bato-adv
کد خبر: ۷۷۱۰۴۲
ضرورت افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

مرگ روزانه ۴۵ تا ۵۰ تن در حوادث ترافیکی

مرگ روزانه ۴۵ تا ۵۰ تن در حوادث ترافیکی
جانشین فرمانده پلیس راه کشور بر ضرورت افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور تاکید کرد و گفت که لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در خصوص حوادث رانندگی عمل کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

سرهنگ سیاوش محبی به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور اشاره کرد و گفت: ایران جزو کشور‌های پر تصادف نیست و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی داشتیم، اما هنوز با فاصله مطلوب فاصله داریم و همانطور که بار‌ها گفته شده، ما حتی یک جانباخته را هم در تصادفات رانندگی زیاد می‌دانیم و معتقدیم که باید از تمام ابزار‌ها برای کاهش این آمار استفاده شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه توجه به ارتقاء فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی خودرو‌ها و جاده‌ها به منزله سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، گفت: هر چه در این حوزه هزینه شود، در واقع نتیجه آن را در جلوگیری از تصادفات سنگین و خسارات سنگین به جا مانده از آن خواهیم دید، از این رو می‌توان گفت که هر چه در مدیریت هماهنگ و موثر در خصوص ارتقاء ایمنی تاخیر ایجاد شود، عواقب جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد.

مرگ روزانه ۴۵ تا ۵۰ تن در حوادث ترافیکی

محبی با اشاره به آمار رسمی پزشکی قانونی در مورد شمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: برابر آمار‌ها به‌طور میانگین روزانه بین ۴۵ تا ۵۰ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و روزانه هزار نفر نیز مجروح می‌شوند که از این تعداد ۱۰۰ نفر دچار معلولیت و بالغ بر ۲۰۰ خانواده دچار کاهش شدید درآمد و حتی فقر می‌شوند.

جانشین فرمانده پلیس راه کشور، جانباختگان حوادث ترافیکی و رانندگی را قربانیان بی کیفیتی خودرو و راه دانست و گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند. متاسفانه علاوه بر عامل انسانی، برخی از خودرو‌ها نیز کیفیت لازم را ندارند و زیرساخت‌ها نیز در جاده‌ها مناسب نیست.

۳۲ سازمان و نهاد در جلوگیری از حوادث رانندگی مسئولیت دارند

وی ادامه داد: ۳۲ سازمان و نهاد در جلوگیری از حوادث رانندگی دخیل هستند و مسئولیت دارند. در این میان وظیفه پلیس تنها رسیدگی به تصادفات و برقراری نظم ترافیکی است؛ لذا باید سازمان‌ها پای کار بیایند و وظایف خود را به نحو درستی که در قانون آمده انجام دهند. در حال حاضر تنها وزارت راه و پلیس به شکل شبانه روز پای کار هستند. باید سایر نهاد‌ها نیز به میدان بیایند تا شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشیم.

محبی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰۰ دوربین ثابت ثبت تخلفات رانندگی گفت: این تعداد دوربین کم است و به ۶۰۰۰ دستگاه نیاز داریم. پلیس ۲۹۳ هزار کیلومتر راه را پوشش ترافیکی می‌دهد و تنها با نیروی انسانی نمی‌توان جلوی تصادفات را گرفت. بلکه باید زیرساخت‌ها تکمیل و ایمن شده و وسایل نقلیه نیز ایمن شوند. سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و خوشبختانه در چهار ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد در جانباختگان کاهش داشتیم.

وی همچنین سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی را از عوامل تصادفات دانست و تصریح کرد: جاده‌ها و خودرو‌ها باید بخشنده باشند. بسیاری از تصادفات در جاده‌های دوطرفه بدون جداکننده رخ می‌دهد.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین