بدنه رادیکال اکس اکس آر نیز در مقایسه با نسل قبلی خود بازنگری و بروزرسانی داشته و یک باله کوسهای دارای مجرا در قسمت پشت صندلی راننده جانمایی شده که به عبور راحتتر هوا و خنک سازی پیشرانه کمک شایانی میکند.
یکی از خودروهای متفاوتی که تا کنون معرفی کرده ایم، رپچر نام دارد که توسط کمپانی رادیکال چند سال قبل معرفی شد و جزئیاتش اینجا برای مطالعه در دسترس قرار دارد.
به گزارش عصر ایران، همانطور که اشاره شد؛ در میدانی که نامهای بزرگی، چون پاگانی و کوئنیگزگ حضور دارند یک خودرو ساز جوان انگلیسی به رغم فاصله زیاد از بزرگان میدان، تلاش میکند تا آیندهای موفق را برای برند خود شکل دهد. رادیکال موتور اسپرت تولیدکننده انگلیسی خودروهای اسپرت است که در ژانویه سال ۱۹۹۷ میلادی توسط دو مهندس و راننده آماتور با نامهای میک هاید و فیل ابوت تاسیس شد. رادیکال دو گروه محصول را در خط تولید خود دارد؛ یکی گروه خودروهای ویژه پیست و دیگری محصولاتی که هم به عنوان خودروی ویژه پیست و هم به عنوان یک اسپرت قانونی در خیابان قابل استفاده است. دفتر مرکزی رادیکال در پیتربورو قرار دارد و ۱۴۰ کارمند برای آن فعالیت میکنند.
رادیکال موتور اسپرت اکنون نسخه جدیدی از خودرو SR۱ با نام XXR را معرفی کرده است که مهمترین بروزرسانی این مدل طی ۶ سال گذشته محسوب میشود.
در قسمت پیشرانه از نسل پنجم موتور ۱.۳۴ لتری رادیکال با ۴ سیلندر استفاده شده که این تپنده ۱۹۸.۸ اسب بخار خروجی و ۱۶۲.۸ نیوتن متر گشتاور دارد. وزن پیشرانه جدید رادیکال دقیقا ۸۳ کیلوگرم است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۶ سرعته سکوئنشال استفاده شده است.
رادیکال اس آر ۱ قبل از این بروزرسانی ۱۸۲ اسب بخارخروجی داشت و با توجه به قوانین مهندسی وزن دقیق خود، طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسید. این آمار برای یک خودروی ۱۸۲ اسب بخاری بسیار چشمگیر و نمایهای از موفقیت طراحی و مهندسی محسوب میشود و البته تاکید میکند که حتی ۱ اسب بخار هم در عملکرد پیشرانه نسبت به وزن و قواعد ائروداینامیک هدر نمیرود!
رادیکال موتور اسپرت بر اهمیت فناوری پیشرانه جدید خود برای خودروهای ویژه پیست تاکید دارد و میگوید: این پیشرانه بسیار سریع گرم و آماده شروع مسابقه میشود. همچنین فاصله تعویض روغن از ۶ ساعت به ۱۰ ساعت استفاده مداوم در فاز مسابقه افزایش یافته است. طراحی و فناوری پمپ روغن و عملکرد آن نیز کاملا بروزرسانی شده است.
در بخش تعلیق به سیستم Nik-link اشاره میشود که در قسمت جلو و عقب از جناغهای غیرمساوی در طول بهره میبرود. اداره کمک فنر برعهده پوشرادهای قابل تنظیم است و رول بارها نیز با قابلیت تعویض طراحی و نصب شده اند. بدین ترتیب عملکرد سیستم تعلیق در واکنشهای سریع فرمان و همچنین فشار سنگین رقابت بسیار چشمگیر خواهد بود.
بدنه رادیکال اکس اکس آر نیز در مقایسه با نسل قبلی خود بازنگری و بروزرسانی داشته و یک باله کوسهای دارای مجرا در قسمت پشت صندلی راننده جانمایی شده که به عبور راحتتر هوا و خنک سازی پیشرانه کمک شایانی میکند.
خریدار رادیکال اکس اکس آر میتواند کابین را با یک یا دو صندلی سفارش دهد. نشانگر اطلاعات کیلومتر نیز طراحی به سبک خودروهای سرعت را ارائه میدهد. از دیگر آپشن قابل سفارش میتوان به جی پی اس، نمایشگر اطلاعات ریس لاگینگ، پایشگر فشار-ترمز و سنسورهای زاویه فرمان و کاهنده صدای خروجی اگزوز اشاره کرد.
کمپانی دریافت سفارش برای رادیکال SR۱ XXR را آغاز کرده، اما قیمت نهایی محصول مشخص نیست و فاز تولید اقتصادی آن نیز از تابستان ۲۰۲۳ آغاز میشود.