فرارو- «یوسف نوری» با رای نمایندگان وزیر آموزش و پرورش شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.
پیش از این حجت الاسلام رئیسی، حسین باغ گلی و مسعود فیاضی را به عنوان گزینههای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده بود که آنها نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند.
نوری، سومین گزینه رییس جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش است که توانست رای اعتماد مجلس را بدست آورد.
جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ آذر ماه) مجلس در حالی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که اولین و مهمترین دستور کار جلسه علنی امروز مجلس، بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود.
صبح امروز نوری با توجه به سفر رئیسی به ترکمنستان، با معاون اول رئیس جمهور به خانه ملت آمد.
در ابتدای جلسه امروز باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود گفت: آقای رییسی به خاطر سفر و حضور در اجلاس اکو، در جلسه امروز حضور پیدا نکردند و آقای مخبر معاون اول رییس جمهوری در جلسه ما حضور دارند. به ایشان و وزرای حاضر خیر مقدم می گویم.
در ادامه موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پروش سخنان خود را مطرح کردند.
جواد نیکبین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با برنامهها و صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای یوسف نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد کرده و برنامهای در این خصوص ارائه داده است، اما من چند سوال از گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دارم.
نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: آقای نوری باید پاسخ دهد که برای حذف مافیای کنکور که بودجهای چند برابر آموزش و پرورش در هر سال دارد چه برنامهای داشته و بایستی توضیح دهد چه برنامهای برای حذف کتب کنکور و کتب کمکدرسی و حذف مافیای کتب درسی دارد این در حالی است که این مافیا در دست چند نفر است. ضمن اینکه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهد برای تعارض منافع و حذف مافیای موجود در این وزارتخانه چه اقداماتی میخواهد انجام دهد.
نیکبین گفت: تعارض منافع یعنی اینکه در سازمان غذا و دارو مافیا وجود دارد این در حالی است که نباید مسؤول در آنجا داروخانه داشته باشد، اما اینگونه است تعارض منافع یعنی آنکه شهردار و اعضای شورای شهر نبایستی شرکتی داشته باشند تا پروژهها و برنامههای شهرداری را به آن بسپارند.
وی گفت: در آموزش و پرورش تبعیض ساختاریافته وجود دارد که باید آقای یوسف نوری برنامهای را برای حذف آن داشته باشد.
نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: معلم خرید خدمت، مدارس حمایتی، معلمان غیر انتفاعی و نهضتی و قرآنی، معلمان روزمزد، معلمان ساعتی و معلمان حجمی در آموزش و پرورش یعنی تبعیض ساختار یافته.
وی گفت: ۲۰۰ هزار معلم قراردادی در کشور داریم و آموزش و پرورش با کسری معلم مواجه است؛ با بازگشت به تدریس بازنشستگان نمیتوان جبران کسری معلم آموزش و پرورش را داشت این در حالی است که داده معلمان از فقر نیست بلکه از فرق است و نبایستی حقوق دو معلم در دو کلاس دیوار به دیوار با یکدیگر متفاوت باشد.
وی گفت: معلم غیرانتفاعی در شهر تهران با ماهی یک میلیون تومان کار میکند و فقط ۵ روز در ماه بیمه است و گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید برای حذف مافیای مدارس غیرانتفاعی برنامه داشته باشد.
نیکبین خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش مهمترین نهاد و وزارتخانه در کشورمان است و اگر میخواهیم وضعیت کشور درست شود باید ۳۰ تا ۵۰ درصد بودجه سایر وزارتخانهها حذف شود تا آینده کشور ساخته شود.
نیکبین گفت: نظر آقای نوری و تیم آن درباره خصوصیسازی آموزش و پرورش چیست این در حالی است که غربزدگان در آموزش و پرورش در طول سالهای اخیر واژههایی مانند ایثار را حذف کردهاند.
وی گفت: در آموزش و پرورش دنبال شایستهسالاری در آزمونها بودند و در سالهای اخیر آزمون و تست ملاک شایستهسالاری دانشآموزان شده است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش بی سوادپرور و استعدادکش است و باید آقای نوری برنامه ویژه برای به فعلیت رساندن استعدادهای دانشآموزان ایرانی داشته باشد.
وی افزود: دانشآموزان ۱۲ سال درس میخوانند، اما چیزی یاد نمیگیرند نه زبان داخلی، نه خارجی و نه هنر و هیچ برنامه مهارتی در آموزش و پرورش وجود ندارد.
وی تصریح کرد: باید برنامهای به منظور تغییر درست جهت مهارتآموزی دانشآموزان در دستور کار آقای نوری قرار گیرد.
وی افزود:۸۰ درصد قبولی در کنکور متعلق به دانشآموزان غیرانتفاعی است در حالی که تعداد دانشآموزان غیرانتفاعی در کشور فقط ۱۵ درصد است تعداد قبولی مدارس دولتی در کنکور ۲۰ درصد است در حالی که تعداد دانشآموزان مدارس دولتی ۸۵ درصد است.
وی در پایان گفت: اجرای سند تحول بنیادین و اعمال مدرک بالاتر فرهنگیان در آموزش و پرورش از موضوعاتی است که باید آقای نوری در دستور کار خود قرار دهد.
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی هم در موافقت با یوسف نوری اظهار داشت: برنامههای نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است.
وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی با سابقه ۵۵ ماه حضور در جبهه و دارای جانبازی است؛ در هر صورت با این وضعیت، مطالبات گوناگونی هم هست که باید محقق شود.
نوروزی در همین راستا موضوع طبقه بندی نظام معلمان و همچنین احترام بخشی به وضعیت معلم و دانش آموز و اولیا را از جمله وظایفی خواند که وزیر آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهد.
این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در قبال وظایف ذکر شده، ما هم یک وظیفه داریم و آن وضع قوانین مربوطه است.
وی همچنین تصریح کرد: آقای نوری باید فعالیتهای آموزش و پرورش را ارتقا دهد و در ساختار دانشگاه فرهنگیان باز نگاه بازنگری کند همچنین معیشت و شان معلمان را بالا ببرد.
نوروزی اجرای دقیق قانون رتبه بندی معلمان را از جمله وظایف مهم وزیر آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: آقای نوری میتواند نظام مدرسه محوری ایجاد کند و لازمه آن تعامل سازنده با مجلس است.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مجلسی که رهبری فرمودند یکی از قویترین مجالس دوران انقلاب است، نیز وظیفه دارد که در تدوین قوانین مورد نیاز برای تحقق اهداف آموزش و پرورش دقت کند.
وی در خاتمه خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس و همه نمایندگان مجلس امروز به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای میدهند، اما انتظار ما این است که این وزارتخانه را سامان بخشید.
هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی هم در جریان بررسی برنامهها و صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای نوری وزیر فرمایشی نیست و بین ۲۹۰ نماینده مجلس هم مخالفهایی دارد.
وی افزود: من همچنان از آموزش و پرورش حقوق میگیرد و هر کس ادعای معلمی دارد باید حکم کارگزینی خود را نشان دهد و نبایستی به اسم معلم به سراغ کارهای دیگر برود، این در حالی است که ۶۰ نماینده مجلس به اسم معلم وارد آموزش و پرورش شدهاند، ولی حالا سر از وزارت نفت، وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت راه، وزارت جهاد و... درآوردهاند.
نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای نوری باید توضیح دهد که چگونه میخواهد لایحه رتبه بندی معلمان را اجرای کند. او باید در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار و منابع اجرای رتبه بندی معلمان را مشخص کند ضمن اینکه متأسفانه برنامههای آقای نوری برای وزارت آموزش و پرورش عملیاتی نیست.
چنارانی خطاب به یوسف نوری گفت: آقای نوری! بدان جایی که میروی جایگاه شهیدان رجایی و باهنر است؛ آیا آقای نوری تیمی دارای تفکر نوین و اندیشهمحور دارد؟ آیا جلسهای با معلمان دلسوز برگزار کرده است؟ شما فقط یک توئیت زدهاید.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشت آقای نوری که هم اکنون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است آن زمان مسئول و مدیر بود.
وی تصریح کرد: آقای نوری! شما ۱۰ سال از بدنه آموزش و پرورش فاصله گرفتهاید و حتی زمانی که هلال احمر بودید من بنا داشتم یک مورد را با شما مطرح کنم، اما شما پاسخگو نبودید.
نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نوری! شما در فعالیتهای اقتصادی حضور دارید.
چنارانی گفت: ۴ اردوگاه بزرگ کشور که توسط آموزش و پرورش تعیین تکلیف میشود و جود دارد که بزرگترین اردوگاه خاورمیانه در نیشابور به نام اردوگاه شهید رجایی است، در حالی که طبق آمار یونسکو سالیانه فقط ۱۵ هزار دانشآموز به این اردوگاهها رفت و آمد میکنند و فقط صدای کلاغها از این ۴ اردوگاه شنیده میشود.
وی افزود: سالهای سال است که جوب حراج به رتبه بندی معلمان زده میشود و ارقام مختلف برای اجرای آن داده میشود؛ شما گفتهاید افزایش اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر میگیرید، اما باید مشخص کنید از کجا این اعتبار را میآورید؛ چراکه شورای نگهبان به دلیل فقدان منابع قطعا این لایحه را رد خواهد کرد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه شما باید اعلام کنید که قلبا به رتبه بندی معلمان اعتقادی دارید
چنارانی افزود: ورودی و خروجی آموزش و پرورش تناسبی ندارد و کلاسهای فاقد معلم داریم.
وی تصریح کرد: معلمان برای درمان درد خود که روزگاری کارت طلایی بیمه تکمیلی داشتند، اما امروز دیگر چیزی ندارند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: باید آموزش و پرورش پیوست سایر وزارتخانهها را داشته باشد و آیا آقای نوری چنین پیوستی را دارد؟
مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان گفت: وضعیت رتبه بندی معلمان برای کادر اداری مشخص نیست و آقای نوری باید توضیح دهاد برای آن برنامهای دار، ضمن اینکه او باید برای اجرای کامل قانون خدمات کشوری و دانشگاه فرهنگیان هم برنامهای ویژه داشته باشد.
وی گفت: بزرگترین بخوربخورها در گذشته در صندوق ذخیره فرهنگیان بود در حالی که معلمان برای دریافت کوچکترین وام باید در صف قرار بگیرند.
موسی غضنفرآبادی نماینده بم در مجلس هم در موافقت با نوری به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر انقلاب بر نقش جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش پایه پیشرفت کشور است و اگر در همه عرصهها در تراز بالا عمل کند بخش عمده مشکلات کشور حل میشود.
وی تأکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای نوری داریم و نیز سوابق درخشان وی ایشان میتواند آموزش و پرورش را به این جایگاه نزدیک کند.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای نوری در این جلسه تأکید کرد تنها بستری که برای گام دوم انقلاب اسلامی درک نشده، وضعیت آموزش و پرورش و جوانان است. با بررسی سوابق وی و برنامههایش میتوان نسبت به تحقق این موضوع امیدوار بود.
غضنفرآبادی به بخشی از برنامههای اولویتدار کوتاهمدت و میانمدت وزیر پیشنهادی اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظامهای ششگانه آن و ساز و کار بازنگری این سند، زمینهسازی برای اجرای نظام رتبهبندی معلمان، بهرهگیری از توان بودجه سنواتی برای پاسخگویی بهتر به نیازهای فرهنگیان و پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان که همواره مشکلساز بوده، از مهمترین برنامههای آقای نوری است.
وی همچنین با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص افزایش پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بیسوادی و توجه به مناطق محروم تصریح کرد: هر چند انقلاب اسلامی خدمات گستردهای در این حوزه داشته که با دورههای قبل از آن قابل مقایسه نیست، اما هنوز هم مناطق محروم قابل توجهی در کشور وجود دارند که باید به نیازهای آنها توجه شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدفهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامههای وزیر پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: امروز مجلس شورای اسلامی با توکل به خداوند متعال به آقای نوری رأی مثبت میدهد.
محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس هم در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اظهار داشت: الحمدالله آقای یوسف نوری از جنس آموزش و پرورش و سالهای متمادی از مدارس ابتدایی و تربیت معلم و ۶ سال در خود آموزش و پرورش خدمت کردند که نقطه قوتی است.
وی با اشاره به ضرورت اقتصاد آموزش و پرورش، تصریح کرد: مشکل ما در آموزش و پرورش اقتصاد تعلیم و تربیت است با مدلهای مرسوم ۴۰ سال گذشته نمیتوان آموزش و پرورش را اداره کرد.
زنگنه تاکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور و منابع پایدار بودجه نشان میدهد که ما نمیتوانیم برای ساماندهی آموزش و پرورش و اقتصاد تعلیم و تربیت به بودجههای دولتی اتکا کنیم.
وی ضمن اشاره به گستردگی ساختار انسانی آموزش و پرورش، گفت: حجم معلمان، فرهنگیان و کارمندان وزارت آموزش و پرورش طرحهای معیشتی از جمله طرحهای رتبهبندی معلمان نیز در میانمدت و دراز مدت نمیتواند نیازهای بخش تعلیم و تربیت را پاسخگو باشد.
به اعتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتقای کیفی و کمی ساختمانهای آموزشی و ساخت فضاهای فرهنگی و تربیتی و ارتقاء ابزار آموزشی به ویژه تقویت زیرساختهای آموزش الکترونیک، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان، گسترش خدمات دوران بازنشستگی و تامین نیروی جوان و متخصص جزئی از اقتصاد آموزش و پرورش بوده و ما برای تحقق آن هیچ راهی جز اقتصاد مردمی و تقویت صندوقهای سرمایه گذاری از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان نداریم.
زنگنه تاکید کرد: برای تحقق همه موارد عنوان شده هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه فردی بر مسند وزارت آموزش و پرورش تکیه زند که نگاه اقتصادی داشته باشد. امروز کسی را در آموزش و پرورش میخواهیم که اقتصاد این نهاد را بشناسد و با عدد و رقم آشنا باشد کسی که با تامین منابع مالی آشنا باشد.
وی با اشاره به ایرادهای وارده به صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور فردی را به عنوان وزیر معرفی کرده که وی از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و حداقل قدم اول برای اصلاح صندوق را برداشته است.
زنگنه عدم آشنایی مدیران میانی و استانی با حوزه اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی وزارت آموزش و پرورش طی سالهای گذشته دانست و گفت: طی سالهایی که نوری از آموزش و پرورش دور بوده وی فعالیت هایش مبتنی بر مسائل اقتصادی بوده و در هولدینگهای بزرگ کشور فعالیت داشته است.
وی یکی دیگر از سوابق نوری را مدیرکل برنامه و بودجه آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور بسیار پایین بوده و این رقم در مجموع ۱۰ درصد است که حداقل باید به ۱۸ درصد افزایش برسد.
نماینده تربت حیدریه در مجلس ضمن احترام به دو وزیر معرفی شده پیشین که مورد قبول مجلس واقع نشدند، گفت: امروز زمان بایدها نیست بلکه زمان نگاه به رزومه و سوابق افراد است لذا امیدواریم با توجه به سابقه موجود وزیر پیشنهادی آینده روشنی در انتظار آموزش و پرورش باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سابقه خدمت نوری در قرارگاه خاتم تصریح کرد: نفس کشیدن و مرتبط بودن با این نهاد عملا ویژگیهای مالی و اقتصادی افراد را رشد میدهد. بارها در کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نماینده قرارگاه خاتم میزبان آقای نوری بودیم و به جرات میتوان گفت وی به خوبی با مسائل اقتصادی آموزش و پرورش آشنا است.
وی برنامههای نوری در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش را نیز بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هولدینگهای بازنشستگی بسیار متفاوت است چرا که ما امروز با معلمی مواجه ایم که در طول ۳۰ سال خدمت هر سال مبلغی را به صندوق داده، بازنشسته شده و حتی فوت شده و ورثه او هم نتوانسته میوه این صندوق را برای خود برداشته کنند. صندوق ذخیره فرهنگیان برای این است که به فرهنگی زنده و حی خدمت کند، اما متاسفانه این صندوق از مسیر خود خارج شده است.
یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس و در دفاع از برنامهها و سوابق خود برای تصدی مسؤولیت وزارت اظهار داشت: امیدوارم همراهی صدیق برای جامعه فرهنگیان باشیم و خودم را متعهد به اجرای مرامنامه دولت سیزدهم میدانم.
وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی آنچه جهش به سمت تمدن نوین اسلامی را امکانپذیر میکند آموزش و پرورش است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تأکید بر نقش محوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: نیازمند آن هستیم که اهداف متعالی سند تحول بنیادین را از عرش به فرش بیاوریم و تجلی عینی آنها را به معلمان و دانشآموزان نشان بدهیم.
نوری تأکید کرد: تا زمانی که نتوانیم الگوی انسان متعالی در مکتب امام خمینی (ره) را پیش چشم معلمان و دانشآموزان قرار دهیم، هر برنامهای ناقص میماند.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تجلی همزمان ایمان مخلصانه، اخلاق اسلامی، عقلانیت و مسئولیت پذیری است و آموزش و پرورش ما میتواند و باید دانش آموزانی با این شاخصهها در همه عرصهها تربیت کند، گفت: شهدای علمی ما تربیت یافته همین مدرسه تربیتی سلیمانی هستند؛ اگر توانستیم دانش آموز موحدی تربیت کنیم هدف اصیل انقلاب اسلامی محقق شده است، اگر توانستیم دانش آموزی ولایی تربیت کنیم به آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی نزدیک شده ایم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تأکید کرد: تحقق چنین آموزش و پرورشی دور از دسترس نیست به شرط آنکه همه ما از بن دندان معتقد شویم که مدرسه ما میتواند مدرسه تربیتی شهید سلیمانی باشد که البته باید شرایط آن را فراهم کنیم.
نوری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون آموزش و پرورش را به یک مسئله درون سازمانی تقلیل داده ایم، خاطرنشان کرد: باید تربیت را به مثابه یک دغدغه ملی نگاه کنیم، در این نگاه تمام دستگاهها متولی تربیت انسان هستند و وزارت آموزش و پرورش را باید در قله کشور قرار دهیم، کشورهای پیشرفته دنیا سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را در اولویت خود قرار داده اند.
وی تأکید کرد: اگر به پیشرفت کشور اهمیت میدهیم باید بدانیم که سرمایه پیشرفت این کشور در آموزش و پرورش فراهم میشود؛ این توسعه است که باید در خدمت تربیت انسان قرار گیرد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: زمانی میتوانیم آموزش و پرورش را به مدرسه تربیتی سلیمانی تبدیل کنیم که از تفرقه و تشتط بپرهیزیم؛ دولت و مجلس باید برای پشتیبانی مالی از آموزش و پرورش تدبیر کنند. امروز برای تحول در نظام آموزشی و بازسازی منزلت معلم بیش از همه چیز نیازمند همگرایی دولت و مجلس هستیم.
نوری با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش بعنوان نهاد سیاستگذار نیازمند تحول جدی است، عنوان کرد: این شورا باید به صورت مستمر وضعیت تحول در آموزش و پرورش را رصد کند، اما همگان دیدیم که در ۱۰ سال گذشته وظایف محوله به این شورا در راستای اجرای سند تحول بسیار کند و در مواردی با سوءتدبیر همراه بود.
وی تصریح کرد: از اولین اقداماتی که بنده دنبال خواهم کرد، کارآمدی این شورا است؛ این شورا در برابر نفوذ سند ۲۰۳۰ کاملا منفعل عمل کرد، سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ در ایران که تعداد بسیار معدودی هستند باید بدانند که جایی در آموزش و پرورش نخواهند داشت.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه جوانگرایی را دنبال خواهیم کرد، اما نه به این معنا که رشد افراد آسانسوری و همراه با رانت باشد، گفت: معتقدیم در کنار جوانان باید از ظرفیت مشورتی نیروهای باتجربه بهره ببریم.
نوری با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان، افزود: پیشران تحول و قلب تپنده آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و این دانشگاه است که با تربیت معلمان و مدیران وظیفه خونرسانی به تمام اجزاء آموزش و پرورش را بر عهده دارد. اگر بنده توفیق خدمت داشته باشم، احیای آموزش و پرورش را با احیا و تقویت دانشگاه فرهنگیان اولویت خود قرار خواهم داد.