bato-adv
کد خبر: ۷۴۷۱۲۹
گزارش زنده رویدادهای انتخابات

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۲ تیر

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۲ تیر
مناظرات انتخاباتی در حال برگزاری است. هنوز انتخابات آنچنان که باید گرم نشده است. فرارو هر روز تا اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با پوشش زنده آخرین اخبار، حواشی و متن این رویداد‌ها سیاسی با شما همراه خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۳

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۲۴
 
مسعود پزشکیان در جمع هزاران نفر از اهالی اهواز، با مردم خوزستان عهد بست مشکلات این استان را در دولت خود حل کند. پزشکیان که پیش‌تر نیز بارها از تبعیض بین مناطق کشور انتقاد کرده بود، با اشاره به طلاخیز بودن خاک خوزستان، فقر و کمبود و بیکاری در این استان را غیر قابل قبول دانست.

او که به دلیل گرمای هوا و ازدحام بیش از حد جمعیت در ورزشگاه تختی اهواز سخنان خود را کوتاه کرد، گفت: همین‌قدر از من بپذیرید که اگر توانستم دولت تشکیل دهم، مشکلات شما را حل می‌کنم.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۲۱:۵۹

حسین الله‌کرم دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب گفت: شاید شما بپرسید که چرا آقای جلیلی رای دارد، اما قالیباف و پزشکیان رای ندارند! دلیل اول، عدم وجود مرحوم هاشمی رفسنجانی است که معتقد بود آرای آقای روحانی را از ۳ درصد به بالای ۵۰ درصد رساند. دلیل دوم، عدم اعتماد مردم به حامی فعلی ایشان یعنی آقای خاتمی است. ایشان ۴ ماه پیش به نامزد‌ها گفتند نامزد انتخابات مجلس دوازدهم نشوند به مردم هم گفتند مشارکت نکنند و رأی ندهند، اما در حال حاضر می‌گویند رأی بدهید که موجب عدم اعتماد در مردم شده است./ دیده بان

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۲۰:۵۱
 
دشمن 15 بار اعتراف کرد اینها همه توافق را انجام دادند اما نتیجه آن شد طرف از توافق خارج شد و دلار 3 تومانی شد 30 هزار تومان و 700 تحریم شد 1500 تحریم؛ این کارنامه آنهاست. ما به عقب بر نمی‌گردیم.
۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۳۰
۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۸:۵۹

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۲ تیر
حسین انتظامی، معاون پیشین وزارت فرهنگ و کارشناس برنامه های میزگرد انتخاباتی تلویزیون، با انتشار توئیتی به گروه هایی که از پایین بودن مشارکت در انتخابات سود می‌برند اشاره کرد.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶

قالیباف در گردهمایی مردمی در قزوین گفت: غنی سازی را 20 کردیم آیا جنگ شد؟ غنی سازی را 60 درصد کردیم جنگ شد؟این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفتگو با ما شوند.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۳۲
۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۲۰
۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۶:۳۴

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان شریف: در بحث FATF که آقای پورمحمدی در مناظره بیان کردند، اصل ماجرا بر سر مبارزه با پولشویی بود، ما ۳۹ بند آن را اجرا کرده بودیم و دوستان به جای طلبکاری، میخواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم، به آقای پورمحمدی گفتم شما که میگویی این قانون اینطور باید اجرا شود چرا خودتان آن را اجرا نمی‌کنید؟

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۴۷
۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۳۶

زاکانی معتقد است فیلم سینمایی «بی‌بدن»، محصول شهرداری تهران، پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی سینمای ایران است. سعید رجبی فروتن از مدیران سینمایی سابق نوشت: بر اساس داده‌های آماری سمفا درگاه اینترنتی فروش فیلم، «بی‌بدن» محصول سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موفق به جذب ۷۴۳۵۷۰ تماشاگر در سال‌جاری شد. حال آنکه فیلم سینمایی ملاقات خصوصی تولید سال ۱۴۰۰ با موضوع اجتماعی در سال ۱۴۰۱ توانست ۸۶۵۲۴۹ تماشاگر را به سینماها بکشاند.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۳۵

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کشور را نباید معطل مذاکرات با چند کشور نگه داشت، گفت: وقتی همه در مورد برجام سوت میزدند این ما بودیم که ۶ جلسه آن را نقد کردیم.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۹

سیده حمیده زرآبادی نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری، سخنگوی ستاد مسعود پزشکیان شد.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۸

سردار رحیم نوعی اقدم، عضو ستاد سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به جماران گفت:

ما اصلا دایره مان تنگ نیست ، ما دیدمان تنگ نیست، ما همه را می بینیم. اتفاقا مخالفمان را دوست داریم. اگر بین دو نفر موافق و مخالف بخواهند با من صحبت کنند، من از موافق اجازه می گیرم و اول با مخالف صحبت می کنم.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۴

مدیرعامل تلوبیون:

طی ۱۲ ساعت اخیر حدود دو میلیون مخاطب داشته‌ایم که برای دیدن کل محتوا به تلوبیون مراجعه کردند.

عدد پیک سه مناظره، ۱۳۷ هزار، ۱۴۵ هزار و ۱۷۳ هزار است که مربوط به مناظره سوم است و مخاطبان به صورت زنده مراجعه می‌کردند.

این عدد، عدد خوبی است و معادل جذابیت یک فوتبال خوب است.

عدد بالای ۱۵۰ هزار بازدید همیشه مربوط به فوتبال یا رویدادهای خاص ورزشی بوده که در ارتباط با مناظره‌های اخیر برابری می‌کند.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۲۴

میزان رأی نامزدها در میان افرادی که قطعاً یا احتمالاً در انتخابات شرکت می‌کنند

آخر خردادماه:

قالیباف: ۲۰.۵

پزشکیان: ۱۹.۳

جلیلی: ۱۷.۲

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۲ تیر

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۲۳

ده دقیقه در صداوسیما صحبت کردم انگار آب در لانه مورچه ریختند. آقایان دعا می‌کردند ترامپ انتخاب شود. تحریم‌های دوره آقایان، تحریم همه نفت، بانک، پتروشیمی و ... بود.

گفتم اگر می‌خواهید مغلطه کنید پاسخ دهید، چرا در سه سال شهید رئیسی سالی ۳۵۰ تحریم اضافه شد. آیا من تحریم آمریکا هستم یا جلیلی و قالیباف؟ می‌ترسید از طوفان آگاهی مردم؟

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۱۳

نهضت آزادی ایران در بیانیه ای خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به پزشکیان شد. نهضت آزادی اعلام کرد که ضمن تحلیل شرایط حاکم بر کشور و بررسی کاندیداهای حاضر در صحنه، به این نتیجه رسید که دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدایی قابل قبول و مناسب بوده و شهرت ایشان در سلامت و پاکدستی و اعتقادشان به مبارزه با فساد و تبعیض، حائز اهمیت است.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۰۱

نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

من از آن زمانی که مطرح می‌کردند تحریم یک کاغذ پاره‌ای بیش نیست، مخالف بودم، من با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک مبارزه است و باید بدانیم که رو به رو دشمن است.

باید به‌گونه‌ای مذاکره کرد که اجازه ندهد به ما ضربه بزند مگر برجام نبود وقتی آمریکا دید برایش مفید نیست از آن بیرون آمد.

باز هم تکرار می‌کنم تحریم کاغذ پاره نیست بلکه معضل است و باید حل شود و اگر توفیق شد رئیس‌جمهور شدم حتما مذاکره را دنبال خواهم کرد.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱
۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۱۴

نماینده ادوار مجلس گفت گفت: بوی تحریم‌های تازه می‌آید گویا آقای جلیلی با دو قفل تازه آمده است، یک قفل ناشی از تجربیات دوران شورای امنیتی ایشان است و یک قفل ناشی از تحمیل سیاست خارجی خود به سیاست خارجی دولت مرحوم رئیسی است. پزشکیان کماکان مظلوم‌ترین طرف مناظره است و سعی می‌کند با نمایندگی از مردمی که یک زمانی طولانی نماینده‌ای در دولت و مجلس ندارند، بخشی از این مظلومیت خود را جبران کند و به تریبون افراد خاموش جامعه تبدیل شده است.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹

حسین الله‌کرم دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب مدعی شد: از آنجایی که آرایش سیاسی موجود ۴+۲ است یعنی ۴ نفر مدافع وضع موجود (جلیلی، زاکانی و قاضی زاده و قالیباف ) و ۲ نفر منتقد وضع موجود (پورمحمدی وپزشکیان) هستند، این آرایش نشان می‌دهد که امکان اجماع وجود دارد.

اما برای اجماع نیاز است که به فضای مناظره ها توجه شود. به نظرم رقابت انتخاباتی بین جلیلی و قالیباف خواهد بود. زیرا ملت اسلامی ایران به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی خواستار ثبات در وضع فعلی و تداوم دولت خدمت آن شهید والامقام هستند. لذا آقای جلیلی در رقابت با قالیباف پیروز انتخابات در مرحله اول خواهد بود.

اما چرا آقای جلیلی در مرحله اول رأی دارد؟ آقای جلیلی در سایه دولت آقای رئیسی و شبیه‌ترین فرد به آقای رئیسی بود. طرح فروش نفت و کنترل قیمت ارز را برای آقای رئیسی فعال کرد. طرح‌های دیگری هم وجود دارد که به تدریج نمایان خواهد شد. همچنین حضور آقای منصوری با حمایت برخی وزرا در ستاد انتخاباتی ایشان موثر است. بنابراین می‌توانیم بگوییم بیش از ۱۸ میلیون رأی آقای رئیسی برای آقای جلیلی بازتولید خواهد شد. ضمن اینکه آن افرادی که در ایام شهادت آقای رئیسی، اظهارات متعدد و ارادت‌های خاصی به ایشان داشتند، به دنبال جبران مافات بوده و می‌خواهند این جبران مافات را با رأی‌دادن به شبیه آقای رئیسی جبران کنند. لذا می‌توان برآورد بیش از ۲۰ میلیون رای در سبد آقای جلیلی داشت.

الله کرم افزود: ما قالیباف را رقیبی می‌بینیم که اگر در مقابل آقای جلیلی دست به تخریب نزند، می‌تواند یک بازنده خوب لقب بگیرد یا قبل از آن به نفع جلیلی کنار برود.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۳۱

عباس عبدی در اعتماد نوشت:

ماجرای رخ داده در میزگرد اجتماعی و فرهنگی آقای دکتر پزشکیان که منجر به ترک میز گفت‌وگو از سوی آقای دکتر فاضلی شد، تاسف‌آور بود و فارغ از علل و پیامدهای آن، نشانه‌ای از خشم فروخفته در جامعه ایران بود که در بالاترین سطح رسانه‌ای رخ داد.

اینجاست که حتی فردی چون دکتر فاضلی که به لحاظ تحلیلی طرفدار مشارکت سیاسی حتی در سطح انتخابات مجلس ۱۴۰۲ و روزنه‌گشایی بود، چنین بی‌محابا مورد تهاجم غیراخلاقی قرار می‌گیرد تا همگان را ناامید از مشارکت انتخاباتی کنند و این خواست اصولگرایان تندرو است که مشارکت را به حداقل برسانند، بلکه شانسی برای خود داشته باشند و مردم را عاصی‌تر و ناامیدتر و در نتیجه خشمگین‌تر کنند.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۳۰

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

باید قوی‌ترین انسان‌ها زمامداران ما باشند. قوی‌ترین از نظر علم، از نظر پاکدستی، از نظر تجربه، از نظر تعهد، از نظر اخلاق، از نظر جهان‌شناسی، از نظر مدیریت، از نظر مردم‌شناسی و از نظر صداقت.

در مواردی ما عنوان «رجل سیاسی» را بر کسانی منطبق دانسته‌ایم که نه با الفبای مدیریت آشنائی دارند و نه با الفبای اخلاق. این رفتار ما کوچک شمردن مردم، کشور و نظام سیاسی کشور است. چاره کار در اینست که به شعور مردم احترام بگذاریم و طرحی نو دراندازیم و حکمرانی نظام جمهوری اسلامی را به نصاب واقعی آن برگردانیم. در آنصورت خواهیم دید که مردم چنان به صحنه خواهند آمد که یدخلون فی دین ‌الله افواجاً.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۲۷

محمدجواد ظریف جمعه شب در حسینیه چهل تن کاشان گفت: شرم و حیا کنید و از این مردم خجالت بکشید چرا با اف‌ای تی اف مخالفت کردید؟؛ می‌خواهند فراموش کنید تحریم‌ها نتیجه ۸ سال نکبت احمدی نژاد است؛ آیا شعار دادن و جیب مردم را خالی کردن خوب است؟ ما هر بار مذاکره کردیم یک تحریم را برداشتیم آیا گناه کردیم؟

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۵۸

امروز نیز در سیزدهمین روز تبلیغات، برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، روی آنتن رسانه ملی خواهد رفت.

بر این اساس، سعید جلیلی در برنامه «بدون تعارف» از ساعت ۲۰:۵۰ تا ۲۱:۰۵ در شبکه ۲ سیما.

محمدباقر قالیباف در برنامه «مستند دو» از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ در شبکه ۲ سیما.

علیرضا زاکانی در برنامه «مستند دو» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲ در شبکه ۲ سیما.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۴۵ در شبکه خبر.

مصطفی پورمحمدی در برنامه «مستند دو» از ساعت ۲۲:۴۵ تا ۲۳:۱۵ در شبکه ۲ سیما برنامه های خود را ارائه می‌دهند.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۴۳

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به یکی از نامه‌های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به پزشکیان هشدار داد.

شریعتمداری در کیهان نوشت:حضرت امیر علیه‌السلام در بخشی از نامه ۶۲ نهج‌البلاغه شریف برای ارزیابی کسانی که زمام امور ملتی را بر عهده می‌گیرند، فرمول و ملاکی ارائه می‌فرمایند به یقین جناب پزشکیان از آن بی‌خبر نیستند، ولی از آنجا که شاید این رهنمود مولایمان در تراکم فعالیت‌های انتخاباتی از نظر ایشان دور مانده باشد، اشاره به آن ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند یادآور نکته‌ای باشد که شاید از یاد رفته باشد.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخشی از نامه ۶۲ با نگرانی و دلواپسی می‌فرمایند: تأسّفم از این است که حکومت این امت به دست بی‏خردان و تبهکاران افتد، کسانی که بیت‌المال را در میان خود دست به دست کنند، و بندگان خدا را به بردگی می‌گیرند، و با افراد صالح به جنگ وستیز بر می‌خیزند و با فاسقان همدست ‫و هم حزبی [والفاسقین حزباً]می‌شوند. ‬‬

برادر گرامی! حالا به هویت و کارنامه برخی از کسانی که در ستاد انتخاباتی خود به کار گرفته و به عنوان مشاور و همراه برگزیده‌اید، نیم نگاهی بیندازید! آیا در میان آن‌ها کسانی را نمی‌بینید که مصداق همان دلشوره‌های حضرت امیر علیه‌السلام باشند؟! همراهی با مفسدان اقتصادی، همسویی با دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب، بی‌مبالاتی نسبت به بیت‌المال مسلمین، برخورد از بالا به پایین با بندگان خدا [‌‬فَیَتَّخِذُوا مَالَ اللَهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا]و...

از آن‌ها بپرسید کدامیک از مواضع سیاسی آن‌ها با مواضع رسماً اعلام شده و به کارگرفته شده دشمنان تابلودار نظام اسلامی متفاوت بوده است؟! اگرچه نیازی به این پرسش نیست و ارزیابی این نکته برای جنابعالی، فقط با مراجعه‌ای گذرا به مواضع آن‌ها و مقایسه آن با مواضع دشمنان نظام به آسانی امکان‌پذیر است.

۰۲ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۳۳
فیلم‌هایی از درگیری در جلسه سخنرانی ظریف منتشر شده است. ظریف خطاب به کسانی که در سخنرانی وی جنجال کردند گفت: ما مثل شما نیستیم که اقلیتی با چوب بر سر اکثریت بکوبد…ما در کشور درست مثل این جلسه اکثریتی هستیم که به شما اجازه حضور در جامعه را می‌دهیم.
 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین