در دنیای پررقابت گوشیهای هوشمند، سامسونگ همواره با برند قدرتمند گلکسی شناخته شده است. بااینحال، بهتازگی شایعاتی مبنیبر تغییر رویکرد این غول فناوری کرهای شنیده میشود. بهنظر میرسد سامسونگ در حال بررسی ایجاد نام تجاری جدیدی برای محصولات پرچمدار خود است.
به گزارش دیجیاتو، این تصمیم جسورانهی سامسونگ میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل مهم، تمایزبخشیدن به گوشیهای پرچمدار از سایر محصولات گلکسی است. با ایجاد برند جدید، سامسونگ میتواند بهوضوح نشان دهد که این گوشیها فناوریها و ویژگیهای منحصربهفردی دارند و بهنوعی نمایندهی اوج نوآوری و فناوری این شرکت کرهای محسوب میشوند.
لی یونگ هی، مدیر ارشد بخش بازاریابی جهانی گوشی سامسونگ الکترونیکس، اوایل امسال گفته بود: «گلکسی خطوط تولید بسیار زیادی دارد و من درک میکنم که مردم وقتی شاهد نقطهی عطف نوآورانهای هستند، انتظار نام جدیدی دارند.
ایجاد برند جدید برای دستگاههای پریمیوم سامسونگ به تمایز تصویر گوشیهای پرچمدار این شرکت با بقیه محصولات کمک خواهد کرد.» او این موضوع را به ایجاد برند جنسیس بهدست هیوندای برای خودروهای پریمیوم خود تشبیه کرد.
سامسونگ از سال ۲۰۰۹ از برند «گلکسی» برای تمام گوشیهای هوشمند خود استفاده میکند. این شرکت با اضافهکردن حروف به انتهای گلکسی مانند Z، S، A، M و F، بین گوشی تاشو و گوشی پریمیوم و گوشی میان رده و پایینرده خود تمایز قائل میشود. باوجوداین، با توجه به تغییرات بازار و رقابت شدید با گوشی آیفون در ایالات متحده، بهراحتی میتوان درک کرد که چرا سامسونگ بهدنبال گزینههای جدیدی برای برندسازی است.
درنهایت، تصمیم سامسونگ برای ایجاد برند جدید برای گوشیهای پرچمدار خود، گامی جسورانه و پرریسک است. این تصمیم میتواند به سامسونگ کمک کند تا جایگاه خود را در بازار گوشیهای هوشمند تقویت کند. بااینحال، موفقیت این تصمیم به عوامل مختلفی ازجمله انتخاب نام مناسب برای برند جدید و استراتژی بازاریابی قوی و توانایی سامسونگ در حفظ کیفیت محصولات خود بستگی خواهد داشت.