bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۴۸۰۷۰

(ویدئو) تولد یک اُکاپی، پستانداری کمیاب و کمتر شناخته شده‌

(ویدئو) تولد یک اُکاپی، پستانداری کمیاب و کمتر شناخته شده‌
اکاپی یا گور زرافه پستاندار بومی جنگل‌های بارانی شمال جمهوری دموکراتیک کنگو است و با توجه به نابودی زیستگاه بر اثر جنگل‌زدایی و گسترش سکونتگاه‌های انسانی و همین‌طور شکار بی‌رویه در خطر انقراض قرار گرفته و تنها ۱۰ هزار از این جانور در حیات وحش وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۲
تولد یک اُکاپی، پستانداری کمیاب و کمتر شناخته شده‌

 

فرارو- یک گور زرافه یا اُکاپی در حال انقراض در باغ وحش چستر برای اولین بار در شش هفتگی به بیرون رفت و از دویدن بازیگوشانه روی چمن‌ها زیر نظر مادرش لذت برد.

به گزارش فرارو، هانا اونز از مسئولان باغ وحش پستر گفته است که تولد فوق العاده خاص یک اُکاپی به آشکار شدن یکی از کمترین گونه‌های شناخته شده در این سیاره کمک می‌کند.

اکاپی فقط در جمهوری دموکراتیک کنگو یافت می‌شود، جایی که حدود ۱۰۰۰۰ در طبیعت باقی مانده است.

باغ وحش چستر گفت که اکاپی شش هفته‌ای ماده است. هانا اونز گفت که تماشای رشد این اکاپی پرانرژی یک امتیاز واقعی خواهد بود.

او گفت که گوساله به بخشی حیاتی از جمعیت جهانی گونه خود تبدیل خواهد شد.

به گفته هانا، اکاپی‌ها یکی از کمتر شناخته شده‌ترین گونه‌های روی کره زمین هستند، بنابراین هر تولدی واقعاً فوق العاده خاص است.

هانا گفت که اکاپی کوچک از زمان تولد، در حالی که در لانه اش بود، با مادر کتوشا پیوند نزدیک داشت. مادرش هر روز کار خارق‌العاده‌ای برای تغذیه و پرورش گوساله‌اش انجام می‌دهد، و حالا که کمی اعتماد به نفس دارد، تصمیم گرفت که زمان آن رسیده است که دنیای بیرون را کشف کند. طولی نکشید که او با اطمینان در زیر نور آفتاب پاهایش را دراز کرد.

این باغ وحش گفت که طبیعت خجالتی و گریزان آن‌ها به این معنی است که این حیوانات تا زمانی که در سال ۱۹۰۱ به طور علمی کشف شدند برای بسیاری یک راز باقی ماندند.

اکاپی‌ها را به دلیل گردن بلند و راه راه‌های گورخر مانند در قسمت عقبی خود که به عنوان استتار در زیستگاه جنگل‌های بارانی آن‌ها عمل می‌کند، زرافه‌های جنگلی نیز می‌نامند.

قطع درختان تجاری، استخراج معادن روباز، کشاورزی و سکونت انسان منجر به از بین رفتن زیستگاه‌ها و دسترسی محدود اکاپی‌ها به منابع غذایی و آب شده است. اکاپی‌ها همچنین برای گوشتی که به صورت محلی مصرف می‌شود و پوست آن‌ها که ارزش بالایی در تجارت غیرقانونی حیات وحش دارد، شکار می‌شوند.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین