گربهها ممکن است مالک اینترنت باشند، اما حیوانات دیگر در حال ورود به بازار رقابتی اینترنت هستند.
به گزارشی خبرآنلاین، آکسولوتلها، پیتونها، پاگونا، عنکبوتهای بیوه سیاه و کاپیباراها از جمله موجوداتی هستند که میلیاردها بازدید از تیکتاک دارند. این تا حدی به این دلیل است که آنها بامزه و یا زشت هستند، اما کارشناسان میگویند که این به خود رسانه نیز مربوط میشود.
جولیا لی کانینگهام، دانشیار دانشگاه میشیگان و یک کاوشگر نشنال جئوگرافیک در ایمیلی مینویسد: «مردم با این ویدئوها همراه میشوند، چرا صداگذاری بر روی آنها انسانها را به وجد میآورد».
این ویدیوها به ما انگیزه میدهند که به حیات وحش اهمیت دهیم. اما ممکن است آسیبهای پنهانی نیز داشته باشند، زیرا افراد بیشتری به دنبال حیوانات عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی هستند.
سمندر مکزیکی از دوزیستان کوچک بومی مکزیک مرکزی است، جایی که به دلیل آلودگی، از دست دادن زیستگاه و گونههای مهاجم به شدت در معرض خطر هستند. تنها ۵۰ تا ۱۰۰۰ عدد از آنها در زیستگاه بومی باقی مانده است.
اما این حیوانات به عنوان حیوانات خانگی به طور فزایندهای محبوب شدهاند و حداقل ۳.۱ میلیارد بازدید در تیکتاک به دست آورده اند.
اوریانا آراگون، روانشناس اجتماعی از دانشگاه سینسیناتی، میگوید که این احتمالاً به سرهای بزرگ و چشمان بزرگ آنها مربوط میشود، که ما را به یاد نوزادان انسان میاندازد و انگیزه مراقبت ما را فعال میکند.
ظاهرا وجود سمندر مکزیکی در بازیهای ویدیویی محبوب - از جمله Fortnite، Roblox و Minecraft - ممکن است پشت افزایش تقاضا برای آنها به عنوان حیوانات خانگی باشد و اگر مردم ندانند چگونه از حیوانات مراقبت کنند، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.
برگرفته از گزارش نشنال جئوگرافیک