bato-adv
کد خبر: ۷۸۹۵۳۱

سخنگوی قوه قضائیه: ۳ نفر از اهانت کنندگان به جبهه مقاومت دستگیر شدند

سخنگوی قوه قضائیه: ۳ نفر از اهانت کنندگان به جبهه مقاومت دستگیر شدند
جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره «اظهارات برخی افراد علیه جبهه مقاومت» گفت: در این شرایط حساس هم نوا شدن با دشمن گناه نابخشودنی است. نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی جرم بوده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و  به اصحاب رسانه هشدار می‌دهیم تا مراقبت کنند بهانه دست دشمن ندهند. در این رابطه به ۱۶ نفر تذکر قانونی داده شده و ۳ نفر نیز در بازداشت هستند
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز گفت: مهمترین موضوع این روزها، حوادثی است که در فلسطین و لبنان و یمن شاهدش هستیم.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تسلیت شهادت یحیی سنوار، گفت: مقاومت جانانه ایشان و مردم فلسطین و لبنان نشان داد که مردان حق در حق طلبی و حق گویی لحظه و زمان نمی شناسند. این موضوع نشان می دهد که خط سرخ شهادت هر روز پررنگ تر و عاشقان این مسیر افزون تر و دشمنان رسواتر و خارتر خواهند شد.

جهانگیر گفت: کسانی که در فلسطین هستند حتی آحاد جامعه غیرمسلمان نیز در دست صهیونیست‌ها گرفتارند.

وی افزود: امروز کشور ایران اسلامی  در شرایط خاصی قرار دارد. از یک طرف در اوج وحدت ملی قرار داریم که اوج این اقتدار را رزمندگان سپاه و ارتش درعملیات غرورآفرین وعده صادق یک و دو نشان دادند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده ولی الله سیف و احمد عراقچی گفت: برای این افراد و هشت متهم دیگر در پرونده‌ای به اتهام اخلال در نظام ارزی محکومیت صادر شده بود که پس از اعاده دادرسی و پذیرش آن در دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه «هم عرض» ارجاع شد.

جهانگیر افزود: پرونده در شعبه پنج دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دست رسیدگی قرار دارد و تاکنون یک جلسه دادگاه برگزار شده و روند رسیدگی ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره «اظهارات برخی افراد علیه جبهه مقاومت» گفت: در این شرایط حساس هم نوا شدن با دشمن گناه نابخشودنی است. نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی جرم بوده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و  به اصحاب رسانه هشدار می‌دهیم تا مراقبت کنند بهانه دست دشمن ندهند. در این رابطه به ۱۶ نفر تذکر قانونی داده شده و ۳ نفر نیز در بازداشت هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات پیشگیرانه دادستانی در جلوگیری از وقوع حوادثی مانند حادثه آتش‌سوزی در بازار آهن شادآباد چه بوده و چرا با توجه به این اقدامات، شاهد آتش‌سوزی مهیب بودیم؟ گفت: آتش‌سوزی در بازار آهن شادآباد در هفته گذشته متأسفانه منجر به فوت سه نفر در حین حادثه و یک نفر در بیمارستان شد. دادستان تهران بلافاصله با دو تن از معاون خود در صحنه حاضر شد و با مشخص شدن وجود فوتی در حادثه، بازپرس ویژه قتل در صحنه حاضر شد. بلافاصله پرونده تشکیل شد و دو نفر هم در این رابطه دستگیر شدند و شعبه ویژه برای رسیدگی به این پرونده تعیین شده است. ۱۳ کارشناس رسمی در رشته‌های مختلف برای تعیین علت حادثه و سهم مقصرین در حال فعالیت هستند. 

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین