مرسدس بنز جی ال سی ۳۰۰ فورمتیک کوپه طی ۶.۲ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد که این شاخص نیز برای یک شاسی بلند شهری بسیار چشمگیر است.
در این مطلب سراغ مرسدس بنز جی ال سی ۳۰۰ فورمتیک کوپه مدل ۲۰۲۴ میرویم که کمپانی آلمانی برنامه ریزی ویژهای برای عرضه آن در بازار جهانی دارد. برچسب قیمت ۵۸ هزار دلاری و کیفیت برند مرسدس یک ترکیب به شدت جذاب را در بازار میان ردههای لوکس وارد کرده است.
به گزارش عصر ایران، البته مدتی قبل و همزمان با معرفی این تریم از مرسدس بنز به معرفی آن در گروه خودرو عصر ایران پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد و در ادامه مطلب حاضر بروزرسانی اطلاعات و تصاویر این محصول مهم مرسدس بنز را مشاهده خواهید کرد.
به اعتقاد اکثر کارشناسان، این جی ال سی از هر زمان زیباتر به نظر میرسد. شیب سقف با فرم کوپه ستون آخر به زیبایی با چشم و فکر مخاطب ارتباط برقرار یم کند. بدنه عضلانی، چراغهای اصلی جلو و تیپ اسپرت مرسدس بنز در قسمت عقب خودرو نیز رویکردی موفق را به نمایش گذاشته اند.
مرسدس از یک دیفیوزر داخلی با سراگزوز کرومی استفاده کرده تا خبر از پیشرانه قدرتمند این شاسی بلند داده باشد.
بافت جلوپنجره نیز به نوعی تعداد زیادی لوگوی مرسدس بنز کرومی دارد که اطراف لوگوی اصلی بزرگ را احاطه کرده اند.
مرسدس بنز برای جی ال سی ۳۰۰ فورمتیک کوپه مدل ۲۰۲۴ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۵۵ اسب بخار خروجی و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده کرده که این آمار برای این کلاس پیشرانه بسیار مناسب و البته کافی ارزیابی میشود. با یک ریمپ ساده قطعا میتوان میزان خروجی پیشرانه را به ۳۰۰ اسب بخار نیز نزدیک کرد که البته بنز این کار را توصیه نمیکند و در خدمات پس از فروش کمپانی نیز اثرگذار خواهد بود.
مرسدس بنز جی ال سی ۳۰۰ فورمتیک کوپه طی ۶.۲ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد که این شاخص نیز برای یک شاسی بلند شهری بسیار چشمگیر است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۹ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
در رابطه با مصرف سوخت باید به شاخصهای اعلامی از سوی مرسدس توجه کنیم که برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۴.۵ لیتر، در بزرگراه ۳.۴ لیتر و در حالت ترکیبی ۴.۲ لیتر است!
حتما شما هم مثل ما از این آمار متعجب شده اید! پیشرانه توربو ۲۵۵ اسب بخاری و متوسط مصرف ۴ لیتر!
اینجاست که باید به حضور یک موتور الکتریکی اشاره کنیم که پیشرانه این مرسدس را به یک ساختار هیبرید ملایم تبدیل کرده است. البته آمار مصرف سوخت فعلا از جانب مرسدس بنز بوده و به تایید سایر نهادهای معتبر فعال در این زمینه، نرسیده است.
موتور الکتریکی مرسدس میتواند در شرایط خاص مانند سرعت پایین و تعویض دندهها حدود ۲۳ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازده موتور اضافه کند تا مرسدس یک تغییر حالت آتشین را برای مدتی محدود تجربه کند.
در قسمت کابین همچنان میتوان از زبان طراحی مرسدس بنز لذت برد و با کیفیت بالای مواد تشکیل دهنده جزئیات ارتباط عاطفی برقرار کرد! نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر، نمایشر ۱۱.۹ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر هداپ، شارژ بی سیم، آخرین نسخه از ام باکس مرسدس بنز، سیستم صوتی برمیستر، گرم کن تمام صندلیها و بسیاری از امکانات دیگر در این فضا دور هم جمع شده اند.
یکی از نکاتی که مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته، استفاده از قطعات پلاستیکی رنگ شده با لعاب کرومی است تا وظیفه انتقال حس فلزی در برخی بخشهای کابین را داشته باشند. اما به هرترتیب باید توجه داشت که ما در رابطه با یک اس کلاس صحبت نمیکنیم و برچسب قیمت زیر ۶۰ هزار دلار مطرح است.