bato-adv
کد خبر: ۷۴۸۵۵۵

(تصاویر) آشوب خونین در کنیا

(تصاویر) آشوب خونین در کنیا
اعتراضات علیه پیشنهاد‌های تازه مالیاتی در کنیا منجر به کشته شدن دستکم ۵ معترض شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

فرارو- با شدت گرفتن اعتراضات علیه پیشنهاد‌های تازه مالیاتی در کنیا حداقل پنج معترض به ضرب گلوله پلیس کشته شده و بخشی از پارلمان طعمه حریق شده است.

به گزارش فرارو، جمعیت خشمگین معترضان در نایروبی، پایتخت، برای یورش بردن به پارلمان صفوف پلیس را شکست و بخش‌هایی از ساختمان پارلمان را به آتش کشید.

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، عصر سه‌شنبه در سخنانی گفت که کلیه ابزار‌ها را برای خنثی کردن هرگونه تلاشی از سوی مجرمان خطرناک برای تضعیف امنیت و ثبات کشورمان به کار گرفته خواهد گرفت. او برای فرونشاندن اعتراضات ارتش را مستقر کرده است.

اعتراض علیه لایحه مالی که منتقدان زیادی دارد و شامل افزایش مالیاتی در موارد متعدد می‌شود، برای چند روز ادامه داشته است. اما این اعتراضات روز سه‌شنبه همزمان با تصویب یک نسخه اصلاح شده لایحه شدت گرفت.

معترضان بعد از ورود به پارلمان در آن خرابکاری کردند و چکش تشریفاتی که نماد اقتدار قوه مقننه است به سرقت رفت.

به گفته انجمن پزشکی کنیا پلیس با گلوله جنگی آتش گشود و حداکثر پنج نفر را کشت. یک گزارشگر بی‌بی‌سی در صحنه از مشاهده اجساد غرق خون در خیابان خبر داد.

دریک اِمواتو ۲۴ ساله گفت: فهم بعضی چیز‌ها سخت است، مثلا چطور می‌توانید بر نان ۱۶ درصد مالیات اعمال کنید؟ چطور می‌توانید بر نوار بهداشتی مالیات ببندید؟

رئیس جمهور کنیا قول داده است با آنچه خشونت و هرج‌ومرج توصیف کرده سخت برخورد کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین