bato-adv
bato-adv

رغبتی به بازار خودروی چین نیست

رغبتی به بازار خودروی چین نیست

آمار‌ها نشان داد که فروش خودرو‌های سواری چین در دو ماه اول سال جاری ۲۰ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان حتی در شرایطی است که برخی از تولیدکنندگان خودرو برای احیای تقاضا، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

فروش خودرو‌های سواری چین از ژانویه تا فوریه ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، آمار‌ها نشان داد که فروش خودرو‌های سواری چین در دو ماه اول سال جاری ۲۰ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان حتی در شرایطی است که برخی از تولیدکنندگان خودرو برای احیای تقاضا، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

انجمن خودرو‌های مسافری چین اعلام کرد، فروش در ماه فوریه، ۱.۴۲ میلیون دستگاه و ۱۰.۴ درصد بیشتر از سال قبل بود. فروش خودرو‌های انرژی نو که شامل خودرو‌های برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، سریع‌تر از کل بازار رشد کرد و در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش یافت. سال گذشته، دولت این کشور معافیت مالیاتی را برای چنین محصولاتی تمدید کرد، در حالی که مقامات محلی مشوق‌هایی را برای تشویق خرید به کار گرفتند.

خودرو‌های انرژی نو بیش از ۳۰ درصد از فروش خودرو‌های جدید را تشکیل می‌دهند و خودرو‌های الکتریکی سهم بازار را از خودرو‌های پرفروش با موتور‌های احتراق داخلی گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های خرده‌فروشی بانک بین‌المللی بازرگانان چین، شرکت بی‌وای‌دی پرفروش‌ترین برند خودروی سواری چین در ماه فوریه بود و برای دومین‌بار در چهار ماه گذشته از برند فولکس‌واگن پیشی گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا ۱۱.۵ درصد از فروش خودرو‌های برقی چین در ماه فوریه را به خود اختصاص داده است. این خودروساز آمریکایی در ماه فوریه ۴۰ هزار و ۴۷۹ خودروی ساخت چین صادر کرد و هدف آن افزایش صادرات و گسترش به بازار‌های جدید است.

برچسب ها: بازار خودرو
bato-adv
bato-adv
bato-adv