bato-adv
bato-adv

(ویدئو) برد نهایی مخوف‌ترین موشک بالستیک ایران چقدر است؟

(ویدئو) برد نهایی مخوف‌ترین موشک بالستیک ایران چقدر است؟
این موشک‌ها عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند. برخی از این موشک‌ها پیش از این در عملیات برون مرزی ایران در حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه و همچنین پایگاه نظامی آمریکا در عراق استفاده شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

این ۹ موشک عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند.

به گزارش عصر ایران، طی دو دهه گذشته ایران در ساخت موشک‌های بالستیک پیشرفت چشمگیری داشته‌است. این موشک‌ها با برد‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. اما در این میان ۹ موشک با برد‌های متوسط و بلند ز قدرتمندترین موشک‌های ساخت ایران هستند.

این ۹ موشک عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند. برخی از این موشک‌ها پیش از این در عملیات برون مرزی ایران در حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه و همچنین پایگاه نظامی آمریکا در عراق استفاده شدند.

آخرین نمونه این موشک‌ها با نام موشک بالستیک «حاج قاسم سلیمانی» ساخته و طراحی شده که هوشمندی بالایی برای نابود کردن اهداف از پیش تعیین شده دارد.

در این گزارش تلاش شده تا نگاه دقیقی به این ۹ موشک دوربرد ایران داشته باشیم. سعی کردیم عملکرد تک تک آن‌ها را معرفی کنیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین