bato-adv
کد خبر: ۷۹۰۳۹۸

نیوکاسل، پروژه فراموش شده عربستانی‌ها؛ نظر سعودی‌ها تغییر کرده است

نیوکاسل، پروژه فراموش شده عربستانی‌ها؛ نظر سعودی‌ها تغییر کرده است
نیوکاسل برای عربستانی‌ها یک آزمون بود تا ببینند آیا می‌توانند درآمدهای و همچنین اعتبار خوبی به دست آورند یا خیر که گویا چنین چیزی رخ نداده است. حالا این باشگاه به فراموشی سپرده شده. دیگر خبری از بلندپروازی برای نیوکاسل وجود ندارد و آنها همان روند سابق را ادامه خواهند داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
تیم مدیریت بن‌سلمان دیگر علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در فوتبال انگلیس ندارد.

به گزارش فوتبال 360، وقتی مالکیت باشگاه نیوکاسل به محمد بن‌سلمان رسید، او از طریق واسطه‌های خود به هواداران این باشگاه اعلام کرد بین 5 تا 10 سال دیگر این باشگاه را به یکی از قدرت‌های فوتبال انگلیس تبدیل می‌کند. بیش از 3 سال از وعده‌های تیم مدیریتی بن‌سلمان گذشته و انتظار داشتیم این تیم هر سال پیشرفت‌های فراوانی را ببیند. با این حال تغییری در بخش‌های مختلف این تیم دیده نمی‌شود و مشکلات کلاغ‌ها همچنان ادامه دارد. بررسی شرایط مختلف نشان می‌دهد عربستانی‌ها از این پروژه فاصله گرفته‌اند و به دنبال کارهای دیگری در زمینه ورزش هستند.

اولین موضوعی که برای نیوکاسل مطرح شد، بهبود کیفیت بازیکنان تیم بود. نیوکاسل در فصل اول و آغاز فصل دوم حضور کامل عربستانی‌ها، پنجره‌ای متناسب با افق‌های ترسیم شده داشتند. با این حال قوانین فیرپلی مالی باعث شده آنها دیگر هزینه‌ای برای انتقالات نداشته باشند. البته این موضوع بیشتر شبیه به یک بهانه برای مالکان بوده زیرا اسناد مالی آنها نشان می‌دهد وضعیت مالی نسبتا خوبی وجود داشته و این تیم می‌توانست بیشتر از این تقویت شود. همچنین همانند سایر باشگاه‌ها، این گروه قادر بود منابع مالی جدیدی را برای باشگاه تعریف کند اما گویا آنها خیلی علاقه‌ای به کار بیشتر برای باشگاهشان ندارند.

 از آغاز فصل قبل موج بزرگی از مصدومیت پیرامون نیوکاسل وجود داشت. گفته می‌شد در پایان فصل با تغییر امکانات تمرینی و بروزرسانی آنها قرار است مشکلات کمتری وجود داشته باشد. با این حال آنها بدون هیچ تغییری کار را ادامه دادند و می‌بینیم  همچنان یکی از بیشترین تعداد مصدومان را با 7 بازیکن مصدوم در لیگ برتر دارند و مشکلات مربی در این بخش از بین نرفته. کادر پزشکی آنها تغییر چندانی نکرد و تیم همانند گذشته در حال کار است.

 مالکان عرب وعده ساخت ورزشگاهی جدید را برای این تیم می‌دادند اما بعد از گذشت 3 سال هنوز مشخص نیست  دقیقا چه تصمیمی اتخاذ شده. در سال اول آنها مشخص کردند  زمینی جدید برای تیم خریداری خواهد شد و پس از آن ورزشگاهی با ظرفیتی بین 60 الی 70 هزار نفر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. با این وجود آنها به یک باره این تصمیم را کنار گذاشتند و قصد ترمیم و افزایش ظرفیت سنت‌جیمزز پارک داشتند. همچنان مشخص نیست این تصمیم چه زمانی اجرایی خواهد شد و شاید هرگز عملی نشود.

همانطور که مشخص شده و تحرکات درون این تیم نشان می‌دهد، مالکان سعودی از نگاه ویژه بهباشگاه دست کشیده‌اند. اولین دلیل برای این تغییر نظر، نگاه‌های دقیق لیگ برتر به مخارج تیم‌ها بوده و  طی بررسی‌ها مشخص شده است غیر واقعی بوده. بسیاری از کارشناسان ادعا می‌کنند ثروتمندان عربستان با توجه به پروژه موفق خود که به صورت داخلی انجام شده و این کشور را متحول کرده، قصد دارند در ادامه نگاه خود را به لیگ داخلی معطوف کنند و با توجه به بازخورد خوب، مسیر تقویت لیگ داخلی را پیش بگیرند. آنها در کنار این موضوع قصد دارند رویدادهای مختلف فوتبال را به کشور خود وارد کنند و از این طریق هم عربستان را بهتر معرفی کنند و هم درآمدها را چند برابر افزایش دهند.

عربستان برای جام جهانی، جام جهانی باشگاه‌ها، بسیاری از رویدادهای باشگاهی اروپایی مانند فینال‌های جام‌های حذفی برنامه دارد و تاکنون دیده‌ایم  بارها  میزبان جام‌ها و بازی‌های بزرگ بوده. سعودی‌ها اکنون در حال ورود به دنیای بوکس و تنیس نیز هستند. چندی پیش مسابقات تنیسی با عنوان 6 پادشاه در عربستان برگزار شد که بزرگان تنیس جهان در آن شرکت کردند. این مسابقات درآمدی بسیار فراوان برای بازیکنان داشت. هیچ بازیکنی نتوانسته  تاکنون از تورنمنت‌هایی مانند ویمبلدون، رولان گاروس و ملبورن چنین درآمدی را کسب کند.

نیوکاسل برای عربستانی‌ها یک آزمون بود تا ببینند آیا می‌توانند درآمدهای و همچنین اعتبار خوبی به دست آورند یا خیر که گویا چنین چیزی رخ نداده است. حالا این باشگاه به فراموشی سپرده شده. دیگر خبری از بلندپروازی برای نیوکاسل وجود ندارد و آنها همان روند سابق را ادامه خواهند داد.

 
bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین