bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۱۷۱۵

شهرام امیری به دفتر حافظ منافع ایران در واشینگتن پناه برد

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۲ تير ۱۳۸۹
شهرام امیری به دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن پناه برده است.

به گزارش فرارو به نقل از شبکه اول سیما، شهرام امیری کارشناس ایرانی هسته ای که گفته می شود توسط امریکایی ها در عربستان ربوده شده بود ،ساعاتی پیش با مراجعه به دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن خواستار بازگشت سریع به تهران شد.

قرار است اطلاعات بیشتری در مورد پناهندگی شهرام امیری به دفتر حفاظت منافع ایران انتشار یابد.

وی چندی پیش اعلام کرده بود که از دست نیروهای امنیتی امریکا گریخته است.

امیری در نهم تیرماه جاری با انتشار پیام تصویری اش در یوتیوب اعلام کرد: لحظاتی پیش در ایلات ویرجینیا موفق شدم از دست مامورین امنیتی آمریکا متواری شوم و در یک جای امن حضور دارم اما هر لحظه امکان دارد توسط مامورین امنیتی آمریکا دستگیر شوم» این بخشی از سومین پیام ویدیویی شهرام امیری دانشمند هسته‌ای ایران است که روز گذشته در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شد.

به گزارش فرارو، شهرام امیری با اشاره به دو ویدیو کاملا متفاوت که از سوی وی منتشر شده است تاکید کرد که ويدئوي اولي كه توسط صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران منتشر شد و من از شهر پوسان با هموطنان خودم در ايران صحبت مي كردم كاملاً صحت دارد و هيچ نكته كذبي در آن وجود ندارد.

یکی از نکات آخرین ویدئوی منتشر شده از شهرام امیری این است که او در ابتدای آن، تاریخ ضبط آن را دوشنبه 24 خرداد بیان کرده است. یعنی این ویدیو 15 روز پیش از آن ضبط شده است. و شهرام امیری 15 روز پیش از دست ماموران امنیتی امریکایی گریخته است.

وی در این پیام ویدیو دوم را که توسط رسانه‌های غربی منتشر شد کذب دانست و اظهار کرد: «ويدئوي دومي كه توسط دولت آمريكا تهيه شده و در يوتيوب (youtube) قرار دادند و در ‌آن من اعلام كرده ام كه آزاد هستم و براي ادامه تحصيل به اينجا آمده‌ام صحت ندارد و كاملاً كذب است.»

این محقق هسته‌ای با بیان اینکه "در آمریکا آزاد نیستم و اجازه تماس با خانواده‌ام را ندارم" افزود: «در صورتي كه هر مشكلي براي من پيش امد يا من زنده به كشور برنگشتم، مسئوليت مستقيم آن با دولت ايالات متحده آمريكاست و هيچ نوشته اي يا گفته اي از سوي من صحت نداشته و كذب محض است.»

امیری در ادامه از مسئولین ایران و نهادهای حقوق بشری درخواست کرد تا اتفاقی برای او نیافتاده است فشار خود را بر دولت آمریکا برای آزادیش بیشتر کنند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین