bato-adv
bato-adv

این خودرو می‌توانست جایگزین پراید وانت و آریسان شود

این خودرو می‌توانست جایگزین پراید وانت و آریسان شود

خودروسازی ایویکو یک خودروی تجاری سبک برقی جدید را برای بازار اروپا عرضه کرده که با مشارکت هیوندای توسعه یافته است.

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

شرکت ایتالیایی ایویکو از خودروی تجاری سبک یا همان LCV خود رونمایی کرد. این خودرو با همکاری هیوندای ساخته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، خودروسازی ایویکو یک خودروی تجاری سبک برقی جدید را برای بازار اروپا عرضه کرده که با مشارکت هیوندای توسعه یافته است. این خودرو که eMoovy نامیده می‌شود، در اصل یک هیوندای استاریا تغییر یافته است که دارای تغییراتی در شاسی و پیشرانه برقی است.

این سازنده ایتالیایی کامیون می‌گوید که eMoovy اولین خودروی الکتریکی در بخش خودروی تجاری سبک ۲٫۵ تا ۳٫۵ تنی است. به گفته Iveco، این پیشرانه مستقیماً از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند برقی گروه هیوندای قرض گرفته شده که احتمالاً به کیا EV ۹ یا هیوندای آیانیک ۹، محصول آینده این شرکت اشاره دارد.

این خودرو می‌توانست جایگزین پراید وانت و آریسان شود ////

قوای محرکه eMoovy یک موتور الکتریکی است که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خریداران می‌توانند بین یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی یا ۷۶ کیلووات ساعتی یکی را انتخاب کنند. باتری بزرگ‌تر ۷۶ کیلووتی، برد ۳۲۰ کیلومتر (بر اساس WLTP) را ارائه می‌دهد. با وصل شدن به شارژر ۳۵۰ کیلوواتی، تنها در ۱۰ دقیقه برد ۱۰۰ کیلومتری اضافه می‌شود.

این خودرو می‌توانست جایگزین پراید وانت و آریسان شود ////

هیوندای هنوز نسخه الکتریکی استاریا را معرفی نکرده و در حال حاضر با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی ارائه می‌شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که هیوندای در آینده نزدیک از پیشرانه الکتریکی ایویکو eMoovy استفاده کند و خط تولید هیوندای را بیشتر گسترش دهد.

حداکثر ظرفیت بارگیری این خودرو ۱۰ متر مکعب است، در حالی که از نظر وزنی می‌تواند حداکثر محموله ۱٫۵ تنی را حمل کند. فضای داخلی و تجهیزات نیز از همان هیوندای استاریا الهام گرفته شده است.

این خودرو می‌توانست جایگزین پراید وانت و آریسان شود ////

با مشخصاتی که ایویکو eMoovy دارد، این خودرو می‌توانست جایگزین بسیار خوبی برای وانت‌های سبک مانند پراید وانت یا ایران‌خودرو آریسان و سایر خودرو‌های تجاری سبک ضعیف و قدیمی در بازار ایران شود.

این خودرو می‌توانست جایگزین پراید وانت و آریسان شود ////

bato-adv
bato-adv
bato-adv