bato-adv
کد خبر: ۷۷۸۱۳۲

خبر‌های تلخ نماینده ویژه قالیباف در طبس: هنوز ۱۴ نفر محبوس هستند

خبر‌های تلخ نماینده ویژه قالیباف در طبس: هنوز ۱۴ نفر محبوس هستند
نماینده ویژه رئیس مجلس برای پیگیری ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو، گفت: هنوز ۱۴ نفر در معدن محبوس هستند که باید عملیات امداد و نجات هرچه سریع‌تر انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

علی نیکزاد که به عنوان نماینده ویژه رئیس مجلس برای پیگیری ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو در رأس هیأتی به طبس سفر کرده است، گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید رئیس مجلس و عزیزانی از کمیسیون اصل نود در منطقه و محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش مهر، نایب رئیس مجلس با اشاره به حضور وزیر کشور در محل حادثه انفجار معدن طبس، گفت: امروز نیز وزرای صمت و تعاون و استاندار و نیرو‌های امدادی در محل حادثه حضور دارند.

وی توضیح داد: عملیات امدادی در دو بلوک B و C انجام شد؛ در بلوک B تعداد ۴۷ نفر از کارگران محبوس شده بودند که ۳۰ نفر فوت و ۱۷ نفر مصدوم شدند. در بلوک C تعداد ۲۲ کارگر محبوس شده بودند که جنازه ۸ نفر پیدا شده و تعداد کشته‌ها به ۳۸ نفر رسیده است. به خانواده‌های داغدار و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوئیم. هنوز ۱۴ نفر در معدن محبوس هستند که باید عملیات امداد و نجات هرچه سریع‌تر انجام شود.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: عزم مجلس، قوه قضائیه و دولت تا رسیدن به نتیجه راسخ است، منتها اولویت با امداد و نجات است. اکنون کارگاه تعطیل است و باید کار‌های ایمنی انجام شود. قطعاً علت این حادثه و انفجار و گاز گرفتگی در معدن در کمیسیون مربوطه و مجلس شورای اسلامی بررسی شده و حتماً با خاطیان برخورد می‌شود.

نیکزاد اضافه کرد: در حال حاضر عزم و اراده قوای سه گانه این است که بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رعایت ایمنی عزیزان محبوس را نجات دهیم.

وی بیان کرد: هیئتی از مجلس و دولت در محل حادثه حضور دارند تا بتوان در کنار امدادرسانی، علت دقیق حادثه مشخص شود که آیا عدم رعایت قوانین و مقررات و ایمنی بوده است. همه این موارد مبتنی بر نظر کارشناسی به مردم اعلام می‌شود. تمام تاکید بر این است که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم و این دستور اصلی کمیسیون صنایع و معادن خواهد بود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین