bato-adv
کد خبر: ۷۸۷۰۷۳

(ویدئو) پرتاب فضاپیمای ناسا که سال ۲۰۳۰ به مقصد می‌رسد

(ویدئو) پرتاب فضاپیمای ناسا که سال ۲۰۳۰ به مقصد می‌رسد
فضاپیمای اروپا کلیپر تا سال ۲۰۳۰ به مقصد نخواهد رسید. اما آنچه ممکن است در این سفر کشف کند، می‌تواند درک ما از حیات در منظومه شمسی را دگرگون کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

 

فضاپیمایی که می‌خواهد به دنبال نشانه‌های حیات بیگانه در قمر‌های یخی مشتری بگردد، از منطقه کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شده است.

به گزارش فرارو، ناسا این فضاپیما را دوشنبه ۱۳ اکتبر، بعدازآنکه طوفان میلتون برنامه اولیه را به تعویق انداخت، به فضا پرتاب کرد.

این فضاپیما که اروپا کلیپر نام دارد قرار است ۱.۸ میلیارد مایل سفر کند تا به قمر مرموز اروپا که به دور مشتری می‌چرخد، برسد.

این فضاپیما تا سال ۲۰۳۰ به مقصد نخواهد رسید. اما آنچه ممکن است در این سفر کشف کند، می‌تواند درک ما از حیات در منظومه شمسی را دگرگون کند.

احتمال دارد در زیر لایه بیرونی این قمر، اقیانوسی با وسعتی دو برابر آب‌های روی زمین باشد.

این فضاپیما ادامه‌دهنده مأموریت فضاپیمای دیگری است که سال گذشته به فضا پرتاب شد. حالا کلیپر قرار است به آن مأموریت کمک کند. کلیپر از فضای پیما قبلی جلو خواهد زد و اول به مقصد خواهد رسید.

پرتاب فضاپیمای اروپا کلیپر که سال‌ها در حال ساخت بود، در آخرین لحظه به دلیل توفند میلتون فلوریدا در هفته گذشته، به تأخیر افتاد.

فضاپیما برای جلوگیری از آسیب ناشی از توفند به فضای داخلی و سقف دار برده شد. بعد از بررسی سکوی پرتاب کیپ کاناورال از جهت آسیب‌های احتمالی، مهندسان تأیید کردند سکو برای پرتاب آماده است.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین