bato-adv
کد خبر: ۷۵۰۸۴۸

منصوری، رئیس جبهه اصلاحات: دولت مدنظر جلیلی، تداوم وضع موجود است

منصوری، رئیس جبهه اصلاحات: دولت مدنظر جلیلی، تداوم وضع موجود است
«دولتی که مدنظر آقای جلیلی است تداوم وضع موجود است و نماد وضع موجود است و دولت آقای پزشکیان و خود آقای پزشکیان نماد تغییر در این شیوه حکمرانی است.»
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

نشست جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از مسعود پزشکیان با حضور آذر منصوری، جواد امام و ابراهیم اصغرزاده برگزار شد.

به گزارش جماران، در این جلسه ابتدا آذر منصوری گفت: در یک زمان ویژه و محدود وارد انتخابات شدیم. تمام فرآیندها خدمت اهالی رسانه توضیح داده شده؛ مرحله اول انتخابات با مشارکت نزدیک به ۴۰ درصد برگزار شد و انتخابات به دور دوم کشیده شد. سابقه نداشته با چنین مشارکتی اصلاح طلبان پیروز انتخابات شوند. تحلیل ما همواره این بوده است که اگر انتخابات به ۵۰ درصد یا بالاتر از ۵۰ درصد مشارکت رسد، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و اگر به نزدیک ۶۰ درصد برسد کاندیدای اصلاح طلبان پیروز این انتخابات خواهد بود.

یک پیش بینی هم این بود که با مشارکت پایین در این انتخابات مواجه شویم و این مشارکت پایین دو نکته دارد؛ نکته اول اینکه با حالتی بی‌سابقه با این سطح از مشارکت اصلاح طلبان پیروز انتخابات شوند و نکته دوم، اینکه ۶۰ درصد مردم در این انتخابات شرکت نکردند و این مسأله جدی ما است و باید مسئله جدی حکمرانی در کشور نیز باشد.

وی افزود: این نکته که با این میزان از مشارکت، نامزد اصلاح طلبان پیروز این انتخابات شده است نشان از رویکرد و رویه‌ای دارد که سال‌ها بود به دنبال یکدست کردن حاکمیت در کشور بود و این محدود کردن دایره خودی، خود زمینه‌ای شد که ما با بزرگترین شکاف بین حاکمیت و ملت مواجه شویم.

منصوری تصریح کرد: مسأله‌ای بزرگ و نگران کننده داریم و به همین دلیل تاکید داریم که باید در انتخابات مشارکت فعال داشته باشیم و اگر امکانی برای جریان اصلاحات وجود داشته باشد با حضور خود در انتخابات این روند مخرب در حکمرانی کشور را متوقف کنیم. در واقع ما به میدان آمدیم، زیرا فکر می‌کردم جریان اصلاح طلبان به عنوان یک جریان که خشونت پرهیز، قانونگرا، مدنی و مسالمت جو می‌توانند در شرایط فعلی به گونه‌ای عمل کنند که به قول آقای پزشکیان «صدای بی‌صدایان» و پناه بی‌پناهان ایران امروز باشند و با حضور و رویکردشان در این انتخابات بتوانند صدای ۶۰ درصدی باشند که در این انتخابات شرکت نکردند.

رئیس جبهه اصلاحات گفت: هر فرد وطن دوست و هر کسی که دغدغه ایران را دارد، باید بداند که با دو رویکرد در این انتخابات مواجه است؛ اول، رویکردی که در صورت تداوم نتیجه‌ای جز کره شمالی شدن ایران نخواهد داشت و دوم، رویکردی که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد، نگاهش را به دنیا عوض می‌کند و از همه ظرفیت‌های جامعه جهانی برای بهبود و رشد اقتصاد کشور استفاده کند و از بین بردن این شکافی که امروز بزرگترین تهدید برای کشور محسوب می‌شود را در دستور کار قرار دهد.

در این نشست، آذر منصوری در پاسخ به سوال خبرنگار جماران که پرسید جبهه اصلاحات چه اقداماتی در خصوص جو منفی که دولت پزشکیان را به دولت سوم روحانی تشبیه می‌کنند انجام خواهد داد؟ آیا بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد؟ گفت: بله، جبهه اصلاحات بیانیه منتشر کرد و در آن بیانیه به صراحت در خصوص تمایز‌ها و تفاوت‌های دکتر پزشکیان و رقیب ایشان توضیح داده شده است.

باید بگوییم دولت آقای پزشکیان، دولت آقای پزشکیان است و در مورد اینکه به کدام دولت شباهت دارد، آقای پزشکیان بارها تاکید کرده‌اند کسی که وزیر دولت اصلاحات بوده اند، بیشترین قرابت را با دولت آقای خاتمی دارد و علی القاعده اگر قرار باشد دولت سوم کسی باشد، دولت سوم آقای خاتمی خواهد بود و بیشترین شباهت را با دولت خاتمی خواهد داشت. اما در مجموع، در مناظرات که باقی مانده است، آقای پزشکیان توضیح خواهند داد که رقیب آقای پزشکیان اساسا دوران پس از دولت آقای روحانی را نادیده می‌گیرد.

اینکه دولتی روی کار بوده که مجموعه ارکان حاکمیت با آن همراه بوده‌اند و موانعی مانند موانع دولت آقای روحانی یا دولت‌هایی که به نوع منتسب به اصلاحات بوده اند، برای اینکه بتواند به اهداف خودش جامه عمل بپوشاند وجود نداشت؛ ولی در تمامی شاخص‌ها نسبت به دولت آقای روحانی افول کرده است و عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

او ادامه داد: دولتی که مدنظر آقای جلیلی است تداوم وضع موجود است و نماد وضع موجود است و دولت آقای پزشکیان و خود آقای پزشکیان نماد تغییر در این شیوه حکمرانی است.

 
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین