bato-adv

ارائه وام خرید موتورسیکلت برقی در تهران؛ اولویت با پیک موتوری هاست

ارائه وام خرید موتورسیکلت برقی در تهران؛ اولویت با پیک موتوری هاست
آقامیری با بیان اینکه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا خرید موتورسیکلت برقی برای شهروندان سهل الوصول باشد، افزود: نباید خرید موتورسیکلت باری بر دوش خانواده‌ها باشد. البته هنوز برنامه آن نهایی نشده است، اما تسهیلاتی فراهم خواهد شد که شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتور‌های آلاینده‌شان کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد اقدامات شهرداری تهران برای ورود موتورسیکلت‌های برقی به خیابان‌های پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین آقامیری در مورد اجرای طرح موتورسیکلت برقی در تهران با بیان اینکه شهرداری برنامه دارد که ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های آلاینده کند، گفت: بر این اساس شهرداری تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی را ارائه می‌کند که در حال رایزنی با بانک‌ها هستند.

او با بیان اینکه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا خرید موتورسیکلت برقی برای شهروندان سهل الوصول باشد، افزود: نباید خرید موتورسیکلت باری بر دوش خانواده‌ها باشد. البته هنوز برنامه آن نهایی نشده است، اما تسهیلاتی فراهم خواهد شد که شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتور‌های آلاینده‌شان کنند.

آقامیری با بیان اینکه اول باید برای «پیک‌های موتوری» که فعالیت‌شان نیاز به مجوز شهرداری دارد این موتور‌های برقی را فراهم کنیم و بعد از آن تسهیلات به مردم داده شود که در مرکز شهر با موتورسیکلت رفت و آمد می‌کنند، گفت: موتورسیکلت سواران باید مجاب به خریدن موتور برقی شوند و بعد از آن می‌توانیم محدودیت‌هایی را در مورد تردد موتور‌های آلاینده ایجاد کنیم. مثلا اعلام کنیم که در محدوده مشخص فقط تردد با موتورسیکلت برقی امکانپذیر است و در صورت استقبال شهروندان می‌توانیم محدوده را افزایش دهیم.

فعالیت ۱۰۰ هزار موتورسیکلت در محدوده مرکزی تهران

او با بیان اینکه در حال حاضر تخمین زده شده است که ۱۰۰ هزار موتورسیکلت در محدوده مرکزی شهر فعال هستند، افزود: این موتورسیکلت‌ها پیمایش زیادی داشته و به دلیل ساختار موتور آلایندگی زیادی دارند که باید تبدیل به موتورسیکلت برقی شوند، اما در ابتدا باید تسهیلات به دارندگان موتورسیکلت‌های آلاینده داد و بعد محدودیت ایجاد کرد. چرا که معیشت بسیاری از مردم در گروی فعالیت موتورسیکلت‌ها است و نباید معیشت آن‌ها را دچار مشکل کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که تسهیلات برای خرید موتورسیکلت برقی از چه محلی تأمین می‌شود؟ گفت: قرار است این تسهیلات از سوی بانک‌ها تامین شود که با برخی از بانک‌ها صحبت‌های اولیه انجام شده تا حواله خرید موتور برقی از سوی بانک صادر و به شرکت موتور ساز تحویل داده شود و بعد از آن نیز موتورسیکلت برقی در اختیار دارندگان موتورسیکلت‌های آلاینده قرار گیرد تا این موتور‌ها از رده خارج شود.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین