bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۷۶۷۱۵
سیتی ۰-۰ اینتر

اینتری‌ها قدر سوپرپاس مهدی طارمی را ندانستند!

اینتری‌ها قدر سوپرپاس مهدی طارمی را ندانستند!
منچسترسیتی و اینتر در دیداری از هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به تساوی بدون گل رسیدند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

تکرار فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۳ با مساوی صفر-صفر همراه بود. شاگردان پپ گواردیولا میزبان نراتزوری بودند، تیمی که در ابتدای هفته مقابل مونزا به تساوی ۱-۱ رسیده بود و برای رسیدن به دستاوردی بزرگ به اتحاد آمده بود.

اینزاگی برای این بازی دست به چند تغییر بزرگ زده بود که قابل توجه‌ترین آنها بازی دادن به مهدی طارمی و پیوتر زیلینسکی، دو خرید تابستانی، بود. مهاجم ایرانی به جای لائوتارو مارتینز در زمین قرار گرفته بود که در مقابل مونزا عملکرد خوبی از خود نشان نداده بود.

بازی متعادل آغاز شد و هیچکدام از تیم‌ها برتری کاملی نداشتند. با وجود جو اتحاد اما اینتر به خوبی در مقابل سیتی بازی می‌کرد و همان‌طور که پپ پیش از بازی هشدار داده بود: «آنها تیم خطرناکی هستند و می‌توانستند همان فینال ۲۰۲۳ را هم ببرند.»

اولین موقعیت نسبتاً جدی سیتی، سانتر دی‌بروینه برای هالند بود که باستونی به خوبی در مقابل مهاجم نروژی ایستاد و توپ او را دفع کرد.
موقعیت اینتر ۴ دقیقه بعد از آن فرصت خلق شد. جایی که طارمی به خوبی تورام را صاحب توپ کرد اما شوت ستاره فرانسوی را ادرسون به راحتی مهار کرد. موقعیت بعدی هم نصیب سیتی شد. جایی که شوت ساویو در آغوش سومر آرام گرفت.

سومر پیش از دقیقه ۲۰ هم با آزمونی جدی مواجه شد اما در آنجا هم او موفق شد ضربه سر هالند را که روی سانتر ساویو به دست آمده بود، از آن خود کند.

سیتیزن‌ها سپس شوت از پشت محوطه را امتحان کردند و در آنجا هم شوت کوین دی‌بروینه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در همین حال اینتر هم چشم به ضد‌حمله‌ها داشت. روی موقعیتی طارمی به شکل زیبایی توپ را از رودری دزدید و به تورام رساند، اما حرکت این بازیکن ناامیدکننده بود و موقعیت از دست رفت.

در ادامه نیمه اول حملات نصفه و نیمه دو تیم ادامه داشت، اما موقعیت چندان جدی‌ای خلق نشد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم هم به همان شکل ۴۵ دقیقه ابتدایی آغاز شد. حملات نه‌چندان جدی از دو تیم و عملکرد خوب مدافعان دو سمت زمین. اولین شوت برای سیتی بود که ضربه فودن از بالای دروازه به بیرون رفت.

یکی از جدی‌ترین ضدحملات نیمه دوم اینتر با پاس طلایی طارمی به دارمیان همراه بود اما این بازیکن با پشت پای بی‌دقت فرصت خوبش را از دست داد. صحنه‌ای که با عصبانیت عجیب اینزاگی همراه بود.
در ادامه موقعیت دیگری از سمت دو تیم شکل نگرفت تا اینکه در دقیقه ۶۹ گواردیول از پشت محوطه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه‌اش را سومر گرفت. کمی بعد شوت بلاک‌شده گریلیش به گوندوگان رسید اما ضربه او هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۶ اینتر به یکی از بهترین موقعیت‌هایش در این بازی رسید. جایی که پاس ارسالی دامفریز از طارمی گذشت و در پشت سر او مخیتاریان ضربه‌اش را به آسمان زد.

دقایقی بعد روی یک همکاری فوق‌العاده از بازیکنان سیتی، فودن در محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه‌اش را سومر به خوبی سیو کرد.

در دقایق پایانی سیتی بارها تلاش کرد مقابل اینتر به گل برسد، اما بدشانسی و عملکرد خوب خط دفاعی مانع از این امر شد. جدی‌ترین موقعیت‌های تیم پپ ابتدا ضربه گواردیول بود که سومر باز هم محکم ظاهر شد و سپس ضربه سر گوندوگان در موقعیتی عالی بود که با بی‌دقتی از بالای دروازه به بیرون رفت.

ثانیه‌هایی پس از موقعیت خوب گوندوگان، داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد و بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین