bato-adv
bato-adv

سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

«Sirius Jet» محصول یک شرکت استارتاپی سوئیسی به نام «Sirius Aviation» است. این هواگرد برخاست و فرود عمود، «جت» نیز نامیده می‌شود، زیرا برخلاف بسیاری از VTOL‌های دیگر که از ملخ‌های موتوری استفاده می‌کنند، این یکی از یک سیستم محرکه فن کانالی استفاده می‌کند و همچنین برقی است و به صورت دقیق‌تر با هیدروژن الکتریکی، کار می‌کند.

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۲

دنیای «VTOL» به سرعت در حال تغییر است و این تغییرات دامن‌گیر سفر‌های هوایی نیز خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، با این حال هواگرد‌های برخاست و فرود عمود فعلا تنها بر روی کاغذ انقدر توسعه پیدا کرده‌اند. این هواگرد‌ها با وجود آنکه سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردیم ساخته شده‌اند، اما هیچ یک به صورت مداوم در حال فعالیت نیستند.

وعده‌هایی مبنی بر آغاز پرواز‌های تجاری این هواگرد‌های برخاست و فرود عمود داده شده‌است، وعده‌هایی بر اساس سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که بر روی آن‌ها صورت گرفته‌است. اگر بخواهیم به آنچه به ما گفته میشود اعتماد کنیم، یکی از این هواگرد‌هایی که به لحظه شروع به پرواز نزدیک است، «Sirius Jet» است.

سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

«Sirius Jet» محصول یک شرکت استارتاپی سوئیسی به نام «Sirius Aviation» است. این هواگرد برخاست و فرود عمود، «جت» نیز نامیده می‌شود، زیرا برخلاف بسیاری از VTOL‌های دیگر که از ملخ‌های موتوری استفاده می‌کنند، این یکی از یک سیستم محرکه فن کانالی استفاده می‌کند و همچنین برقی است و به صورت دقیق‌تر با هیدروژن الکتریکی، کار می‌کند.

پیشرانه «Sirius Jet» شامل یک سیستم ذخیره سازی هیدروژن با چگالی انرژی بالا است که سوخت در آن ذخیره می‌شود. از آنجا به سمت یک پشته پیل سوختی هدایت می‌شود. همراه با اکسیژنی که در طول پرواز از طریق ورودی مخصوص نصب شده روی دماغه هواپیما به داخل وارد می‌شود، وارد واکنش می‌شود. این واکنش منجر به تولید برق می‌شود.

سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

برق، به طور طبیعی، سپس به موتور‌های الکتریکی فرستاده می‌شود. به ما گفته نشده که چه تعداد از آن‌ها در این هواگرد هستند، اما عکس‌های منتشر شده حاکی از آن است که کمتر از ۲۸ ملخ (هشت ملخ در جلو و ۲۰ در عقب، که به طور مساوی بین سمت راست و چپ هواگرد تقسیم شده‌اند) بر روی این هواگرد نصب شده‌است. هر یک از آن‌ها ۲۲۴ پوند نیرو ایجاد میکند که در نتیجه خروجی سیستم ۶۲۷۲ پوند است.

آب تولید شده در نتیجه واکنش از طریق یک سیستم اگزوز ویژه نصب شده در عقب خارج می‌شود. از آنجایی که «Sirius Jet» دارای چرخه سوختی درونی است، برای ذخیره برق نیازی به باتری ندارد. در این پیکربندی، «Sirius Jet» توسط شرکت سازنده آن به عنوان "اولین هواپیمای VTOL با موتور هیدروژنی در جهان" توصیف شده‌است.

سیروس سال آینده به پرواز در می‌آید

«Sirius Jet» که برای نیاز‌های شخصی طراحی شده است، می‌تواند تنها سه مسافر را تا مسافت ۱۱۵۰ مایلی (۱۸۵۰ کیلومتری) از نقطه عزیمت حمل کند. بالاترین ارتفاعی که می‌تواند صعود کند ۳۰۰۰۰ فوت (۹۱۰۰ متر) است و حداکثر سرعت آن به ۳۲۳ مایل در ساعت (۵۲۰ کیلومتر در ساعت) است.

«Sirius Millennium Jet» برای استفاده در بخش تجاری طراحی شده‌است، اگرچه ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد، با توجه به اینکه فقط می‌تواند پنج نفر را حمل کند. برد آن کمی بهتر است، ۶۵۰ مایل (۱۰۴۶ کیلومتر). «Sirius Aviation» قصد دارد هر دو هواگرد را در سال ۲۰۲۵ در آسمان داشته باشد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv