bato-adv
bato-adv

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

اما نکته جالبی که باید در مورد این سدان جذاب بدانید این است که چانگان شنلن C۳۸۵ به ۲۷ سنسور مختلف مجهز شده و از سطح ۴ رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند. این سطح اجازه می‌دهد که ما در این خودرو شاهد رانندگی تمام اتوماتیک باشیم و سیستم خودران به تنهایی کنترل خودرو را در اختیار داشته باشد. هر چند این سیستم هنوز اشکالاتی دارد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

فرارو- شرکت چانگان اخیراً از سدان پیشرفته خود تحت نام شنلن C۳۸۵ رونمایی کرده است. محصولی که تمام استاندارد‌های روز دنیا را در خود دارد و از بالاترین سطح امکانات در رده سدان‌های کامپکت برخوردار است. با این اوصاف چانگان شنلن C۳۸۵ قرار است در سال جاری میلادی به بازار چین عرضه شود و رویای این خودروساز چینی را تحقق ببخشد.

به گزارش فرارو، احتمالا زمانی که با نام سدان جدید چانگان برخورد کردید، متوجه شدید که این خودروساز تاکنون خط تولیدی به نام شنلن نداده است. در واقع درست حدس زده اید. این برند تازه‌ای است که خودروساز مشهور چینی با همکاری هواوی و کمپانی CATL راه اندازی کرده است. برندی که قرار است به تولید خودرو‌های برقی بپردازد. حالا هم سدان C۳۸۵ نخستین محصول این برند است.

به نطر می‌رسد که هدف چانگان از تولید شنلن C۳۸۵ رقابت با رقبای قدری همچون تسلا مدل ۳،  بی وای دی سیل، نیو ET۵ و... باشد.  

در مورد قیمت این خودرو هنوز چانگان چیزی اعلام نکرده است. اما رسانه‌های خودرویی چین پیش بینی می‌کنند که این سدان کامپکت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یوان، معادل ۳۰ هزار و ۵۸۲ دلار تا ۴۵ هزار و ۸۷۳ دلار قیمت داشته باشد. به عبارت دیگر چانگان شنلن C۳۸۵ با حساب دلار ۲۸ هزار تومانی بین ۸۵۶ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان برای خریدار آب می‌خورد.

اما اگر قرار باشد روزی شرکای تجاری چانگان در ایران، این خودرو را مونتاژ و عرضه کنند، بعید است که چانگان شنلن C۳۸۵ را با ارقامی کمتری از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش برسانند.

طراحی چانگان شنلن C۳۸۵؛ جذاب و مدرن

با نگاهی به تصاویر چانگان شنلن C۳۸۵ همه چیز درباره طراحی این سدان کامپکت را می‌توان مشاهده کرد. در واقع طراحان چانگان تلاش کرده اند که به زبان واحدی دست یابند که مشتریان شان را راضی کند. این زبان طراحی را ما پیش‌تر در چانگان Uni-V دیدیم. حالا این فرم طراحی با اندکی تغییر در بخش جلو و نمای کناری شنلن C۳۸۵ خودنمایی می‌کند.  

در فرم کلی، سدان کامپکت برقی چانگان طراحی آیرودینامیک مدرن با نمای اسپرت و فست بک دارد. سقف با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می‌آید. چراغ‌های جلو و عقب بسیار باریک و کشیده هستند و توانسته اند به هم پیوستگی طراحی را در نمای جلو و عقب خودرو حفظ کنند.

طبق اعلام چانگان، ضریب درگ شنلن C۳۸۵ به ۰.۲۳ می‌رسد که عدد بسیار پایینی به حساب می‌آید و محدوده پیمایشی این سدان را بهبود می‌بخشد.

اما جذاب‌ترین بخش طراحی چانگان شنلن C۳۸۵ بدون شک در کابین آن اتفاق افتاده است. ما در فضای داخلی این سدان شاهد یک صفحه نمایش غول پیکر هستیم که روی کنسول مرکزی نصب شده است. البته صفحه نمایشگر ابزار نیز بزرگ است. این صفحه سیستم کنترل فشار تایر، برد و سرعت را نشان می‌دهد و واضح است که قابل تنظیم است. تونل مرکزی C۳۸۵ دارای یک شارژر تلفن بی سیم و دو جا لیوانی است. فرمان طراحی جسورانه با دو پره و D شکل اسپرت دارد. به طور کلی، فضای داخلی C۳۸۵ زیبا و مینیمال است.

اما همچنان یک بحث در مورد لوگوی این خودرو وجود دارد. دروقع هنوز در داخل و خارج C۳۸۵ جایی برای لوگو مشخص نشده است. در این رابطه به نظر می‌رسد چانگان شنلن هنوز در مورد لوگوی خود مطمئن نیست.

چانگان شنلن C۳۸۵ چه مشخصاتی دارد؟

C۳۸۵ یک سدان الکتریکی با ابعاد ۴۸۰۰ میلی متر در طول، ۱۸۸۰ میلی متر در عرض و ۱۴۸۰ میلی متر در ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن به ۲۸۸۰ میلی متر است. به عبارت دیگر این سدان برقی چینی ۱۰۶ میلی متر از تسلا مدل ۳ بلندتر است، اما فاصله بین دو محور آن تنها ۵ میلی متر بیشتر است.

براساس اعلام شرکت چانگان، شنلن C۳۸۵ قرار است در سه نسخه تمام الکتریکی، برقی - بنزینی و هیدروژنی عرضه شود. در نسخه تمام الکتریکی این سدان به یک پیشرانه با توان ۲۵۸ اسب بخار مجهز است و نیرو نیز تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این نسخه در حالت شارژ کامل، دارای برد ۷۰۰ کیلومتر است.

در نسخه EREV، یک موتور بنزینی وجود دارد که تنها باتری را شارژ می‌کند و هیچ نیرو یا گشتاوری را روی چرخ‌ها توزیع نمی‌کند. توان پیشرانه نیز همچون نسخه تمام الکتریکی به ۲۵۸ اسب بخار می‌رسد و با این مشخصات فنی، نسخه برقی - بنزینی قادر به پیمایش ۱۲۰۰ کیلومتری است. مصرف بنزین این نسخه در هر صد کیلومتر ۴.۵ لیتر است.

علاوه بر این دو نسخه، چانگان شنلان C۳۸۵ نسخه هیدروژنی نیز دارد. برد این نسخه درست مانند C۳۸۵ تمام برقی به ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد. اما مزیت اصلی نسخه هیدروژنی سوخت‌گیری سریع است. در واقع پر کردن مخزن هیدروژن فقط ۳ دقیقه طول می‌کشد. ضمناً مصرف هیدروژن این سدان ۰.۶۵ کیلوگرم در ۱۰۰ کیلومتر است.

اما نکته جالبی که باید در مورد این سدان جذاب بدانید این است که چانگان شنلن C۳۸۵ به ۲۷ سنسور مختلف مجهز شده و از سطح ۴ رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند. این سطح اجازه می‌دهد که ما در این خودرو شاهد رانندگی تمام اتوماتیک باشیم و سیستم خودران به تنهایی کنترل خودرو را در اختیار داشته باشد. هر چند این سیستم هنوز اشکالاتی دارد.

تصاویر چانگان شنلن C۳۸۵

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

تحقق رویای چانگان با سدان شنلن C385

برچسب ها: چانگان شنلن C385
bato-adv
bato-adv
bato-adv