به دلیل اینکه شرکت بهمن موتور این خودرو را به صورت رسمی معرفی نکرده، فعلا معلوم نیست که با چه آپشنها و امکانات رفاهی تصمیم به عرضه بستیون T۷۷ دارد، اما نسخه فول آپشن این کراساوور چینی امکانات جالبی همچون اتوپارک، سیستم هشدار خروج از خط، رادار برخورد از جلو و عقب، رادار نقطه کور و اتوهلد را داراست.
بر اساس اخباری که جدیدا به گوش میرسد، گویی شرکت بهمن موتور قصد دارد خودروی بستیون T۷۷ را در بازار داخل کشور عرضه کند. این خودرو که یکی از محصولات شرکت فاو است، قرار است ابتدا بهصورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژی عرضه شود.
به گزارش تجارتنیوز، شرکت چینی FAW قبل از تحریمهای صنعت خودروی ایران، در کشور فعال بود و محصولاتی همچون بسترن B۵۰ و B۳۰ از این کمپانی در داخل کشور مونتاژ شده است. حال پس از گذشت چند سال، این شرکت میخواهد با عرضه بستیون T۷۷ بار دیگر فعالیت خود را در بازار ایران آغاز کند.
این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه ۲۰۱۸ پکن رونمایی شد، در رده کراساوورهای کامپکت یا جمع و جور جای میگیرد.
بستیون T۷۷ قرار است با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI روانه بازار شود که از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر، توانایی تولید ۱۶۶ اسببخار قدرت و ۲۵۸ نیوتنمتر گشتاور را دارد.
مصرف ترکیبی این کراساوور چینی بین ۶.۸ لیتر تا ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده، اما باید منتظر ماند و دید در شرایط اقلیمی ایران و بنزین بیکیفیت داخلی، مصرف خودرو چقدر خواهد بود.
همانطور که اشاره شد، کمپانی فاو ابتدا به تولید سری محصولات بسترن مشغول بود. اما در مدتی که از حضور در بازار ایران اجتناب میکرد، زبان طراحی خود را تغییر داد تا بتواند مشتریان سخت پسند را نیز متقاعد کند. سری جدید، بستیون نامیده شد که بستیون T۷۷ یکی از محصولات این سری است.
طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۵۲۵، ۱۸۴۵ و ۱۶۱۵ میلیمتر بوده که برای یک کراساوور، ابعاد بزرگی نیست.
به صورت کلی، ظاهر خودرو بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است. در بخش جلو، چراغهایی که به صورت عدسیهای الماسی شکل طراحی شده، به همراه جلوپنجره کهکشانی و خطوط شکسته سپر و کاپوت، ظاهر خشن و اسپرتی به خودرو میدهد.
این ظاهر خشن به وسیله خطوط شکسته بدنه و رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی، در بخش جانبی نیز حفظ شده. البته باید منتظر ماند و دید که بهمن موتور تصمیمی مبنیبر تغییر اندازه رینگها دارد یا خیر.
در نمای پشتی نیز، هماهنگی با سایر بخشها به چشم میخورد و خطوط شکسته در سرتاسر بدنه دیده میشود. چراغهای بخش عقب به صورت یکپارچه بهنظر میرسد، اما وقتی که روشن شود، میبینیم که اینگونه نیست.
در اغلب خودروهای چینی، هماهنگی داخل کابین با قسمت بیرونی دیده نمیشود. اما بستیون T۷۷ از معدود کراساوورهای چینی است که ظاهر اسپرت را در بخش داخل کابین نیز حفظ کرده است.
دو عدد نمایشگر ۱۲.۳ اینچی که در یک فریم طراحی شده است، توجهها را به خود جلب میکند. یکی از این نمایشگرها برای اطلاعات پشتآمپر و دیگری برای سیستم مالتی مدیا استفاده میشود.
خوشبختانه تنظیمات سیستم تهویه بستیون T۷۷ به صورت دستی و غیردیجیتالی است که باعث میشود برخلاف تنظیم لمسی، حواس راننده هنگام رانندگی پرت نشود.
به دلیل اینکه شرکت بهمن موتور این خودرو را به صورت رسمی معرفی نکرده، فعلا معلوم نیست که با چه آپشنها و امکانات رفاهی تصمیم به عرضه بستیون T۷۷ دارد، اما نسخه فول آپشن این کراساوور چینی امکانات جالبی همچون اتوپارک، سیستم هشدار خروج از خط، رادار برخورد از جلو و عقب، رادار نقطه کور و اتوهلد را داراست.
همچنین امکاناتی مانند سقف پانوراما، ورود و استارت بدون کلید، کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو به همراه جانبیهای جلو و پردهای)، گرمکن صندلیهای جلو، سنسور نور و باران، سنسور فشار باد تایرها و دیلایت نیز در نسخه پایه این خودرو دیده میشود؛ بنابراین بستیون T۷۷ از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در رده بالایی نسبت به سایر رقبا قرار میگیرد.