شرکتهای هواپیمایی اروپایی مانند لوفتهانزا و کی ال ام هم پروازها به این منطقه را متوقف کردند. شرکت کی ال ام روز سه شنبه، همه پروازها به سرزمینهای اشغالی فلسطین را تا پایان امسال متوقف کرد. ایرلاینهای دیگر مدتی است که از پرواز به سرزمینهای اشغالی فلسطین و لبنان اجتناب میکنند. شرکت ترانساویا که زیرمجموعه کی ال ام است، در اواخر ژوئیه، پرواز به بیروت را متوقف کرد و از اکتبر سال گذشته، به سرزمینهای اشغالی فلسطین پرواز نکرده است.
ایرلاینها در خاورمیانه در پی بسته شدن فضای هوایی کشورها پس از تشدید تنشهای منطقهای، با تغییرات گسترده در برنامه پروازهایشان روبرو شدند.
به گزارش ایسنا، این تحولات به خصوص بر فعالیت شرکتهای هواپیمایی بزرگی مانند امارات، اتحاد ایرویز و قطر ایرویز تاثیر گذاشت. امارات، تعلیق پروازهای خود به عراق، ایران، اردن و بیروت را اعلام کرد و برای اجتناب از فضای هوایی این کشورها، مسیر پروازهای خود را تغییر داد.
این ایرلاین تاکید کرد به دقت وضعیت را زیر نظر دارد و ایمنی مسافران را در اولویت قرار میدهد. به همین شکل، اتحاد ایرویز هم تاخیر و احتمالا لغو پروازها در روزهای آینده را پیشبینی میکند.
شرکتهای هواپیمایی اروپایی مانند لوفتهانزا و کی ال ام هم پروازها به این منطقه را متوقف کردند. شرکت کی ال ام روز سه شنبه، همه پروازها به سرزمینهای اشغالی فلسطین را تا پایان امسال متوقف کرد. ایرلاینهای دیگر مدتی است که از پرواز به سرزمینهای اشغالی فلسطین و لبنان اجتناب میکنند. شرکت ترانساویا که زیرمجموعه کی ال ام است، در اواخر ژوئیه، پرواز به بیروت را متوقف کرد و از اکتبر سال گذشته، به سرزمینهای اشغالی فلسطین پرواز نکرده است.
این اختلال، بر ترافیک هوایی بینالمللی تاثیر گستردهای داشت و مدت زمان پروازها را افزایش داد. همچنین مصرف سوخت هواپیماها بالاتر رفت و ایرلاینها به دلیل این تغییرات ناگهانی، با مشکلات لجستیکی روبرو شدند.
این وضعیت به تاخیرها و بی نظمی در فعالیت ایرلاینها منجر خواهد شد، به خصوص ایرلاینهایی که شبکههای گستردهای در این منطقه دارند. از آنجا که شرکتهای هواپیمایی مسیرهای پرواز را به دلیل بسته شدن فضای هوایی بعضی از کشورهای منطقه تغییر میدهند، مسافران باید تازهترین وضعیت پرواز و تاخیر احتمالی را با ایرلاین خود چک کنند.