bato-adv
کد خبر: ۷۴۸۴۵۷
گزارش زنده

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر
جمعه هشتم تیر 1403 انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری برگزار می شود. فرارو تا زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری همراه شما است و رویدادهای این انتخابات و نتایج آن را به صورت زنده برای شما پوشش می دهد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۴
یافته‌های موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، که در روز 6 تیرماه به روش حضوری و با اندازه نمونه 3589 نفر در سراسر کشور(شهر و روستا) اجرا شده به شرح ذیل است؛ برآورد ایسپا از میزان مشارکت تا این لحظه ۵۱ درصد با خطای ۲ درصد است.
 
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۱۸

مسعود پزشکیان، کاندیدای ریاست جمهوری ایران، در بیانیه‌ای، برنامه‌های خود را برای بهبود وضعیت زنان و دختران ایران تشریح کرد. وی بر تحقق عدالت جنسیتی در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تأکید نمود.

پزشکیان در این بیانیه، بر موارد زیر تمرکز کرده است:

  • حمایت از استقلال اقتصادی زنان و توسعه کارآفرینی
  • - افزایش مشارکت زنان در سطوح مدیریتی و تصمیم‌گیری
  • - بهبود امنیت اجتماعی و مبارزه با انواع خشونت علیه زنان
  • - احترام به حق انتخاب زنان در زمینه‌های مختلف زندگی
  • - ایجاد توازن بین کار و زندگی خانوادگی
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۲۱:۴۵
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۵
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۳۹

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۰۲
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۸:۵۹
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۳۸

مجتبی عرب نماینده سعید جلیلی با حضور در ویژه‌برنامه شبکه المیادین:

آقای جلیلی در نظرسنجی‌ها پیش است و تا الان هیچ نشانه‌ای دال بر قصد او برای کناره‌گیری وجود ندارد.

با توجه به وضعیت کنونی فکر می‌کنم آقای قالیباف به سود آقای جلیلی بهتر است کناره‌گیری کند.

دو مرکز رسمی که نظرسنجی‌ می‌کنند یکی صداوسیماست و دیگری ایسپا. در این نظرسنجی‌ها تا قبل از مناظره آخر، آقای جلیلی اول بوده و پزشکیان و قالیباف دوم و سوم بودند.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۳۵

نصرالله پژمانفر، عضو ارشد جبهه پایداری نوشت: نصراف دکتر سعید جلیلی را در اجتماع مشهد مقدس تکذیب می‌کنم. قرار ما این بود، کسی که در نظر‌سنجی‌ها اقبال کمتری دارد، به نفع دیگری کنار برود... ما بر عهد خود هستیم... شما هم بر عهد خود باشید...

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۲۷

نبویان، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری نوشت:  مردم عزیز ایران! طبق اطلاعات واصله قرار است عملیات بزرگ رسانه‌ای با هدف خارج کردن جناب دکتر جلیلی از عرصه‌ی رقابت‌ها آغاز گردد. ضمن تکذیب هر خبر و شایعه‌ای مبنی بر انصراف ایشان و با تاکید بر هوشیاری تمام حامیان، ان‌شاءالله به زودی جشن پیروزی جبهه‌ی انقلاب را برگزار خواهیم کرد.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۲۴

سخنگوی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری: با توجه به عدم تحویل بموقع برنامه «با مردم» از طرف ستادهای نامزدهای انتخابات، امکان پخش این برنامه که قرار بود ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ امروز از شبکه یک پخش شود، فراهم نیست.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۲۳

فعال بسیج دانشجویی به پورمحمدی: شما راه شهید رئیسی را ادامه خواهید داد؟

 

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۱۹

وزیر رفاه دولت سیزدهم، با انتشار یک توئیت ضمن حمایت از سعید جلیلی نوشت: «‏با ‎دکتر جلیلی از سال ۹۲ آشنایی نزدیک دارم. از سال ۹۵ هم در خدمت آیت الله رئیسی (رضوان الله علیه) بوده‌ام.با علم کامل عرض میکنم: سعيد جلیلی ادامه ‎شهید رئیسی است.»

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۶:۱۳

احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات و رئیس شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات با انتشار پیامی از مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۶:۰۹
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۴۸

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه گفته شود به نفع کسی کنار بروم، دلیلی ندارد، چون صاحب گفتمان هستم و در صورت موفقیت این گفتمان را به صحنه عملی می‌رسانم.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۳۵
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۳۰

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۱۴
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۰۰

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

جمع کردنِ نفرات زیاد در میتینگ‌ها و عکس و فیلم گرفتن مفید نیست.

من با نهادهای امنیتی گفت‌وگو می‌کنم، دست بالا را دارم چراکه در زمینه‌ امنیتی خبره‌ و صاحب‌نظرم.

در حال حاضر قصدی برای کناره‌گیری یا ائتلاف ندارم.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۳
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۳۱

علی اکبر رائفی‌پور از حامیان سعید جلیلی در شبکه ایکس نوشت:

قالیباف در صورت ماندن سوم خواهد شد ، لذا خود و اطرافیانش چاره ای جز سر خط کردن افراد تاثیر گذار بر رأی مردم و فشار و جنگ رسانه ای به کاندیداها برای اجماع نمی بینند.

با توجه به شناختی که از ⁧ جلیلی⁩ دارم بسیار بعید است کنار برود آن هم به نفع ⁧ قالیباف⁩!!!

اگر جلیلی کنار نرود احتمالا قالیباف در روزهای پیش رو آش ریخته را نذر امام زاده کرده و به نفع جبهه انقلاب (بخوانید جلیلی)کنار برود، با این کار هم خودش را از مهلکه وزن کشی انتخاباتی رهانیده هم می تواند قدری نزد بدنه انقلابی گذشته اش را سفید کند.

پ ن: بعد از انتخابات حرف های زیادی با شما مردم دارم.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۱۰

پیام حمایت خاتمی از پزشکیان تا کنون در تلگرام و توییتر میلیون‌ها بار دیده شده است. فقط در کانال خاتمی مدیا تاکنون این پیام، ۵۵۷ هزار بار دیده شده است؛ این در حالی است که پیام خاتمی در انتخابات ۱۴۰۰ در این کانال فقط ۳۰ هزار بارد دیده شد.

در پلتفرم کارزار نیز تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر، کارزار نوشته شده توسط محمد جواد ظریف در حمایت از پزشکیان را امضا کردند. این کارزار پر امضاترین کارزار امضا شده در ۲ سال اخیر و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون است. نکته جالب توجه در این رابطه آن است که تقریبا نیمی از امضاکنندگان این کارزار، کسانی هستند که تاکنون هیچ کارزاری را امضا نکرده بودند.

این اعداد و ارقام، بیانگر تغییر فضای عمومی در نسبت با موضوع انتخابات و نامزد مورد حمایت خاتمی و ظریف است.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۵۲

خبر قطعی یامین پور، مقام دولتی اصولگرا؛ سازوکار وحدت کاندیدا‌های اصولگرا از بین رفت؛ کسی کنار نمی‌رود.

وحید یامین‌پور نوشت: «پیام استاد عابدینی، سازوکار وحدت از بین رفت... نامزد مورد حمایت خود را تبلیغ کنید و از تخریب بپرهیزید...»

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۳۹

ناطق نوری از آقای دکتر مسعود پزشکیان در دیدار با اعضای جبهه اصلاح طلبان ایران، اعلام حمایت کرد.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۳۸
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۳۲

رحمان قهرمان پور به خبرنگار فرارو گفت: «نظرسنجی ها و صحنه رقابت ها نشان می دهد که انتخابات در دور اول تمام نخواهد شد. اما انتخابات هر لحظه آبستن حوادث است.

ما نمی دانیم که امروز چه اتفاقی خواهد افتاد. وضعیت در کمپین های انتخاباتی ساعت به ساعت تغییر می کند. سرعت تحولات بسیار بالاست. اگر اصولگرایان به اجماع برسند، ممکن است انتخابات تحت شرایطی به پایان برسد و اگر اصلاح طلبان بتوانند موج زیرینی به نفع آقای پزشکیان ایجاد کنند باز هم انتخابات تمام می شود. اما همه چیز بر حدس و گمان است و فعلا انتخابات به دور دوم می رود.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۱۹

بابک زنجانی، یکی از متهمان بزرگ اختلاس در زمینه نفت که چندی پیش از زندان آزاد شد، توئیت‌های جلیلی، قالیباف و زاکانی را از جمله در مورد پرونده «کرسنت»، در شبکه اجتماعی «ایکس» بازنشر می‌کند.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۱۳

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پیامی ضمن برشمردن اوضاع کنونی کشور و جهان، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام و بیان داشت: اينجانب مرتضى جوادى آملى در راستاى اهداف ياد شده و تعهدات پذيرفته شده، كنار خيل ملت بزرگ آگاه و خردمند اين كشور رأى خود را در حمايت از مسعود پزشكيان به صندوق انداخته و عزت و سربلندى همه ملت را از درگاه ايزدى مسئلت دارم.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۳:۰۷

محمد فاضلی، جامعه شناس و مشاور مسعود پزشکیان در نشست «انتخابات، مقاومت نامحدود» گفت:

رؤسای جمهور دسترسی به اطلاعات دارند و یک دروغ بزرگ را ۲۰ سال گذشته جا انداخته‌اند که آقای خاتمی گفته من تدارکاتچی هستم؛ آقای خاتمی گفت من را تدارکاتچی میخواهند، ولی من تدارکاتچی نیستم.

يکی از دروغ هایی که اصولگرایان جا انداخته‌اند اين است که رئیس جمهور هيچ کاره است؛ البته رئیس جمهور با محدودیت‌هایی مواجه است. هيچ رئیس جمهوری در هيچ جای دنیا مبسوط الید نیست؛ همه‌ در برابر ساختارها محدودیت‌هایی دارند.

گروه‌هایی در ايران عمیقا غرب ستیز هستند. آقای جلیلی نماینده غرب ستیزی است‌ و هزینه‌اش هم برای‌ آنها مهم نیست؛ کما اينکه شش قطعنامه را به ايران تحمیل کردند.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲

امیرحسین ثابتی، مشاور سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نوشت:

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۰۲
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۲۴

مؤسسه افکارسنجی ملت وابسته به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای سنجش میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، چهار موج پیمایش تلفنی از جامعه آماری همه افراد ۱۸ سال و بیشتر در کل کشور انجام داده است:

در میان افرادی که قطعاً یا احتمالاً در انتخابات پیش‌رو شرکت خواهند کرد، در پاسخ به سؤال «از بین نامزدهای انتخابات، شما به کدام‌یک رأی خواهید داد؟» در موج چهارم، «مسعود پزشکیان» با داشتن ۲۳/۵ درصد از آراء پیشتاز است. پس از ایشان، به‌ترتیب انتخاب ۱۶/۹ درصد «محمدباقر قالیباف» و انتخاب ۱۶/۳ درصد «سعید جلیلی» است. علاوه‌براین، ۳/۲ درصد از این پاسخگویان «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، ۱/۲ درصد «علیرضا زاکانی» و ۰/۵ درصد «مصطفی پورمحمدی» را به‌عنوان نامزد منتخب خود اعلام کرده‌اند. همچنین، ۲۸/۵ درصد از این پاسخگویان مردد بوده و هنوز نامزد موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند و ۳ درصد گفته‌اند که در این انتخابات رأی سفید یا باطله می‌دهند. لازم به ذکر است که دو گزینه آخر برای فرد پاسخگو خوانده نشده است.

«مسعود پزشکیان» با ۳۰/۴ درصد از آراء در صدر انتخابِ کسانی که برای شرکت در انتخابات پیش‌رو تردید دارند، قرار گرفته است. در رتبه بعدی به‌ترتیب «محمدباقر قالیباف» توسط ۱۲/۱ درصد و «سعید جلیلی» توسط ۸/۶ درصد از این افراد انتخاب شده است. علاوه‌براین، ۳/۲ درصد از این پاسخگویان «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، ۲/۴ درصد «علیرضا زاکانی» و ۰/۱ درصد «مصطفی پورمحمدی» را به‌عنوان نامزد منتخب خود اعلام کرده‌اند. همچنین، ۲۶ درصد از این پاسخگویان مردد بوده و هنوز نامزد موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند و ۱۱/۵ درصد گفته‌اند که در این انتخابات رأی سفید یا باطله خواهند داد. لازم به ذکر است که دو گزینه آخر برای فرد پاسخگو خوانده نشده است.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامش نوشت:

تا اینجای کار تمام و حساب و کتاب‌های "جبههٔ نیروهای انقلاب" در مورد روند انتخابات اشتباه از کار درآمده است. به محض شکست، به نظرم ابتدا شیخ احمد جنتی را مقصر اصلی جلوه خواهند داد. به واقع نیز شورای نگهبان آنها را در این وضعیت بغرنج قرار داده است!

جای تردید چندانی نیست که نوع رفتار و گفتار قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا زاکانی بخصوص در مناظره‌ها، بخش بزرگی از جامعه را نسبت به کل این جریان منزجر کرد.

از آن طرف ماجرا هم، مصطفی پورمحمدی با چنان بیان استدلالی و صریح و بلیغی کلیت خط‌مشی داخلی و خارجی آنان را به چالش کشید که دو کاندیدای اصلی آنها و به طور خاص سعید جلیلی در انظار عموم به عنوان افرادی متوهم و جویای قدرت به قیمت فداکردن منافع کشور جلوه‌گر شدند.

این داستان اما به معنای این نیست که اصلاح‌طلبان حساب و کتاب درستی داشته‌اند.

تا اینجای کار، در درجهٔ نخست شورای نگهبان به دلیل نوع گزینش و چینش کاندیداها ناخواسته به سود آنان عمل کرده و در درجهٔ دوم نیز پورمحمدی، اعتماد به نفس کاذب رقبای اصلی آنان را متزلزل کرده است.

بنابراین، روند ماجرا تا کنون عمدتاً تصادفی و خارج از کنترل و برنامه‌ریزی آنها پیش رفته است. پیروزی‌های تصادفی معمولاً شکننده و تهدید‌آمیز و مصداق آسان نمودن عشق در اول کار و بعد فرو افتادن مشکل‌هایند چنانکه خواجهٔ شیراز فرموده است. محاسبه‌گری عقل سرد می‌گوید که خیلی باید مراقب بود.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۰۹

روزنامه اصولگرای وطن امروز انصراف سعید جلیلی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را کم ریسک تر از انصراف محمد باقر قالیباف دانست.

این روزنامه نوشت: «سعید جلیلی در صورت انصراف کمترین میزان انتقال رای به سبد پزشکیان را دارد و در صورت انصراف قالیباف، ۴ برابر میزان انتقال رای جلیلی، رای به سبد پزشکیان اضافه می‌شود که حتی در شرایطی ممکن است به پیروزی پزشکیان در دور اول منتهی شود!»

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳

دنیای اقتصاد نوشت:

اصلاح‌طلبان درصدد بودند در همان مناظره اول از طریق حمله پورمحمدی به جلیلی انتخابات را به سرعت دوقطبی کنند. اما جلیلی و سایر نامزدهای اصولگرا وارد این بازی نشدند. اما در مناظره چهارم سرانجام این اتفاق افتاد. اتفاقی که به ضرر قالیباف و جلیلی و به نفع پزشکیان بود.

ظاهرا جلیلی می‌خواست از این طریق جدی بودن خود را در رقابت نشان دهد، اما ‌مانند سال ۹۲ به قطبی شدن انتخابات کمک کرد.

بر اساس معادلات کمپینی رقابت قالیباف و جلیلی برای دوم شدن در مرحله نخست خیلی نزدیک است و در حاشیه خطای نظرسنجی‌هاست. اما بر اساس همین معادلات اگر جلیلی به دور دوم برود بازنده خواهد شد؛ مگر آنکه مشارکت زیر ۴۰ درصد باشد و طبقه متوسط شهری رای ندهد. در غیر این صورت پزشکیان برنده است.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۳۱

علی یونسی، وزیر اطلاعات دوره اصلاحات، به خبرنگار جماران گفت: خیلی از مرددین آمده‌اند؛ مخصوصا شهرستان‌ها. از استقبالی که از جناب آقای پزشکیان یا آقای ظریف و سایر سخنرانان می‌شود، پیدا است که شهرستان‌ها از این جهت پیشتاز هستند و این حرکت آنها در تهران مؤثر واقع شده است.

یعنی یک جنبش و حرکت عمومی به نفع آقای پزشکیان دارد اتفاق می‌افتد. این را کسی انکار نمی‌کند که ایشان پیشتاز و جلوتر از همه است و من امیدوارم بتواند در دور اول کار را تمام کند.

چهره منفی که آنها از دولت آقای روحانی ترسیم کرده‌اند، صحیح نیست. از بس دولت بعد ایشان خراب کرد، ضعف‌های آن هم پوشیده شد.

مردم آگاه هستند و وضع زندگی‌شان در دوره آقای روحانی و بعد از آقای روحانی را مقایسه می‌کنند. من همه این مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنم.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۲۶

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما: بخش جدیدی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که نامزدها در گفت‌وگوی «رو به دوربین» آخرین صحبت‌هایشان را در ۱۵ دقیقه با مردم در میان خواهند گذاشت.

این گفت‌وگوها ساعت ۱۸ امروز از شبکۀ یک پخش خواهد بود و باقی شبکه‌ها بازپخش آن را در دستورکار قرار می‌دهند.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۱۲

علی اکبر رائفی‌پور از حامیان سعید جلیلی در فضای مجازی نوشت: قالیباف در صورت ماندن سوم خواهد شد، لذا خود و اطرافیانش چاره‌ای جز سر خط کردن افراد تاثیر گذار بر رأی مردم و فشار و جنگ رسانه‌ای به کاندیداها برای اجماع نمی‌بینند. ماندن در انتخابات نیر موجب وزن کشی میزان محبوبیتش خواهد شد و این یعنی مرگ سیاسی او!

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۴۷

بعثه مقام معظم رهبری:

علی‌رغم پیگیری مسئولان ایرانی برای رای دادن حجاج در شهرهای مکه و مدینه، دولت میزبان با برگزاری انتخابات ۸ تیر موافقت نکرده.

سخنگوی ستاد انتخابات پیش از این گفته بود ۴۷ هزار ایرانی در روز انتخابات در مکه و مدینه به سر می‌برند.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۳۸

فرصت تبلیغاتی نامزدها ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه یعنی ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری به پایان می‌رسد.

سخنگوی ستاد انتخابات: تعداد کل شعب اخذ رای در کشور ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه است.

برای رای‌گیری در خارج از کشور نیز ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

رای‌گیری فقط با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود‏ اما احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی خواهد بود.

هموطنان با شناسنامه و یا کارت ملی در پای صندوق اخذ رای حاضر شوند.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۰۶

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ کارنامه برخی از مدعیان اصلاحات که در ستاد یکی از نامزدها حضور پیدا کرده بودند، دغدغه آنچه بعدها پیش آمد را قابل پیش‌بینی کرده بود. از این روی بود که ائتلاف سایر نامزدها ضروری به نظر می‌رسید.

آرایش کنونی صحنه انتخابات پیش‌روی نیز بار دیگر از ضرورت ائتلاف شماری از نامزدها خبر می‌دهد. این روزها برخی از مدعیان اصلاحات و اعضای دولت آقای روحانی که مسئولیت‌های ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان را بر عهده ‌دارند حلقه‌ای از یک عملیات روانی را به صحنه آورده‌اند و در تبلیغات انتخاباتی برای ایشان با کنایه‌های آنچنانی اعلام می‌کنند که نامزدهای چندگانه جبهه انقلاب در پوشش نامزدهای نیابتی به صحنه آمده‌اند! و برای اثبات ادعای خود می‌گویند که آنها در روزهای پایانی منجر به روز انتخابات، از صحنه بیرون می‌روند!
 
نامزدهای یاد شده نیز که می‌دانند نیابتی نیستند، برای اثبات جایگاه خود، تاکید می‌کنند که قصد کناره‌گیری ندارند! این گفت و شنید در جریان مناظره‌های انتخاباتی نیز اتفاق افتاده است.
 
و اما، باید توجه داشت که این ترفند روانی برای پیشگیری از ائتلاف نیروهای مورد اشاره است. با این توضیح که آنها را بعد از اعلام عدم کناره‌گیری در حالتی از رودربایستی قرار داده و مانع از ائتلاف و کناره‌گیری آنها شوند! استفاده از این ترفند نیز به وضوح نشان می‌دهد که مدعیان اصلاحات و غربگراها تا چه اندازه از ائتلاف نیروهای انقلاب نگرانند.
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۷:۳۴

سید صادق حسینی روزنامه‌نگار در شبکه ایکس نوشت:

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۲۳

شنیده‌های «دنیای اقتصاد» حکایت از این دارد که شورای اجماع با محوریت محسن رضایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تقریبا همه نشست‌ها در منزل وی برگزار می‌شود. در این جلسات تا‌کنون نامزد‌ها و نمایندگانشان حضور یافته و در مورد لزوم کناره‌گیری نامزد‌ها به نفع یکی از کاندیدا‌ها و اجماع میان آن‌ها گفتگو کرده‌اند.

در این جلسات باتوجه به نظرسنجی‌ها که احتمالا انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد، اعلام شده که شانس قالیباف برای برنده شدن در مرحله دوم بیشتر از جلیلی است و از او خواسته شده تا به نفع قالیباف کناره‌گیری کند. با این حال روز دوشنبه در آخرین جلسه‌ای که در این خصوص در منزل رضایی با حضور چهره‌های روحانی و نامزد‌ها و نمایندگانشان تشکیل شد، نمایندگان جلیلی با توجه به حضور حامیان این نامزد در میتینگ‌های انتخاباتی و جلو بودن جلیلی در نظرسنجی‌ها در مقابل قالیباف اعلام کرده‌اند که او شانس بالایی برای برنده شدن دارد و از همین رو کناره‌گیری جلیلی را به صلاح نمی‌دانند. در عین حال ظاهرا در جلسه روز دوشنبه تصمیم گرفته شده تا ۴نامزد اصولگرا فعلا در رقابت‌ها حضور داشته و پس از آخرین نظرسنجی‌ها در مورد کناره‌گیری به نفع یک نامزد تصمیم‌گیری شود.

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۰۲

عبدالرضا داوری فعال رسانه‌ای و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

هیچکس انصراف ندهد، همه بمانند تا وزن واقعی شان مشخص شود و نتوانند فردای انتخابات، از نامزد پیروز سهم خواهی کنند.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۰۱

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

امیر چیذری نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

خبر خوش برای جریان انقلاب

جلیلی فردا در مشهد و در جوار حرم مطهر علی بن موسی الرضا انصراف خود را به نفع قالیباف اعلام خواهد نمود.

سلام بر قالیباف درود بر جلیلی

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۰۰

مجید رفیعی در واکنش به کاربری که نوشته بود: «با صحبت های امروز رهبری باید منتظر اعلام انصراف قالیباف باشیم»، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دوست دارند قالیباف انصراف دهد تا در مرحله اول کار را تمام کنند.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۵۹

نشانه های رفتن جلیلی مشهود نیست ولی کناره گیری ناگهانی قالیباف بی‌آن که بگوید به کی رأی می‌دهد محتمل است.

عصرایران در گزارشی به بررسی مناظره چهارم و جدال پورمحمدی و سعید جلیلی پرداخته است.

اگرچه ستارۀ بی چون‌وچرای مناظرۀ چهارم مصطفی پورمحمدی است اما او را نمی‌توان برندۀ مطلق دانست چون میوۀ تقابل با سعید جلیلی را دو نامزد دیگر چیدند. زیرا از یک طرف فضا را برای مسعود پزشکیان آسان کرد تا از فشار حملۀ ۴ نفر خلاص شود و از سوی دیگر محمد باقر قالیباف نیز از تیررس خارج شد و جز حملات گاه و بی‌گاه به دولت روحانی که لقلقلۀ زبان هر ۴ نفر شده همان سخنان قبلی را شرح می‌داد. ( این نوشته تنها درباره مناظره چهارم است نه درباره عملکرد آقای پورمحمدی در مناصب گذشته که درجاهای دیگر در معرض پرسش و نقد قرار گرفته).

اگر قالیباف و جلیلی در نهایت بازی را به پزشکیان ببازند یکی از متهمان اصلی علیرضا زاکانی معرفی خواهد شد چه کنار رفته باشد و چه نه. اگر رفته باشد تنها نامحبوبیت خود را به سبد نامزدی که به سود او انصراف داده واریز می‌کند و متهم به بی‌اخلاقی و بی‌پرنسیبی خواهد شد چون گفته بود می‌مانم و اگر مانده باشد بخشی از روی گردانی را به حساب او خواهند گذاشت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین