ایده مک دونالد برای حضور دیجیتالی این است که «شما در متاورس میچرخید و گرسنه میشوید». با گسترش متاورس و علاقهمندی بیشتر نسبت به حضور در این فضای جدید، شرکتهای مختلف در تلاشند که با وارد شدن در این عرصه، جایگاهشان را تثبیت کنند و سودآوریشان را افزایش دهند.
به گزارش ایندیپندنت، مکدونالد به تازگی اعلام کرده است که علامتهای تجاری را برای رستورانهای مجازی در متاورس ثبت میکند. به این ترتیب، کاربران میتوانند وارد رستوران شوند و غذا سفارش دهند، سپس در دنیای واقعی به آنها غذا تحویل داده میشود.
متاورس، فضای دیجیتالی جدید و نوآورانهای است که در آن کاربران میتوانند با ایجاد آواتارهایی که گفتار و حرکات واقعی آنها را تقلید میکند، با دیگران تعامل داشته باشند. همچنین در این دنیای آنلاین از مکانهای مجازی از جمله مواردی که در دنیای واقعی وجود دارند و در متاورس شعبه ایجاد میکنند ملاقات کنند.
مک دونالد که بیش از ۳۹ هزار شعبه در حدود ۱۰۰ کشور دارد، در اوایل ماه جاری درخواستهایش را برای ثبت برند مکدونالد و مککافی در متاورس ارائه کرد.
ایده مک دونالد برای حضور دیجیتالی این است که «شما در متاورس میچرخید و گرسنه میشوید. لازم نیست هدفون خود را زمین بگذارید. کافی است وارد مکدونالد شوید و غذا سفارش دهید. کمی بعد غذا به در منزل شما میرسد.»
تعدادی از شرکتهای دیگر از جمله نایک و والمارت نیز اعلام کردهاند در حال تدارک برای ورود به عرصه متاورس هستند.
کمتر از یک ماه پیش یک زوج آمریکایی در فضای دیجیتال سهبعدی مراسم عروسی خود را برگزار کردند و بیش از دو هزار مهمان در این مراسم حضور داشتند. با این حال، مراسم عروسی این زوج بدون اشکال نبود، زیرا به دلیل تعداد بالای مهمانان، برای برخی از افراد در حین مراسم امکان مشاهده تصویر وجود نداشت.
یک زوج هندی نیز اعلام کردهاند به دلیل محدودیت در برگزاری مراسم ازدواج بر اثر همهگیری کووید، میخواهند با برگزاری ازدواج در فضای آنلاین متاورس، حدود دو هزار نفر را به جشن خود دعوت کنند.
این زوج دوستدار «هری پاتر»، جشنشان را در «متاورس» با فضایی الهامگرفته از «هاگوارتز» (قلعه-مدرسه تخیلی داستانهای هری پاتر») برگزار میکنند و مهمانان آنان از طریق تلفن، تبلت، یا لپتاپ در جشن حاضر میشوند. در این فضا مهمانان میتوانند به جستوجو و کاوش در قلعه بپردازند و ظاهر و لباس آواتارهای خود را انتخاب کنند.