bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۷۷۱۶۰

تاجر زن بریتانیایی نقش خود را در تولید پیجر‌های حزب‌الله تکذیب کرد

تاجر زن بریتانیایی نقش خود را در تولید پیجر‌های حزب‌الله تکذیب کرد
کریستینا بارشون آرچیادوکونو، تاجر زن ۴۹ ساله بریتانیایی که مدیر شرکت مجارستانی «بی آی سی» بوده است به شبکه «ان بی سی» گفته است اطلاعی از مواد منفجره جاسازی شده در پیجر‌های گلدن آپولو نداشته است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

کریستینا بارشون آرچیادوکونو، تاجر زن ۴۹ ساله بریتانیایی که مدیر شرکت مجارستانی «بی آی سی» بوده است به شبکه «ان بی سی» گفته است اطلاعی از مواد منفجره جاسازی شده در پیجر‌های گلدن آپولو نداشته و فقط واسطه معاملات تجاری بین شرکت‌های مختلف در این مبادله تجاری بوده است.

به گزارش العربیه، با این حال رسانه‌های بریتانیایی می‌گویند او نیز همچون شریک تجاری نروژی خود که شرکت واسطه در فروش پیجر‌ها به حزب‌الله بوده، از چند روز پیش از انظار عمومی پنهان شده است.

این تاجر بریتانیایی که دکترای فیزیک دارد با اتحادیه اروپا نیز در زمینه‌های علمی همکاری داشته است. سرمایه شرکت او در سال گذشته ۸۰۰ هزار دلار برآورد شده است، برخی رسانه‌های بریتانیایی می‌گویند رینسون جوزه مدیر نروژی شرکت بلغاری که واسطه فروش پیجر‌ها بوده است ۱.۳ میلیون پوند به شرکت این زن تاجر بریتانیایی برای اخذ قرارداد فروش این پیجر‌ها پرداخت کرده است. گفته شده او بدون آگاهی از جاسازی شدن مواد منفجره درگیر این معامله شده و از روز سه‌شنبه نیز ناپدید شده است.

در جریان انفجار پیجر‌های اعضای حزب‌الله ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر از جمله سفیر ایران به شدت زخمی شدند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین