آن طور که مدیرعامل خودروسازی سایپا میگوید قیمت بازاری این محصول وارداتی چینی نزدیک به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است؛ بنابراین خریداران چانگان CS۳۵ پلاس حدود یکی میلیارد و دویست میلیون تومان سود به حساب خود واریز کرده اند.
واردات خودرو بعد از بیش از ۴ سال که از ممنوعیت آن میگذشت از سر گرفته شد. وزارت صمت دولت سیزدهم اولین عرضه محصولات وارداتی را از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اسفند ۱۴۰۱ کلید زد. براساس اعلام مدیران صمت در دور اول فروش خودروهای وارداتی قرار شد تا چانگان CS۳۵ پلاس در دسترس متقاضیان قرار گیرد.
به گزارش اکو ایران، مدیرعامل خودروسازی سایپا از قیمت چانگان CS۳۵ پلاس در مبدا رونمایی کرد. براساس اعلام محمدعلی تیموری قسمت این خودرو حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. این مدیر خودروساز ادامه داد این محصول چینی که در سبد محصولات وارداتی سایپا قرار دارد با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تومان عرضه میشود با توجه به سود ۱۵ درصدی در نظر گرفته شده برای شرکت وارد کننده این خودرو و همچنین هزینههای جانبی مانند مالیات و شماره گذاری قیمت این خودرو تا حول و حوش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بالا خواهد آمد.
آن طور که مدیرعامل خودروسازی سایپا میگوید قیمت بازاری این محصول وارداتی چینی نزدیک به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است؛ بنابراین خریداران چانگان CS۳۵ پلاس حدود یکی میلیارد و دویست میلیون تومان سود به حساب خود واریز کرده اند.
البته نباید فراموش کنیم چنانچه عرضه خودروهای وارداتی تداوم داشته باشد و سایپاییها همچنان عرضه این خودروی کراس اوور را در دستورکار داشته باشند این احتمال وجود دارد تا قیمت این خودرو در بازار روند کاهشی به خود بگیرد.
واردات خودرو همزمان با بازگشت تحریمهای اقتصادی از سوی دولت دوازدهم با هدف مدیریت منابع ارزی کشور ممنوع شد. این روند تا اسفندماه سال گذشته ادامه داشت. دولت سیزدهم شهریور ۱۴۰۱ بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان ایین نامه اجرایی واردات خودرو به کشور را نهایی کرد. از شهریور سال گذشته تا اسفند پارسال به مدت ۶ ماه مدیران ارشد صمت به اظهارنظر درباره خودروهای وارداتی پرداختند، اما خبری از عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز نبود. اسفند ۱۴۰۱ اولین طرح فروش خودروهای وارداتی از سوی صمت به اجرا گذاشته شد و میتوان گفت با اجرای این طرح فروش بالاخره قفل از در ورود خودرو به کشور برداشته شد.