مدیر روابط عمومی شرکت بهرهبرداری متروی تهران درباره جزییات انتشار دود از قطارهای نسل یک گفت: این نقص فنی در برخی از قطارهای قدیمی رخ میدهد مشکلی برای سلامتی و ایمنی مسافران ایجاد نمیکند و شایعات اخیر مبنی بر انتشار دود مسمومیتزا در مترو قویا تکذیب میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت بهرهبرداری متروی تهران گفت: روز گذشته در یکی از قطارهای نسل اول خط یک متروی تهران به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴ شاهد انتشار دود بودیم که بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.
به گزارش ایسنا، زند درباره جزییات انتشار دود از قطارهای نسل یک در روز گذشته در ایستگاه شهید بهشتی گفت: قطار شماره ۱۱۶ در خط یک متروی تهران که یکی از قطارهای قدیمی و از نسل DC است، در ساعت ۱۷:۱۳ در این خط از ایستگاه تجریش به سمت ایستگاه کهریزک در حرکت بود که هنگام ورود به ایستگاه شهید بهشتی به علت داغ شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴، بوی سوختگی متصاعد و دود در فضا منتشر شد.
زند افزود: به محض بروز این حادثه مسافران این قطار تخلیه و متصدی سکوی غربی ایستگاه شهید بهشتی بلافاصله پس از مشاهده دود ناشی از جرقه با کپسول آتش نشانی آن را اطفاء کرد تا سرویس دهی در خط از سر گرفته شود. این نقص فنی که در برخی از قطارهای قدیمی رخ میدهد مشکلی برای سلامتی و ایمنی مسافران ایجاد نمیکند و شایعات اخیر مبنی بر انتشار دود مسمومیتزا در مترو قویا تکذیب میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران درباره ایجاد اختلال در یکی از قطارهای خط چهار مترو در صبح امروز یکشنبه -۱۴ اسفندماه۱۴۰۱- نیز گفت: وقوع این مورد هم به دلیل اختلال فنی بوده که تلاش شد خیلی سریع مشکل حل شود.
وی در پایان درباره شایعاتی که درباره برداشته شدن چکشهای ایمنی از داخل واگنها مطرح شد، اظهار کرد: چکشهای ایمنی برای تعویض و بهسازی برداشته شده بودند که فردا -۱۵ اسفند- به واگنها بازگردانده خواهد شد.