bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۳۶۶۳

ادامه ارتباط زيمنس با ايران

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۸۹


یک نشریه غربی از ادامه ارتباط تجاری شرکت الکترونیکی "زیمنس" با ایران و فروش تجهیزات توسط این شرکت آلمانی به تهران خبر داد. 

به رغم تحریم های شورای امنیت علیه ایران، شرکت زیمنس اخیرا اقدام به فروش مبدل ها، اجزا و مدلهای رایانه هایي به ایران کرده که بر اساس قطعنامه های موجود شورای امنیت فروش آنها به تهران ممنوع است.

این در حالی است که چندی پیش اعلام شده بود زیمنس روابط خود را به طور کامل با ایران قطع کرده است.

در همین رابطه در ماه ژوئن آلمان اقدام به توقیف محموله یک کشتی که در حال حمل تجهیزاتی برای شرکت روسی مسئول تکمیل نیروگاه بوشهر بود کرد که این امر موجب خشم مقامات روسی و شکایت آنها از آلمان شد.

محموله این کشتی در فرانکفورت توقیف شده بود.

در همین رابطه "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل متحد به اعضای شورای امنیت اعلام کرده که مسکو از اقدام کشورهای سوم در جلوگیری از رسیدن تجهیزات به ایران ناراحت است.

به گفته چورکین این گونه اقدامات جزو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران نبوده و به همین دلیل غیر قابل قبول و غیر قانونی هستند.

چورکین در این رابطه می گوید: این قبیل اقدامات نشان می دهد که اعضای شورای امنیت از دست زدن به اقدامات اضافی در اعمال محدودیت ها خودداری کرده و کشورهای غیر عضو در شورای امنیت نیز باید به این قبیل قوانین احترام بگذارند. 

برچسب ها: زیمنس
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین