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها معرفی میشود، صفحات فیشینگی هستند که میتوانند اطلاعات بانکی را سرقت و حسابتان را خالی کنند.
به گزارش ایسنا، تبلیغات محصولات و خدمات، این روزها شکل جدیدی به خود گرفته است. اگر پیش از این، رسانههایی مانند تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی موثرترین روش برای تبلیغات بودند، امروزه با گسترش پیامرسانها، روشهای قدیمی جای خود را به روشهای نوین دادهاند. بدین ترتیب برخی به ارسال پیامکهای تبلیغاتی اقدام میکنند، برخی تماسهای تبلیغاتی را جایگزین کردهاند و برخی از شبکههای اجتماعی پرمخاطب برای تبلیغات استفاده میکنند.
یکی دیگر از روشهای تبلیغات، استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و همین مخاطبان زیاد، موجب میشود کسبوکارها تمایل زیادی به استفاده از تریبونهای شبکههای اجتماعی برای تبلیغ محصول خود داشته باشند. این تبلیغات معمولا با جملاتی مثل «بسیاری از من پرسیدهاند این لباست را از کجا خریدی؟» آغاز شده و با «لینک زیر را باز کنید تا به صفحهای که ازش خرید کردم، منتقل شوید» تمام میشوند.
اما به نظر میرسد برخی لینکهایی که در اینستاگرام وجود دارند، صفحات فیشینگی هستند و بدینترتیب به جای اینکه شما به وبسایتی مطمئن منتقل شوید، آدرسهای نامعتبری هستند که اطلاعات بانکی شما را سرقت کرده و در مدت زمان کوتاهی قارد خواهند بود با در دست داشتن اطلاعات شما، حسابتان را خالی کنند.
مجرمان فضای مجازی با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانکها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی میتوانند به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند. در کلاهبرداری به روش فیشینگ، کلاهبرداران با راهاندازی سایتهای جعلی که شبیه به سایتهای اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفادههای مالی اقدام میکنند.
فیشینگ ممکن است از سوی افراد آشنا و دوستان ارسال شود، لینکهای فیشینگ ممکن است به صورت پیغام یا تبلیغ در شبکههای اجتماعی، تحت پوشش وب، سایتهای خیریه، برنامههای پیغام فوری اجناس و کالا با قیمت مناسب و ارسال رایگان یا از طریق پیام کوتاه برای کاربران ارسال شود. به همین دلیل کاربران همواره باید آدرس این درگاهها را با دقت بررسی کنند.
همچنین به گفته کارشناسان، از دیگر موارد امنیتی این است که هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایتها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت میکند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد. در نهایت اینکه سیستم عامل و مرورگرمان را همیشه بهروز کنیم و آنتیویروس اصلی و معتبر داشته باشیم که ویژگیهای امنیت اینترنتی از جمله ویژگی حفاظت در برابر وبسایتها و لینکهای آلوده داشته باشد و بتواند حملات فیشینگ را تشخیص دهد.