bato-adv
bato-adv

سانتافه ایرانی، ۶۰۰ میلیون تومان!

سانتافه ایرانی، ۶۰۰ میلیون تومان!

ریرا یک خودروی شاسی‌بلند کوچک و جمع‌وجور است. تصاویر این خودرو نشان می‌دهد که جثه و ظاهر این خودرو شبیه پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک و سیتروئن C3-XR است.

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

دو روز قبل وزیر صمت از خودروی جدید ایران خودرو رونمایی کرد؛ ریرا یک کراس اور که برخی می‌‌گویند قرار است با سانتافه رقابت کند. اما قیمت ریرا چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ری را یک خودروی شاسی‌بلند است که بر اساس پلفترم IKP۱ توسعه پیدا کرده است. مدیران ایران‌خودرو می‌گویند ریرا یک خودرو لوکس و مدرن است که با توجه به تجهیزات و استانداردهایی که دارد، قابلیت رقابت با برترین خودروهای روز اروپا و اسیا را دارد.

ریرا یک خودروی شاسی‌بلند کوچک و جمع‌وجور است. تصاویر این خودرو نشان می‌دهد که جثه و ظاهر این خودرو شبیه پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک و سیتروئن C3-XR است.

ریرا از چه زمان به بازار می‌آید؟

کراس اور ریرا هنوز به مرحله تولید نرسیده و قرار است سه ماه دیگر آزمون‌های جاده‌ای این خودرو آغاز ‌شود. به گفته وزیر صمت آزمون جاده‌ای این خودرو شهریور انجام می‌شود، آزمون‌های دیگر این خودرو تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۲ می‌توان منتظر بود که این کراس‌اور تولید شود و به بازار بیاید.

قیمت ریرا چقدر است؟

هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. اما قبل از این مدیرعامل ایران خودرو گفته بود خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود! اما با توجه به توضیحاتی که درباره این خودرو داده می‌شود، بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

برخی این خودرو را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه می‌کنند. پس با توجه به اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ حدود یک میلیارد است، بسیاری معتقدند قیمت ریرا هم کمتر از یک میلیارد نیست و برخی قیمت آن را تا یک میلیارد و ۳۰۰ هم تخمین زده‌اند.

البته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: احتمال دارد این خودرو قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

مشخصات فنی کراس اور ایرانی

اگرچه گفته می‌شود ریرا مدرن‌ترین و مجهزترین خودروی داخلی است اما برخی از کارشناسان عقیده دارند احتمالا کیفیت قطعات این خودرو پایین است. از آن جمله عماد جعفری به تجارت‌نیوز گفت: احتمالا کیفیت مواد اولیه این خودرو همانند دنا و پارس است و حتی اگر در نهایت از طراحی خوبی برخوردار شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت. زیرا مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی، سفارش قطعه با کیفیت مناسب را به قطعه‌ساز نمی‌دهد.

خودروی «ری‌را» موتور EF ۷ پلاس توربوشارژ یا همان TC ۷ پلاس دارد. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

همچنین این خودرو دارای امکاناتی مانند ترمز‌ای اف سی، ساندروف و کیسه هوای چهارگانه است و آزمون برخورد با عابر پیاده را پاس کرده است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، رادار خطی، رادار نقطه کور، جلو آمپر دیجیتالی، سنسور نمایش فشار باد تایرها، فرمان کمکی برقی، سقف پانورامای برقی، سنسور باران اشاره کرد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv