bato-adv
bato-adv

هوش مصنوعی جای روانشناسان را خواهد گرفت؟!

هوش مصنوعی جای روانشناسان را خواهد گرفت؟!

روانشناسانی که نتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و نگاه کهنه اندیشانه داشته باشند و همچنین درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند باید کنار بروند.

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

یک روانشناس و روانکاو مسائل فرهنگی و هنری در جنوب خراسان رضوی گفت: روانشناسی که نتواند خود را به روز کند و همپای نسل آلفا جلو برود قطعاً هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در فضای روانکاوانه با مراجعین نسل آلفا روبرو خواهیم شد و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد، اظهار کرد: روانکاوی که با دنیای دیجیتال آشنا نباشد و روانشناسی که علم هنر نداند و همچنان متعلق به نسل‌های قبلی باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تأکید کرد: روانشناسانی که نتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و نگاه کهنه اندیشانه داشته باشند و همچنین درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند باید کنار بروند.

ابراهیمی اظهار کرد: روانشناسان اگر می‌خواهند همپای نسل آلفا جلو بروند ابتدا باید بدانند چگونه با آن‌ها برخورد کنند، بسیاری از مدعیان روانشناسی و روان‌درمانی اگر نتوانند علم خود را به روز کنند در این عرصه به جایی نخواهند رسید.

این روانکاو مسائل فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: نسل آلفا به لحاظ توانمندی و هوشی و نگاهشان به دنیا و زندگی آنقدر جلو هستند که اصلاً حریفشان نمی‌شوند.

وی بیان کرد: هرچند تعداد روانکاوان در ایران بسیار انگشت شمار هستند، اما فعالان مشاوره‌ای و روانشناسان در مواجهه با نسل آلفا ابتدا باید خود را تغییر دهند، مشاوری که نتواند همپای نسل آلفا و نسل زد خودش را جلو ببرد به درد مشاوره نمی‌خورد و هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام می‌دهد.

ابراهیمی گفت: در روانکاوی علاوه بر اینکه باید همپای مراجعین جلو برویم و همپای آن‌ها دانا و آگاه باشیم و از یک دانش و فکر و فناوری پیشرفته علمی برخوردار شویم، از شناختن نسل جدید نیز نباید غافل شد.

وی تأکید کرد: باید نیاز‌های نسل آلفا را به درستی شناخت و درک کرد و صدایشان را شنید، اگر این گونه باشد به والدین آن‌ها هم می‌توان کمک کرد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv