bato-adv

استارشیپ ۷؛ سفینه فضایی جیلی وارد خیابان می‌شود (تصاویر)

استارشیپ ۷؛ سفینه فضایی جیلی وارد خیابان می‌شود (تصاویر)
استارشیپ ۷ به‌عنوان یک اس یو وی میان‌سایز براساس پلتفرم جدید جیلی با نام GEA توسعه یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳

جیلی گلکسی از شاسی بلند پلاگین هیبرید جدید خود با نام استارشیپ ۷ رونمایی کرد. این خودرو از اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

به گزارش عصر ایران، استارشیپ ۷ به عنوان یک اس یو وی میان سایز براساس پلتفرم جدید جیلی با نام GEA توسعه یافته است. خودرو از منظر ابعاد بدنه برابر با ۴۷۴۰ میلیمتر در طول، ۱۹۰۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۸۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محور‌ها نیز ۲۷۵۵ میلیمتر است.

استارشیپ ظاهری مدرن و مد روز دارد که در پروفایل دماغه چراغ‌های خطیف جلوپنجره بسته و خطوط اثر گذار درپوش موتور را شامل می‌شود. در نمای جانبی تا حدودی یک پورشه شاسی بلند را مشاهده می‌کنیم تا آنکه به نمای عقب و چراغ‌های خطی خوش فرم آن می‌رسیم.

خروجی اگزوز طراحی مخفی دارد تا ظاهری یکپارچه استارشیپ ۷ حفظ شود. چراغ‌های ال ئی دی جلو و عقب، سانروف پانورامیک، دستگیره درب‌های معمولی و... دیگر جزئیات قابل اشاره در نمای ظاهری این سفینه فضایی چینی هستند.

ساختار پلاگین پیشرانه از انجین ۱.۵ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری و تک موتور الکتریکی در محور جلو تشکیل شده است. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از باتری لیتیم آهن فسفات تامین می‌شود. ظرفیت باتری ۱۹.۰۹ و ۲۸.۹۴ کیلووات ساعت اعلام شده است. برد حرکتی در حالت الکتریکی خالص نیز ۱۰۱ و ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود.

متوسط مصرف سوخت این ساختار هیبریدی ۴.۸۵ و ۴.۸۸ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی عنوان شده است. تفاوت این شاخص‌ها به خاطر تفاوت وزن باتری در تریم‌ها است.

وزن استارشیپ ۷ با توجه به تریم ۱۷۲۴ و ۱۷۹۰ کیلوگرم است.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

کابین سادگی و فناوری را به شکل مطلوبی ارائه می‌کند، البته فراموش نکنید که در یک سفینه فضایی نشسته اید و به همین دلیل باید کابین حس راحتی و فناوری را در بهترین شکل انتقال دهد.

دو نمایشگر دیجیتال، نورپردازی هوشمند، فضا‌های ذخیره سازی، دو شارژر بی سیم و بسیاری از جزئیات دیگر در کابین جانمایی شده اند.

در مدیریت سیستم‌های فناورانه استارشیپ ۷ از هوش مصنوعی استفاده شده است.

جیلی گلکسی در ماه سپتامبر فورش خود را به ۲۹۰۴۷ دستگاه رساند که در مقیاس سالانه رشد ۱۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی، مجموع فروش جیلی گلکسی ۱۵۳۶۸۲ دستگاه بوده که این شاخص نیز رشد ۲۵۰ درصدی در مقیاس سالانه را ثبت کرده است.

جیلی گلکسی استارشیپ ۷

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین