معاون حملونقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه ما این را که باید برای شرکت مترو فاتحه بخوانیم، قبول نداریم، گفت: «عمده گزارشات حسابرسی شرکت مترو مربوط به این دوره مدیریت شهری نیست.»
محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در دویست و شصتمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه ما اینکه باید برای شرکت مترو فاتحه بخوانیم را قبول نداریم و حرفی که از شورا به مردم میرساند، مورد قضاوت قرار میگیرد، گفت: شرکت مترو عقبهای دارد و عمده گزارشات حسابرسی آن هم به دوره ما برنمیگردد.
به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: ما به کرج اعلام کردیم که تجهیزات خریداری شده از شرکت نورینکو را تحویل بگیرند که نگرفتند و این فاتحه خواندن ندارد. ما در همین صحن در خصوص سیستم فاینانس توضیح دادیم. ما در این دوره بدهی مالیاتی نداریم و بدهی به گذشته برمی گردد.
هرمزی همچنین خاطرنشان کرد: در مورد ۱۱۶ پرونده صاحب زمین دنبال تعیین تکلیف زمین خود نمیآید و ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ ما در مورد سیگنالینگ هم با جدیت اقدام کردیم. هیچ یک از این بندها به سه ساله دوره ششم بازنمی گردد و ما تعداد بندهای گزارشات را کاهش دادیم.
وی با بیان اینکه ۳۹ کیلومتر مترو و ۱۸ ایستگاه در دوره ششم راه اندازی شده است، یادآور شد: ما وضعیت بغرنجی در مترو نداریم و از ۳۰ بند مربوط به سالهای ۹۶ تا ۹۹ به هشت بند رسیده ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات از توان مترو خارج است و همه باید کمک کنند تا بتوانیم مشکلات سنواتی را حل کنیم، اظهار کرد: اعضای مجمع مترو دو هفته پیش انتخاب شدند و صورت جلسه مجمع هم امسال آماده میشود.
هرمزی همچنین در حاشیه جلسه شورا به درباره ورود اتوبوسهای چینی به کشور گفت: ۱۱۰ اتوبوس برقی در راه گمرک کشور است که ۳۰ دستگاه آن بارگیری و حمل شده و مابقی آن هم طی هفته جاری بارگیری خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بعید است که ورود این اتوبوسها به اول مهر برسد و حدود ۲۵ روز رسیدن آن به تهران طول میکشد.