اخیراً یک طراح سرشناس دنیای خودرو، به دنبال درز اطلاعاتی از نسل آینده خودروی محبوب هیوندای النترا که Hyundai Elantra N نامیده میشود، تصاویر رندری از این خودرو را طراحی کرده که نشان دهنده ایجاد تغییراتی شگفت انگیز و جذاب در ظاهر جدید این خودرو است.
فرارو- تاکنون شایعات مختلفی درباره نسل جدید سدان محبوب هیوندای النترا Hyundai Elantra منتشر شده که حاکی از تغییرات جدی در ظاهر نسل جدید این خودرو است. این شایعات اکنون با درز اطلاعات جدیدی همراه بوده که توسط یک طراح سرشناس صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفته تا طرح نهایی این خودرو را به صورت تصاویر رندر عرضه کند. این تصاویر رندر نشان میدهد که خودروساز کرهای برای نسل هفتم و آینده سدان الانترا از طراحی ظاهری کاملاً متفاوت و جذاب بهره گرفته است.
به گزارش فرارو، هیوندای النترا، خودرویی سدان کامپکت است که از سال ۱۹۹۰ تاکنون توسط کمپانی کرهای هیوندای تولید میشود. این خودروی محبوب تاکنون شاهد معرفی هفت نسل بوده است که نسل هفتم آن در سال ۲۰۲۰ راهی بازارهای خودرو شد. خودروی Hyundai Elantra N مدلی جدید از این نسل هفتم به شمار میرود که کمپانی هیوندای تغییراتی خیره کننده در آن اعمال کرده است. در واقع این طراحی جدید بر طراحی با چین و چروک، بدنه تیز و خطوط استایل جسورانه تاکید دارد. اگرچه تصاویر رندر منتشر شده از این خودرو غیر رسمی هستند، اما ما تا حد زیادی اطمینان داریم که طرح نهای این خودرو، به تصاویر ارائه شده نزدیک است.
تصاویر رندر Hyundai Elantra N را یک طراح سرشناس با شناسه کاربری SRK Designs ایجاد کرده که سدان Elantra N را به واگن Elantra N تبدیل کرده است. به عبارت دیگر تصاویر رندر نشان میدهد که صندوق عقب به دریچه واگن تبدیل میشود و شیشهای دیگر از پشت درهای عقب بیرون میآید. اسپویلر کوچک یکپارچه در لبه عقب سقف که به ظاهر اسپرت واگن میافزاید، باعث ایجاد پیچ خوردگی در ورق فلزی، درست بالای چراغهای عقب میشود. این یک تغییر ساده است که شخصیت بیشتری نسبت به مدل سدان به خودرو میبخشد.
Elantra N همان پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را دریافت میکند که سایر مدلهای اسپرت این برند را پیش میبرد. این موتور ۲۷۶ اسب بخار نیرو تولید میکند و میتواند سدان را در ۵.۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) برساند. علاوه بر این، موتور ۲.۰ لیتری توربو I۴ از چرخ توربین ۵۲ میلی متری برخوردار است که حداکثر سرعت خروجی در حدود ۵۵۰۰ دور در دقیقه را برای شتاب سریع حفظ میکند. این موتور با گیربکس هشت سرعته دو کلاچه یا شش سرعته دستی جفت میشود.
ایده یک واگن کوچک توربوشارژ با گیربکس دستی همیشه جذاب است، اما میدانیم واگنها خارج از اروپا فروش خوبی ندارند. در حال حاضر، این فقط یک تصور از آنچه ممکن است هیوندای در خودروی اانترا ایجاد کند میباشد، حتی اگر هیوندای برنامهای برای کشاندن الانترا از یک سدان به واگن نداشته باشد. با این همه اگر هیوندای قصد داشته باشد تا این کار را انجام دهد، ما اکنون میدانیم که ظاهر و عملکرد این خودروی جدید تا چقدر میتواند برای نشان N جذابیت ایجاد کند.
منبع: motor1
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو