bato-adv
bato-adv

چطور یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشیم؟

چطور یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشیم؟
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

یک طراحی لوگوی زیبا و حرفه‌ای، ویترین وب‌سایت یا کسب‌وکار شما محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه‌ای است که در شروع هر کسب‌وکاری باید انجام شود. وقتی یک لوگوی مناسب، همراه با محصولات بی‌نظیر ارائه شود، به‌سرعت به یک دارایی ارزشمند برای آن شرکت تبدیل می‌شود. نایک، مک‌دونالد، اپل، ستاره سه‌پر مرسدس و... نمونه‌هایی از این لوگوها هستند.

حال سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چطور یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشیم؟ برای اینکه بتوانید تصویر برند خود را پر بازدید کنید، باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه این مقاله، به بررسی این نکات پرداخته‌ ایم.

نکات طراحی یک لوگو حرفه‌ ای

یک لوگوی مناسب می‌تواند همچون پل ارتباطی بین شما و مخاطب عمل کرده و به شناخته شدن بهتر برندتان کمک شایانی کند. اما چگونه می‌توان یک لوگو را به بهترین شکل طراحی کرد؟ در واقع، هر لوگوی موفق جهانی ویژگی‌ های مشترکی دارد. در این بخش، برخی از نکاتی که به بهبود کیفیت طراحی لوگو حرفه ای کمک می‌کنند را برای شما آورده‌ ایم.

طرح خود را تبدیل به گنج کنید

ذهن انسان قادر است ایده‌های طراحی بسیار پیچیده را در کسری از ثانیه پردازش کند. بنابراین، اگر ایده‌ای نوآورانه به ذهنتان رسید، سریع آن را یادداشت کنید. استفاده از کاغذ و قلم، روشی سریع و مؤثر برای ثبت اولیه ایده‌ها است. پس از ثبت اولیه، می‌توانید طرح خود را به صورت دیجیتال بازسازی کنید.

آن را اختصاصی نگه دارید

در واقع، لوگویی که طراحی می‌کنید باید با ایده‌ها و فعالیت‌های کاری شما کاملاً مرتبط باشد. برای مثال، در طراحی لوگو برای یک رستوران استفاده از فونت زیبا بسیار تاثیرگذارتر است تا برای یک مهدکودک. به عبارت دیگر، باید بدانید که برای هر صنعتی چه نوع لوگویی مناسب است. شما باید در این مورد عمیقاً فکر کنید زیرا هرچه طراحی شما خاص‌تر و مناسب‌تر باشد، انتقال ایده به مشتریان نیز آسان‌تر خواهد شد.

هدف شما باید به طور روان و ساده قابل خواندن باشد

سادگی همیشه در به رسمیت شناختن کمک می‌کند و باعث لوکس‌تر به نظر رسیدن برند شما می‌شود، به‌خصوص در زمانی که بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب در حال رقابت با یک‌دیگر هستند. اگر می‌خواهید کاربران و مخاطبان خود پس از یک نگاه ساده علامت لوگو شما را به ذهن بسپارند، باید طراحی ساده و منسجمی داشته باشید. برای مثال، یک لوگو تجاری باید بر مفهوم اصلی متمرکز باشد، داستانی واحد داشته و به طور کلی ساده باشد. این موارد به این دلیل باید رعایت شوند که این لوگو از وب‌سایت گرفته تا درج بر روی یک ساختمان، در افتتاحیه و در طیف وسیعی از برنامه‌ها ممکن است به کار گرفته شود.

تا جایی که می‌توانید طرح خود را متفاوت اجرا کنید

اگر رقبای شما همه از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده کرده بودند، تلاش کنید شما کار متفاوت‌تری انجام دهید. این کار موقعیت بسیار خوبی را برای شما به وجود می‌آورد که بتوانید مشتریان خود را از رقبا متمایز کنید.

البته باید این ریسک را بپذیرید که وجود یک لوگوی متفاوت همیشه باعث آسان‌تر شدن کار شما نمی‌شود. بلکه ممکن است مدتی طول بکشد تا مشتریان با این تفاوت سازگار شوند و آن را بپذیرند. به طور کلی با نشان دادن خلاقیت خود می‌توانید مشتریان خاص خود را جذب کنید.

هویت گسترده‌ تری را در نظر بگیرید

سعی کنید خود را در ایده‌ها و فضاهای کوچک محدود نکنید. به ندرت پیش می‌آید که شما یک لوگو را به تنهایی بدون زمینه وب‌سایت یا کارت ویزیت یا نماد مشاهده کنید. بنابراین، نمونه‌ای که طراحی می‌کنید باید در انواع مختلفی از زمینه‌های مختلف قابل استفاده باشد. در نتیجه هنگام طراحی، به تصویر به صورت بزرگ‌تر و واضح‌تر نگاه کنید تا بتوانید جنبه‌های دیگر طراحی را هم مشاهده کنید.

روی رقبای خود شناخت داشته باشید

قبل از شروع طراحی، ابتدا باید بازار هدف خود را به طور کامل تحقیق کرده و رقبای خود را به خوبی بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند تا یک لوگوی مناسب طراحی کرده و تصویر برندتان را به صورت حرفه‌ای و منحصر به فرد ایجاد کنید. بنابراین، تمام لوگوهای موجود در بازار رقابتی خود را با هم مقایسه کنید.

چطور یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشیم؟

سوالات درستی مطرح کنید

امروزه استراتژی، بخش مهمی از فرایند برندسازی شده است. به عبارت دیگر، شما باید سوالات مناسبی از خود بپرسید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا طراحی خود را به بهترین شکل انجام داده و یک تصویر دقیق ایجاد کنید.

تمام تمرکز خود را صرف لوگو نکنید

جالب است بدانید داوران جوایز برند تاثیرگذار در سال 2016 که به برندهای داکورت و بونر اهدا شد، معتقد بودند که طراحی لوگو تنها بخش کوچکی از فرایند برندسازی مدرن است. مردم از سراسر جهان با یک برند مواجه می‌شوند و لوگو اولین نقطه تماس با آن است. بنابراین، در هنگام طراحی تصویر برند، به تنوع و انعطاف‌پذیری توجه کرده و سایر موارد مانند بسته‌بندی و پیام برند را نیز در نظر بگیرید.

هنگام نوشتن، فونت متن را با دقت انتخاب کنید

انتخاب یک فونت مناسب، تاثیر بسزایی در پروژه طراحی شما دارد. این موضوع به ویژه در موقعیت‌هایی که نیاز به القای احساس شیک، مجلل، سنتی یا حرفه‌ای دارید، بسیار حائز اهمیت است. پس نباید از کنار این موضوع ساده گذشت و باید در انتخاب فونت مناسب، زمان کافی صرف کرد.

برای تقویت هویت برند از ترفندهای جدید استفاده کنید

برای تقویت هویت برند، به جای تمرکز صرف بر فونت لوگو، بر روی دیگر عناصر بصری آن مانند رنگ، پیام و تصویر کار کنید. استفاده از فونت‌ های معمول و همگانی می‌تواند به شخصی‌ سازی برند شما لطمه بزند.

یک طراحی سفارشی و جدید را در نظر داشته باشید

اگر به دنبال یک طراحی لوگو حرفه‌ای هستید، استفاده از فونت‌ های رایج می‌تواند شما را از اهداف برندتان دور کند. برای ایجاد یک لوگوی متمایز و ماندگار، بهتر است از طراحی دستی و دستخط‌های اصیل استفاده کنید. این کار به لوگوی شما ظاهری منحصر به فرد و جذاب می‌بخشد.

به عنوان مثال، برند کوکاکولا با حفظ یک فونت ثابت در طول سال‌ها، توانسته است هویت بصری قوی و ماندگاری ایجاد کند و به عنوان رهبر بازار در صنعت خود باقی بماند. بر خلاف کوکاکولا، پپسی چندین بار فونت خود را تغییر داده است.

جمع بندی

توجه به جزئیات و انتخاب یک طراحی لوگو منحصر به فرد می‌تواند تاثیر چشمگیری بر موفقیت برند شما داشته باشد. اگر قصد سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای و متناسب با هویت برند تان داشته باشید، بهتر است از خدمات طراحان گرافیک متخصص بهره‌مند شوید. آرمکده یکی از مجموعه‌هایی است که با داشتن تیمی حرفه‌ای و مجرب، می‌تواند در طراحی لوگوی حرفه ای به شما کمک کند. آن‌ها با دقت و ظرافت، تصویری از برند شما را خلق می‌کنند که دقیقا مطابق با انتظارات شما باشد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv