bato-adv

در چه سنی احتمال چاق شدن بیشتر است؟

در چه سنی احتمال چاق شدن بیشتر است؟
در حال حاضر، حدود هشت نفر از هر ده مرد که بین ۵۵ تا ۶۴ سال دارند، یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند. این در حالی است که یک سوم مردان بین ۱۶ تا ۲۴ سال در این دسته قرار می‌گیرند.

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که شلوار‌های شما دقیقاً هنگام فوت کردن شمع‌های کیک تولدتان تنگ‌تر می‌شوند؟

به گزارش روزیاتو، در واقع، این فقط تصور شما نیست. آمار‌های جدید و هشداردهنده نشان می‌دهند که وزن افراد با گذشت هر دهه از زندگی‌شان بیشتر می‌شود، تا زمانی که به یک سن خاص برسند.

در حال حاضر، حدود هشت نفر از هر ده مرد که بین ۵۵ تا ۶۴ سال دارند، یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند. این در حالی است که یک سوم مردان بین ۱۶ تا ۲۴ سال در این دسته قرار می‌گیرند.

داشتن وزن زیاد یا چاق بودن می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی از جمله دیابت و انواع سرطان را افزایش دهد.

همچنین، نرخ چاقی و اضافه وزن در میان مردان بالای ۳۰ سال بالا است؛ به طوری که سه چهارم مردان بین ۳۵ تا ۴۴ سال در این دسته قرار می‌گیرند. این درصد در میان مردان ۴۵ تا ۵۴ ساله ۷۳ درصد است.

طبق آمارها، به نظر می‌رسد که مردان از ۶۵ سالگی به بعد شروع به کاهش وزن می‌کنند، با این حال همچنان ۷۸ درصد از آنها اضافه وزن زیادی دارند.

تا سن ۷۵ سالگی، هفت نفر از هر ده مرد در دسته چاق یا دارای اضافه وزن قرار می‌گیرند.

این آمار تقریباً شامل ۸ هزار بزرگسال بالای ۱۶ سال می‌شود.

در میان زنان نیز آمار مشابه است، به طوری که بیش از دو سوم (۶۹ درصد) از زنان بین ۵۵ تا ۶۴ سال در دسته چاق یا دارای اضافه وزن قرار می‌گیرند.

افزایش وزن در میان زنان بین ۶۵ تا ۷۴ سالگی به اوج خود می‌رسد که در این بازه سنی ۶۹ درصد از آنها دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

مانند مردان، پس از ۷۵ سالگی وزن زنان نیز کاهش می‌یابد، به طوری که تنها ۶۴ درصد از زنان در این سن یا بالاتر دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

حدود یک سوم از زنان بین ۱۶ تا ۲۴ سال (۳۸ درصد) در دسته اضافه وزن یا چاقی قرار دارند و این رقم برای زنان ۳۵ تا ۴۴ سال به ۵۷ درصد می‌رسد.

دکتر کلر همبلینگ، مدیر بخش دیابت و چاقی NHS انگلستان، در این باره گفته است:

چاقی یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای سلامت است؛ این مشکل روی تمامی سیستم‌های بدنی انسان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند اثرات زیادی بر زندگی افراد داشته باشد.

چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان، مشکلات روانی و بسیاری از بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به کاهش طول عمر یا افت کیفیت زندگی شود و نیاز بیشتری به خدمات درمانی ایجاد کند.

این آمار جدید اهمیت کمک به افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی برای رسیدن به وزن سالم‌تر را نشان می‌دهد.

یک زن معمولی به طور متوسط ​​روزانه به ۲ هزار کالری برای حفظ وزن سالم نیاز دارد، در حالی که این رقم برای مردان ۲،۵۰۰ کالری است.

افزایش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که فرد به طور مداوم بیشتر از میزان کالری که مصرف می‌کند، کالری دریافت کند.

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین