bato-adv
کد خبر: ۷۸۰۷۵۷

(تصاویر) ثبت تصاویر تغذیه‌کردن پلنگ ایرانی با کرکس از یک گاو

(تصاویر) ثبت تصاویر تغذیه‌کردن پلنگ ایرانی با کرکس از یک گاو
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شیروان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی بر روی لاشه گاو اهلی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

میثم باقری، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شیروان اظهار کرد: یکی از اهالی روستای سرانی به اداره حفاظت محیط‌زیست شیروان اطلاع داد که یکی از گاوهایش توسط پلنگ کشته شده است.

به گزارش فارس، وی گفت: به دنبال دریافت این گزارش محیط‌بانان و کارشناسان محیط‌زیست شهرستان با همراهی یکی از همیاران، راهی محل مشاهده لاشه گاو در منطقه حفاظت شده گلیل‌وسرانی شده و به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: کارشناسان با احتمال اینکه حیوان مهاجم دوباره سراغ لاشه بازمی‌گردد، به‌منظور ثبت تصاویر، نسبت به نصب یک دوربین تله‌ای مقابل لاشه اقدام کردند.

رئیس اداره محیط‌زیست شیروان افزود: پس از گذشت چند روز و بازبینی تصاویر ثبت شده دوربین‌ها حضور یک پلنگ نر و بالغ بر روی لاشه و تغذیه از آن در زمان‌های متفاوت ثبت شده است.

باقری تصریح کرد: نخستین تصویری که توسط دوربین ثبت شده حضور گونه پلنگ بر روی لاشه بوده است و فاصله کم بین زمان ترک محل توسط کارشناسان و زمان حضور پلنگ روی لاشه نشان می‌دهد پلنگ هنگام حضور مأموران و در طول مراحل بررسی و نصب دوربین در همان حوالی به انتظار نشسته و احتمالاً آنها را زیر نظر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به غنای تنوع زیستی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، علاوه بر پلنگ، پرندگانی نظیر عقاب طلایی، کرکس سیاه و کرکس مصری نیز از لاشه تغذیه کرده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شیروان گفت: دامدار مسئولیت‌پذیری است که پس از تلف‌شدن یکی از گاوهایش توسط پلنگ، مراتب را به اداره حفاظت محیط‌زیست شیروان گزارش کرده است و در همین رابطه اداره کل حفاظت محیط‌زیست شیروان با تشکر از اقدام مسئولانه این دامدار در اطلاع‌رسانی بموقع به محیط‌زیست و اقدام‌نکردن خودسرانه و تلافی‌جویانه نسبت به پلنگ اعلام می‌نماید جبران خسارت وارده به وی در حال پیگیری است و باتوجه‌به بیمه پلنگ ایرانی از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست خسارت وارده به وی پرداخت خواهد شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین