بر اساس طرح رتبهبندی هیچ معلمی از این پس کمتر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت. افزایش حقوق معلمان علاوه بر این حقوق بر اساس جایگاه آنها در رتبهبندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.
سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح رتبهبندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ خواهد بود، پایینترین و حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبهبندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه، امروز یکشنبه طرح رتبهبندی در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی بررسی میشود، افزود: معلمان بر اساس طرح رتبهبندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافتی خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه، هدف از اجرای طرح رتبهبندی افزایش کیفیت و منزلت معلمان است، تصریح کرد: بر اساس طرح رتبهبندی هیچ معلمی از این پس کمتر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت. افزایش حقوق معلمان علاوه بر این حقوق بر اساس جایگاه آنها در رتبهبندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.
منادی با بیان اینکه، پیش از این کارمندان حوزه ستادی و اجرایی آموزش و پرورش در طرح رتبهبندی جایی نداشتند، تصریح کرد: افرادی که در آموزش و پرورش معلم هستند و کار اداری انجام میدهند، اما حکم آنها معلمی است نیز شامل طرح رتبهبندی خواهند شد. به طوری که در حال حاضر مشمولان طرح رتبهبندی از ۵۰۳ هزار نفر به ۷۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، معلمان هر سال از افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری و فوق العاده ویژه بهرهمند میشوند، افزود: بر اساس طرح رتبهبندی جدید، معلمان بر اساس رتبه و جایگاه خود نیز در این طرح افزایش حقوق خواهند داشت.
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طرح رتبهبندی معلمان هر ۶ سال یکبار طبق ارزیابیهای انجام شده حائز رتبه بالاتر خواهند شد.
منادی با بیان اینکه؛ یک معلم با رتبه پنج درحال حاضر ۱۰ میلیون دریافتی دارد، افزود: با اجرای طرح رتبهبندی جدید، حقوق این افراد به حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، طرح رتبهبندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفهای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آذر ماه سال ۱۳۹۰ به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیسجمهوری وقت ابلاغ شد.
در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزشهای بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشمانداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشمانداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینهسازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.
فصل ششم از این سند به ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفهای منابع انسانی با تأکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم میپردازد و به طور مشخص هدف ۱۰ و راهکار عملیاتی ۱۰/۲ مقرر میدارد: استقرار نظام سنجش صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفه ای، تعیین ملاکهای ارزیابی و ارتقای مرتبه (نظام رتبهبندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه ارتقای شغلی در آنان براساس نظام معیار اسلامی است.