bato-adv
کد خبر: ۷۹۰۰۵۱

داستان «عمویاسین»؛ حمایت از سگ های ولگرد! (ویدئو)

داستان «عمویاسین»؛ حمایت از سگ های ولگرد! (ویدئو)
یک رسانه با انتشار یک مطلب به موضوع افزایش سگ‌های ولگرد در سال‌های اخیر پرداخت. این رسانه برخی ژست‌های اینستاگرامی را عامل بروز چنین اتفاقی می‌داند. نمونه واضح این مورد «عمویاسین»، چهره مشهور حامی حیوانات در اینستاگرام است. او با کلیپ معروف «گلی» خیلی زود در فضای مجازی معروف شد و بعد از تشویق برخی کاربران، صفحه اینستاگرام خود را به حمایت از حیواناتی مثل سگ و گربه اختصاص داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

یاسین باوی معروف به عمو یاسین مرد خونگرم و مهربانی است که در اینستاگرام، خود را حامی حیوانات بی‌پناه معرفی کرده و خیلی سریع به یک بلاگر مشهوری تبدیل شده که با حمایتش از سگ‌های ولگرد، خواسته یا ناخواسته یک آسیب اجتماعی را رقم زده است.

به گزارش خراسان، بسیاری از افراد با انگیزه‌های مختلف مثل جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تغذیه سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر‌ها می‌کنند؛ اقدامی که با افزایش جمعیت این سگ‌ها باعث برهم خوردن نظم طبیعت و ایجاد خطر برای دیگر گونه‌ها و حتی افزایش آمار گزش انسان‌ها توسط سگ‌ها می‌شود.

هر چند وقت یک‌بار برخی افراد که اطلاع دقیقی از ابعاد کارشان ندارند در فضای مجازی ژست دلسوزی برای حیواناتی، چون سگ‌ها و گربه ها‌ی ولگرد را می‌گیرند؛ با مقداری غذا وارد جایی می‌شوند؛ سگ‌های زیادی دورشان می‌آیند و آنها هم یک آهنگ زیبا روی کلیپ‌شان می‌گذارند تا به مخاطب القا کنند کارشان با ارزش است؛ درحالی که ماجرا جور دیگری است. ما این کلیپ‌ها را می‌بینیم؛ اما وقتی یک سگ در حاشیه شهر به کودک معصومی حمله کند، کسی نیست برای ما فیلم بگیرد و پخش کند تا با عواقب برهم زدن اکوسیستم آشنا شویم.

لازم به ذکر است که عمو یاسین لحن گیرایی دارد و مدام قربان صدقه حیوانات می‌رود، او از غذا دادن به سگ‌های خیابانی تولید محتوا می‌کند و حتی شماره حساب خود را در صفحه اینستاگرام قرار داده تا مردم نیز جهت ترویج این کار به او کمک کنند.

اما او به سبب نفوذ خود روی برخی مخاطبان اینستاگرام ممکن پدیده‌ای را باب کند که خطرات آن گا‌ها جبران ناپذیر است. یکی از پیامد‌های تغذیه سگ‌های ولگرد افزایش جمعیت آن‌ها و بالارفتن احتمال انتقال بیماری‌های خطرناک از حیوان به انسان است. هاری، عفونت‌های انگلی، بیماری‌های استخوانی و مرگ، از جمله عوارض سگ‌گزیدگی است که در این بین هاری نگران کننده‌تر است.

بهر حال شاید عمو یاسین صاحب «گلی» متوجه پیامد این اقدام خود نباشد، اما بهتر است کمک به سگ‌های خیابانی به‌صورت سازمان‌یافته و با همکاری پناهگاه‌ها یا سازمان‌های حمایت از حیوانات انجام شود تا مشکلات آن کاهش یابد.

البته متاسفانه به علت کمبود منابع مالی و زیرساخت‌های لازم برای مدیریت جمعیت سگ‌های ولگرد اقدام خاصی صورت نگرفته و فقدان قوانین مشخص برای حمایت از حیوانات برخی افراد مانند عمو یاسین را تشویق به این کار کرده است.

این روز‌ها کلیپ‌های عمو یاسین بازدید زیادی در اینستاگرام می‌گیرد. او «گلی» را در خانه دارد و با شیطنت‌هایش محتوای جالبی را از دید برخی مخاطبان خلق می‌کند، یکی از جمله‌های معروف عمو یاسین به گلی این است: گلی تو را بخدا اذیت نکن، من گناه دارم. حالا هم شاید بتوان گفت: عمو یاسین نکن، این کار حسابی عواقب دارد!

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین