bato-adv
کد خبر: ۵۵۴۶۳۹

کاهش جدی مخاطبان «عصر جدید» پس از «خنداننده شو»

کاهش جدی مخاطبان «عصر جدید» پس از «خنداننده شو»
کاهش مشارکت مخاطبان در رای‌گیری پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون، زنگ خطری برای صداوسیما است تا فکری به حال افزایش کیفیت تولیداتش بکند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

بعد از «خنداننده شو»، دیگر مسابقه استعدادیابی تلویزیون هم با کاهش جدی مشارکت مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش خراسان، شنبه‌شب (۲۱ خرداد)، اولین قسمت اعلام نتایج «عصر جدید» در مرحله نیمه‌نهایی، روی آنتن رفت و سه فینالیست مسابقه مشخص شدند.

از میان گروه‌های «ترانه» و «ستیلا و آنیسا»، «پهلوانک‌های ایران زمین» و «دپا»، «کاکتوس» و پیمان ابراهیمی، سه شرکت‌کننده شامل دو گروه «ستیلا و آنیسا» و «پهلوانک‌های ایران زمین» و پیمان ابراهیمی موفق شدند راهی فینال شوند.

حذف گروه‌های ورزشی ترانه و دپا، انتخاب معناداری از سوی مخاطبان است. به نظر می‌رسد تعدد گروه‌های ورزشی و حضور پررنگ استعداد‌های مربوط به ورزش‌های رزمی در طول سه فصل «عصر جدید» باعث شده اجرای این گروه‌ها در فصل دوم و سوم مانند فصل اول مخاطبان را هیجان‌زده نکند و تکراری شود.

همچنین انتخاب گروه آکروبات‌باز ستیلا و آنیسا و گروه ورزش زورخانه‌ای پهلوانک‌های ایران زمین را می‌توان نشان از تغییر سلیقه مخاطبان دانست.

بررسی میزان آرای مردم در مرحله نیمه‌نهایی فصول قبلی «عصر جدید» نشان می‌دهد تعداد آرای مردم از فصل اول تا سوم سیر نزولی داشته است. استعداد‌های مسابقه در فصل اول هرکدام با بیش از چهار میلیون رای، فینالیست‌های «عصر جدید ۲» هرکدام با بیش از ۲.۵ میلیون رای و اکنون دو فینالیست اول فصل سوم با حدود ۱.۷ میلیون رای و پیمان ابراهیمی با تقریبا ۱.۲ میلیون رای به فینال رسیدند.

هرچند می‌توان استدلال کرد بسیاری از مخاطبان به شرکت‌کنندگان رای نمی‌دهند، اما در هر صورت کم‌تر شدن میزان درگیری مخاطبان با مسابقه و کاهش انگیزه آنان برای انتخاب فینالیست‌های «عصر جدید»، موضوعی است که تلویزیون باید در نظر بگیرد.

افت آرای مردمی پیش از این با اختلاف بالاتر، برای «خنداننده‌شو» نیز اتفاق افتاده بود. کاهش مشارکت مخاطبان در رای‌گیری پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون، زنگ خطری برای صداوسیما است تا فکری به حال افزایش کیفیت تولیداتش بکند. وقتی میزان توجه مخاطبان نسبت به برند‌های تلویزیون روند نزولی دارد، در این شرایط تکلیف دیگر برنامه‌ها برای جذب مخاطب معلوم است.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین