bato-adv

پنج نکته درباره عرضه ری‌را؛ شرایط فروش اولین شاسی‌بلند ایرانی

پنج نکته درباره عرضه ری‌را؛ شرایط فروش اولین شاسی‌بلند ایرانی
قیمت ری‌را در کارخانه به‌شکل پایه حدود ۹۷۵ میلیون اعلام شد، اما پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد دست‌آخر با رقمی بالای یک میلیارد سروکار خواهیم داشت
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

فرارو- عرضه ری‌را به‌عنوان اولین شاسی‌بلند داخلی همزمان با آخرین روز‌های مرداد امسال آغاز می‌شود.

به گزارش فرارو؛ متقاضیان خرید ری‌را مثل اغلب پیش‌فروش‌های برگزار‌شده در ماه‌های قبلی، به‌جای سامانه یکپارچه خودرو از طریق سایت ایران‌خودرو اقدام خواهند کرد. عرضه ری‌را در قالب دو طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده استارت می‌خورد و احتمالا تا سه ماه دیگر باید منتظر ورود رسمی ری‌را به بازار باشیم. قیمت ری‌را در کارخانه به‌شکل پایه اعلام شده، اما عدد نهایی شامل آیتم‌های دیگری مثل مالیات، بیمه، هزینه‌های شماره‌گذاری و ... می‌شود و اینطوری رسما با گران‌ترین سواری داخلی روبرو خواهیم شد.

عرضه ری‌را خارج از سامانه یکپارچه

عرضه ری‌را مثل مراحل مختلف پیش‌فروش خودروسازان در ماه‌های گذشته، خارج از سامانه یکپارچه انجام خواهد شد. از اواخر بهار امسال سامانه یکپارچه فروش خودرو از سروشکل قبلی خود بیرون آمد و دیگر پیش‌فروش محصولات داخلی و مونتاژی از طریق سامانه یکپارچه صورت نمی‌گیرد.

عرضه ری‌را که احتمالا در روز‌های آینده برای اولین‌بار جنبه رسمی پیدا می‌کند، از سایت فروش خود ایران‌خودرو انجام خواهد شد و متقاضیان اولین شاسی‌بلند ایرانی باید از مسیر تعیین‌شده توسط ایران‌خودرو برای خرید و واریز وجه و مراحل دیگر دست‌به‌کار شوند.

عرضه ری‌را مثل بقیه محصولات داخلی با این حال زیرنظر وزارت صمت و شورای رقابت انجام می‌شود و اطلاعات افرادی که خواستار خرید ری‌را از کارخانه هستند، دراختیار متولیان بازار قرار می‌گیرد.

عرضه ری‌را با شرایط مرسوم خودروسازان

عرضه ری‌را از شرایط مرسوم در طرح پیش‌فروش محصولات داخلی تبعیت می‌کند. آنطور که در خبر‌ها آمده، ماجرای بلوکه کردن پول در حساب که قبلا برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه وجود داشت، در عرضه ری‌را نیز حاکم خواهد بود. درراستای ایجاد فرصت برابر برای شرکت‌کننده‌های طرح فروش ری‌را، مهلت یک‌هفته‌ای برای افتتاح حساب وکالتی ایجاد خواهد شد.

عرضه ری‌را شامل شرط‌وشروط دیگری هم می‌شود. متقاضی خرید ری‌را باید دارای گواهینامه باشد. حداقل سن برای خرید ری‌را از کارخانه ۱۸ سال خواهد بود. از طرفی شرط نخریدن خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته بازهم برقرار است.

عرضه ری‌را در قالب دو طرح فروش

عرضه ری‌را در دو قالب طرح پیش‌فروش و طرح فروش فوق‌العاده انجام خواهد شد.

پنج نکته درباره عرضه ری‌را؛ شرایط فروش اولین شاسی‌بلند ایرانیری‌را احتمالا اواخر آبان امسال به‌شکل به‌دست نخستین خریداران اولین شاسی‌بلند ایرانی می‌رسد

عرضه ری‌را در قالب طرح پیش‌فروش بدون تعیین موعد تحویل دقیق آغاز می‌شود و احتمالا در بازه شش تا ۹ ماه، محصول به‌دست مشتری می‌رسد. عرضه ری‌را در این حالت با دریافت نیمی از مبلغ تمام‌شده ری‌را در کارخانه از سوی مشتری شکل می‌گیرد و اگر تا موعد تحویل، قیمت ری‌را در کارخانه افزایش پیدا کند، همه‌چیز به گردن مشتری است.

عرضه ری‌را در قالب طرح فروش فوق‌العاده، اما با موعد تحویل ۹۰ روزه کلید می‌خورد. متقاضی در همان زمان ثبت‌نام باید کل قیمت ری‌را در کارخانه را به حساب ایران‌خودرو واریز کند و بعد سه ماه یعنی حوالی هفته‌های پایانی آبان‌ماه، آماده دریافت ری‌را از ایران‌خودرو باشد.

عرضه‌ری‌را بدون تعیین قیمت مصرف‌کننده

قیمت ری‌را در کارخانه به‌شکل نهایی و قطعی اعلام نشده است. با این حال تا الان می‌دانیم قیمت ری‌را در کارخانه به‌شکل پایه، دقیقا ۹۷۵ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان خواهد بود.

قیمت ری‌را در کارخانه قاعدتا شامل آیتم‌های دیگری می‌شود. مثلا مالیات، هزینه شماره‌گذاری و بیمه و ... نیز برعهده مشتری است و به قیمت پایه ری‌را اضافه می‌شود.

قیمت ری‌را در کارخانه طبق آخرین پیش‌بینی‌ها نهایتا به بالای مرز یک میلیارد تومان می‌رسد و شاید دست‌آخر با رقمی نزدیک یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به عنوان قیمت ری‌را در کارخانه طرف می‌شویم.

قیمت ری‌را در کارخانه، اولین شاسی‌بلند ایرانی را به گران‌ترین سواری داخلی تبدیل می‌کند. همین الان گران‌ترین تیپ دنا در کارخانه کمی بیش ۷۰۰ میلیون به دست مردم می‌رسد و خرید تارا V۴ کارخانه حدود ۶۹۰ میلیون خرج برمی‌دارد.

عرضه ری‌را به‌عنوان اولین شاسی‌بلند ایرانی

ری‌را به‌عنوان اولین‌شاسی‌بلند یا به‌عبارت دقیق‌تر اولین کراس‌اوور ایرانی پا به بازار می‌گذارد. ری‌را ایران‌خودرو با موتور ۱.۷ لیتری از نوع EF۷P تنفس طبیعی پا به بازار می‌گذارد. ۱۶۰ اسب‌بخار و نهایتا ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی به‌کمک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌های ری‌را انتقال داده می‌شود.

ری‌را ایران‌خودرو در بهترین حالت ظرف ۱۰.۴ ثانیه سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه را طی می‌کند. راننده ری‌را نهایتا با سرعتی معادل ۱۹۵ کیلومتر بر ثانیه نشستن پشت اولین شاسی‌بلند ایرانی را تجربه خواهد کرد. به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷.۳ لیتر بنزین به‌دست ری‌را سوخته می‌شود که این عدد به‌شکل ترکیبی اعلام شده و قاعدتا در مصرف شهری، بیشتر هم می‌شود. از طرفی حجم باک ۵۰ لیتری یکی دیگر از مشخصات فنی این محصول لحاظ می‌شود.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین