در بیانیه روبیکا آمده است: روبیکا از شرایط پیش آمده برای دسترسی به اینترنت و محدودیت سرویسهای بین المللی متاسف است و ترجیح میدهد در یک فضای رقابتی، بر اساس مزیتهای بومی با سایر پلتفرمها رقابت کند.
طرح شایعات متعدد درباره اپلیکیشنهای ایرانی مانند روبیکا سبب شد که این ابراپلیکیشن ایرانی بالاخره سکوت خود را در قبال اتهامات بشکند و اطلاعیهای در این خصوص صادر کند.
به گزارش برنا، روبیکا طی بیانیهای در پاسخ به شایعات و ابهامات اظهار داشت:
«روبیکا از شرایط پیش آمده برای دسترسی به اینترنت و محدودیت سرویسهای بین المللی متاسف است و ترجیح میدهد در یک فضای رقابتی، بر اساس مزیتهای بومی با سایر پلتفرمها رقابت کند.
روبیکا با سهامداری همراهاول و ایرانسل، ماهیتی خصوصی دارد. این اپلیکیشن باتوجه به مدل درآمدی براساس سهم درآمد از ترافیک مصرفی کاربران، برای سهامداران خود سودآور بوده و نیازی به حمایتهای مالی دولتی ندارد.
جذب میلیونها مخاطب در روبیکا از ابتدا با ارائه خدمات کاربردی صورت گرفته بود که گواه این ادعا، حضور بیش از ۱۴ میلیون نفر کاربر فعال روزانه و بیش از ۳۲ میلیون کاربر یکتای فعال در ماه است.
از سال گذشته تاکنون با در دسترس قرارگرفتن سرویس کسب درآمد روبیکا، بیش از یکصدهزار نفر توانستهاند با فعالیت و تولید محتوا در این اپلیکیشن کسب درآمد کنند.
مجموعه روبیکا ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده از سوی برخی افراد و رسانهها، خواستار ارائه مستندات از مدعیان است و حق خود را برای شکایت از ادعاهای جعلی محفوظ میداند».
شاید دلیل این هجمهها به روبیکا را زمانی که آمار ارائه شده فوق را مرور کنیم، بهتر درک نماییم، ۳۲ میلیون کاربر یکتا و ۱۴ میلیون مراجعه روزانه و درآمدزایی بیش از صدهزار جوان ایرانی از طریق تولید محتوا، آنهم در میان انبوه تخریبهای خارجی و داخلی به خوبی حاکی از توان قابل ستایش جوانان نخبه ایرانی است، مروری بر امکانات روبیکا هم نشان میدهد که تیم آن سعی داشته تا جامعهای واقعی از مردم ایران را در فضای مجازی کنار هم جمع کند به همین جهت سعی شده تا سلایق همه مخاطبان در طراحی روبیکا اعمال شود.
نهایتا امیدواریم مطالبهگران درباره مشکلات کسب و کارهای فعال در سکوهای ایرانی و چالشهای لایه سرویس بومی نیز دغدغهای داشته باشند و بخشی از زمان خود را هم به پیگیری جدی آن اختصاص دهند.