bato-adv

واکنش باشگاه پرسپولیس به صدور رای ۲ میلیاردی برای درویش

واکنش باشگاه پرسپولیس به صدور رای ۲ میلیاردی برای درویش
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: در رای مدیرعامل باشگاه، ماهیت اصل تناظر رعایت نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گذشته (شنبه ۲۸ مهر) رأی خود در ارتباط با شکایت کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال از رضا درویش (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس) را اعلام کرد که بر اساس آن مدیرعامل پرسپولیس محکوم به پرداخت دو میلیارد تومان و ۳ ماه محرومیت از حضور در ورزشگاه‌ها شد.

در همین خصوص هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در این رأی ماهیت اصل تناظر رعایت نشده است به این دلیل که کمیته انضباطی چند وقت پیش از ما یک دفاعیه خواست و هر دو مرجع (کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت) همزمان در حال رسیدگی بودند. ما از آنها درخواست کردیم که یک مرجع واحد را مشخص کنند و ما آماده دفاع ماهیتی هستیم، اما این اتفاق محقق نشد.

او ادامه داد: مطلب بعدی اینکه، در ابتدای رأی نوشته شده «شکایت کمیته وضعیت» باید بگویم که کمیته وضعیت از نظر مقررات حقوقی شخصیت مستقل و جداگانه‌ای ندارد که بتواند شاکی دعوا قرار بگیرد. خواهش می‌کنم این موضوع را تحلیل و نقد کنند. کمیته وضعیت وظایفی دارد که در اساسنامه فدراسیون فوتبال نوشته شده و باید به آن وظایف رسیدگی کند. این کمیته شخصیت فوق‌العاده و مستقلی ندارد. من این نکته را از خدمت آقایان هم کتبی و هم در مذاکرات عرض کرده‌ام و باید بگویم که اصل قانونی بودن جرم و مجازات در مقررات فوتبال ما رعایت نمی‌شود.

هدایتی تصریح کرد: ما می‌آییم یک عمل را مجازات می‌کنیم، بدون اینکه آن را به‌طور رسمی اعلام کرده باشیم. یعنی نگفتیم که این عمل، مثلاً یک میلیارد یا دو میلیارد تومان جریمه دارد. در ماده ۷۱ مقررات انضباطی کجای آن نوشته که می‌توان بابت مصاحبه یا مذاکره افراد، دو میلیارد تومان جریمه کرد؟ ما به آقایان عرض می‌کنیم که فدراسیون فوتبال ابلاغ و تکلیفی برای ما نکرده است. مگر می‌شود شما مجازات یک عمل را ابلاغ نکنید و بعد بیایید آن را نسبت به یک فرد اعمال کنید؟

او در پاسخ به این سوال که آیا این حکم قابل تجدید نظرخواهی است، گفت: بله، در هر دو بخش قابل تجدیدنظرخواهی است. اما هیچ‌یک از بخش‌های آن قبل از تجدیدنظرخواهی قابل اجرا نیست. در رأی فقط به ماده ۷۱ اشاره شده است. کجای این ماده نوشته شده که شما می‌توانید یک نفر را از حضور در ورزشگاه محروم کنید؟ باور کنید اگر وابسته به باشگاه پرسپولیس هم نبودم، به‌عنوان یک انسان مستقل این حرف‌ها را می‌زدم. ما همیشه در فوتبالمان دنبال یک مدیریت با ثبات و الگو مدار بوده‌ایم. باشگاه پرسپولیس بیش از ۱۰۰۰ روز یک مدیرعامل داشته که با مربی‌های موفق و درجه یک در شرایط مختلف قهرمان شده و جام‌های مختلفی آورده است. این حکایت از ثبات مدیریتی و تصمیم‌گیری دارد.

هدایتی توضیح داد: مدیرعامل باشگاه پیش از این نامه‌ای محترمانه به کمیته وضعیت فرستاد و بیان کرد که منظورم از آن جمله چه بوده است. من نامه را خواندم و در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هم به ۱۰ تا ۱۵ نکته مثبت از آن اشاره کردم. ما همه اینها را اعلام کردیم ولی آنها کافی نبوده است. ما همه این خدمات را نادیده گرفتیم و فقط بر یک کلمه تمرکز کردیم و سنگین‌ترین مجازات ممکن را بدون ذره‌ای تخفیف اعمال کردیم. اگر مدیرعامل باشگاه به من اجازه دهد، من در مورد مجازات‌ها و این نوع رفتارها، از قوه محترم قضائیه استمداد خواهم گرفت. خواهش می‌کنم که این گروه مقررات باید نظارت داشته باشند. حالا اگر سال آینده جریمه‌ها ۴۰ میلیارد تومان شود، چه باید بکنیم؟ ملاک این اعداد و ارقام چیست؟

او افزود:، چون مصاحبه (درویش با اهالی رسانه) در محیط ورزشگاه انجام شده بود. کمیته انضباطی از ما دفاعی نگرفت، یعنی دفاع ندادیم و این عادلانه نیست. در پایان باید بگویم، اگر ما می‌خواهیم آثار یک رأی و تخلفی تأثیرگذار باشد، باید مقررات را رعایت کنیم. چند روز پیش پرونده‌ای در کمیته وضعیت بود که جوانی به ۱۰۰ میلیون تومان محکوم شده بود. من قرارداد آن بازیکن را بررسی کردم و از اعضای کمیته محترم خواهش کردم تا جریمه او را تعدیل کنند. باور کنید که تأثیر کاهش ۳۰ میلیون تومانی این جریمه برای آن جوان بسیار بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان بود.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین