با نگاه اولیه به تصاویر ام وی ام ایکس ۳۳ کراس، بهراحتی میتوان شباهتهای میان این خودرو و ام وی ام X۲۲ پرو را متوجه شد. این خودرو درواقع نسخه فیسلیفت تیگو ۳x یا تیگو ۲ است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ بنابراین هر دو خودرو از نظر پلتفرم و ابعاد مشابه هستند و تنها تفاوت آنها به نمای ظاهری ختم میشود. بااینحال مدیران خودرو قصد دارد هر دو نسخه قبل و بعد از فیسلیفت را بهطور همزمان در بازار ما عرضه کند.
نسل جدید MVM X۳۳ با نام امویام X۳۳ کراس درحال آمادهسازی برای ورود به بازار ایران است.
به گزارش دیجیاتو، ام وی ام X۳۳ یکی از خودروهای چینی محبوب، پرفروش و شناختهشده در ایران است. این خودرو در سرزمین اصلی بهعنوان یکی از محصولات خانواده کراساوورهای چری شناخته میشود و با نام تیگو ۳ به دست مشتریان چینی میرسد. بااینحال در ایران، آن را با برند مدیران خودرو و نام ام وی ام X۳۳ میشناسیم. تاکنون سه نسل و چهار نسخه از این خودرو به بازار ایران عرضه شدهاند. درحالحاضر نسل جدید این خودرو با نام ام وی ام X۳۳ کراس برای ورود به بازار ایران آماده میشود. ام وی ام ایکس ۳۳ کراس در مقایسه با سه نسل قبلی خود، تفاوتهای شگرفی را تجربه کرده است.
در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳، فرصتی برای خبرنگاران ایرانی مهیا شد تا به خط تولید اصلی شرکت چری مراجعه کنند و با محصولات جدید این شرکت برای بازار ایران آشنا شوند. یکی از این محصولات ام وی ام X۳۳ کراس است. این کراساوور یک خودروی میانرده در سبد محصولات مدیران خودرو خواهد بود. مدتی است که تولید و عرضه نسخه فیسلیفت نسل سوم ام وی ام ایکس ۳۳ که با نام ام وی ام X۳۳ AT شناخته میشود، متوقف شده است. ام وی ام ایکس ۳۳ کراس جایگزین این خودرو خواهد شد و یک پله بالاتر از ام وی ام X۲۲ پرو قرار خواهد گرفت.
با نگاه اولیه به تصاویر ام وی ام ایکس ۳۳ کراس، بهراحتی میتوان شباهتهای میان این خودرو و ام وی ام X۲۲ پرو را متوجه شد. این خودرو درواقع نسخه فیسلیفت تیگو ۳x یا تیگو ۲ است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ بنابراین هر دو خودرو از نظر پلتفرم و ابعاد مشابه هستند و تنها تفاوت آنها به نمای ظاهری ختم میشود. بااینحال مدیران خودرو قصد دارد هر دو نسخه قبل و بعد از فیسلیفت را بهطور همزمان در بازار ما عرضه کند.
برخلاف نمای خارجی که الگوهای طراحی مشترکی دارند، در نمای داخلی ام وی ام X۳۳ کراس شاهد یک کابین کاملاً جدید نسبت به ام وی ام x۲۲ پرو هستیم. این کابین از تریم دورنگ بهره میبرد و کلاسترهای بههمچسبیده در میانه آن مشاهده میشوند. از آنجایی که ام وی ام ایکس ۳۳ کراس نسخه فیسلیفت ام وی ام X۲۲ پرو بهحساب میآید، انتظار داریم تا سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو ارتقا یافته باشد.
علاوه بر مشابهتهای ظاهری ام وی ام ایکس ۳۳ کراس و ام وی ام X۲۲ پرو، این دو خودرو مشخصات فنی مشابهی نیز دارند. زیر کاپوت ام وی ام X۳۳ کراس همان پیشرانه یکلیتری توربوشارژ با سه سیلندر قرار گرفته است که حداکثر ۱۰۲ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را بر عهده دارد. البته احتمال عرضه نسخه دندهای ایکس ۳۳ کراس با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دور از انتظار نیست.
استفاده از این پیشرانه زمینهساز تفاوت اصلی ام وی ام X۳۳ کراس با سه نسل قبلی آن خواهد شد. نسلهای پیشین این خودرو به پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی مجهز بودند. اما نسل جدید این کراساوور با کاهش یکلیتری حجم موتور و افزودن توربوشارژر همراه است. قدرت و گشتاور خروجی این پیشرانه قابل قیاس با موتور دولیتری تنفس طبیعی نیست. همچنین با توجه به مشکلات دسترسی به سوخت باکیفیت در ایران، پیرامون دوام این پیشرانه ابهام وجود دارد.
تا زمان معرفی رسمی ام وی ام X۳۳ کراس و ارائه کاتالوگ این محصول ازسوی مدیران خودرو، قیمت نسل چهارم ایکس ۳۳ مشخص نخواهد شد. بااینحال گمانهزنیها از محدوده قیمت یک میلیارد تومان برای این کراساوور حکایت دارند.
درحالحاضر نسخه اصلی این کراساوور، یعنی ام وی ام X۲۲ پرو، با قیمت ۸۷۰ میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش میرسد؛ بنابراین مشتریان برای خرید نسخه فیسلیفت بایستی حدود ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر هزینه کنند. انتظار میرود ام وی ام X۳۳ کراس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی ارتقای قابلقبولی را تجربه کرده باشد؛ بنابراین پرداخت این اختلاف قیمت برای گروهی از مشتریان توجیهپذیر خواهد بود.